Page 29 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Kimya Hayattır
Konu Kimyada Laboratuvar Güvenlik Kuralları ve Güvenlik Uyarı İşaretleri
Farklı ortamlarda kimyasalların kullanımına yönelik yapılandırdığı problemleri
özetler.
Farklı ortamlarda kimyasalların kullanımına yönelik yapılandırdığı problemlerin
çözümünü gözleme/mevcut bilgiye/veriye dayalı tahmin eder.
Öğrenme Hedefleri
Kimyasalların kullanımına yönelik yapılandırdığı problemler hakkında kimyasalla-
rın kullanımı ve güvenlik konusu temelinde akıl yürütür.
Kimyasalların kullanımına yönelik yapılandırdığı problemlerin çözümüne ilişkin de-
ğerlendirmede bulunur.
9. Sınıf Kimya Ders Kitabı, konuyla ilgili araştırma yapılabilecek dergi, gazete vb.,
EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi, laboratuvar güvenlik kurallarının karikatü-
Materyaller
rize edildiği çalışma kâğıdı, piktogram görsellerinin yer aldığı ancak açıklama kısmı
boş bırakılan çalışma kâğıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, araştırma merkezi, tartışma, seçim tablosu, doğrudan
anlatım yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru-Cevap Yöntemi: Etkinliğe girişte öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilerek
konuya merak uyandırılır. Öğrencilerin cevaplarından hareketle hazır bulunuşluk
düzeyleri belirlenir.
Araştırma Merkezi: Sınıfın gruplara ayrılarak kimyasal maddelerin kullanımıyla
ortaya çıkabilecek problemlerin araştırılmasıdır. Daha detaylı bilgiye ulaşmak iste-
yen öğrenciye fırsat sunulabilir. Merkezlerde öğrencilerin hangi konularda araştır-
ma yapacaklarını ifade eden yönlendirme kartları bulunabilir.
Etkinlik Açıklaması Tartışma: Öğrencilerin var olan bilgilerini ifade etmeleri, akranlarının fikirlerini
dinleyerek yeni bilgiler öğrenmesidir. Problemleri ortaya koyma ve çözüm önerileri
sunma sürecinde yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayabilir.
Seçim Tablosu: Öğrencilerin ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda istedikleri
gruba katılımının sağlanmasıdır. Öğrenciye seçim imkânı sunulması, öğrencinin ak-
tif katılımını ve motivasyonu artırabilir.
Doğrudan Anlatım: Öğretmenin, laboratuvar güvenlik kuralları ve güvenlik uyarı
işaretlerini (piktogramlar) öğrencilere sözel olarak ifade etmesidir. Anlatımı; video
izletmek, resimler göstermek veya sunuyla zenginleştirmek konunun rahat anlaşıl-
masını ve öğrenilen bilginin daha kalıcı olmasını sağlayabilir.
Öğretmen, kimyasal maddeler ile çalışılırken oluşan kazaları ve bu kazaların sonuç-
larını gösteren bir video izletir (SF1). Bu etkinlikte “Kimya ve Güvenlik” konusunun
işleneceğini söyler. “Ev, hastane, askeriye, nükleer tesis, sanayi gibi farklı ortamlar-
Uygulama Süreci da kullanılan ve kurallara uygun kullanılmadığında problem oluşturabilecek kim-
yasal maddeler nelerdir?” sorusunu sorarak öğrencilerin cevaplarını alır. Ardından
öğrencilerin cevapları üzerinden tüm öğrencilerin katılımı ile beyin fırtınası yapılır
(SF2).
29