Page 29 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Kimya Hayattır
         Konu                  Kimyada Laboratuvar Güvenlik Kuralları ve Güvenlik Uyarı İşaretleri
                               Farklı  ortamlarda  kimyasalların  kullanımına  yönelik  yapılandırdığı  problemleri
                               özetler.
                               Farklı  ortamlarda  kimyasalların  kullanımına  yönelik  yapılandırdığı  problemlerin
                               çözümünü gözleme/mevcut bilgiye/veriye dayalı tahmin eder.
         Öğrenme Hedefleri
                               Kimyasalların kullanımına yönelik yapılandırdığı problemler hakkında kimyasalla-
                               rın kullanımı ve güvenlik konusu temelinde akıl yürütür.
                               Kimyasalların kullanımına yönelik yapılandırdığı problemlerin çözümüne ilişkin de-
                               ğerlendirmede bulunur.
                               9. Sınıf Kimya Ders Kitabı, konuyla ilgili araştırma yapılabilecek dergi, gazete vb.,
                               EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi, laboratuvar güvenlik kurallarının karikatü-
         Materyaller
                               rize edildiği çalışma kâğıdı, piktogram görsellerinin yer aldığı ancak açıklama kısmı
                               boş bırakılan çalışma kâğıdı
         Süre                  2 ders saati
                               Bu  etkinlikte  soru-cevap,  araştırma  merkezi,  tartışma,  seçim  tablosu,  doğrudan
                               anlatım yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Etkinliğe girişte öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilerek
                               konuya merak uyandırılır. Öğrencilerin cevaplarından hareketle hazır bulunuşluk
                               düzeyleri belirlenir.

                               Araştırma  Merkezi:  Sınıfın  gruplara  ayrılarak  kimyasal  maddelerin  kullanımıyla
                               ortaya çıkabilecek problemlerin araştırılmasıdır. Daha detaylı bilgiye ulaşmak iste-
                               yen öğrenciye fırsat sunulabilir. Merkezlerde öğrencilerin hangi konularda araştır-
                               ma yapacaklarını ifade eden yönlendirme kartları bulunabilir.
         Etkinlik Açıklaması   Tartışma:  Öğrencilerin  var  olan  bilgilerini  ifade  etmeleri,  akranlarının  fikirlerini
                               dinleyerek yeni bilgiler öğrenmesidir. Problemleri ortaya koyma ve çözüm önerileri
                               sunma sürecinde yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayabilir.

                               Seçim Tablosu: Öğrencilerin ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda istedikleri
                               gruba katılımının sağlanmasıdır. Öğrenciye seçim imkânı sunulması, öğrencinin ak-
                               tif katılımını ve motivasyonu artırabilir.
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmenin, laboratuvar güvenlik kuralları ve güvenlik uyarı
                               işaretlerini (piktogramlar) öğrencilere sözel olarak ifade etmesidir. Anlatımı; video
                               izletmek, resimler göstermek veya sunuyla zenginleştirmek konunun rahat anlaşıl-
                               masını ve öğrenilen bilginin daha kalıcı olmasını sağlayabilir.
                               Öğretmen, kimyasal maddeler ile çalışılırken oluşan kazaları ve bu kazaların sonuç-
                               larını gösteren bir video izletir (SF1). Bu etkinlikte “Kimya ve Güvenlik” konusunun
                               işleneceğini söyler. “Ev, hastane, askeriye, nükleer tesis, sanayi gibi farklı ortamlar-
         Uygulama Süreci       da kullanılan ve kurallara uygun kullanılmadığında problem oluşturabilecek kim-
                               yasal maddeler nelerdir?” sorusunu sorarak öğrencilerin cevaplarını alır. Ardından
                               öğrencilerin cevapları üzerinden tüm öğrencilerin katılımı ile beyin fırtınası yapılır
                               (SF2).




                                                                                                         29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34