Page 28 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen, öğrencilere kimyasal maddeler ile çalışılırken oluşan kazaları ve
bu kazaların sonuçlarını gösteren belgesel veya animasyon izletebilir. İhtiyaç du-
yan öğrencilere videoyu daha kolay takip etmelerini sağlamak için bilgi kartları
verilebilir.
SF2: Öğretmen soruları yanıtlamakta güçlük çeken öğrencilere sözel ipucu vererek
öğrencileri cesaretlendirebilir. Öğrencilerin sorulara verdiği cevaplar uygun yazı
büyüklüğünde tahtaya yazılabilir.
SF3: Bireysel araştırma yapmak isteyen öğrencilere fırsat verilebilir. Seçim tablo-
Süreç su yerine öğretmen öğrencileri ayırarak bilgi düzeyi bakımından heterojen gruplar
oluşturabilir. Konuyu detaylandırmak isteyen öğrenciler için araştırma materyal-
leri çeşitlendirilebilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için, araştırma yapılacak konuların
anahtar kelimeleri, araştırılacak materyaller işaretlenerek öğrenciye sunulabilir.
SF4: Öğretmen, piktogramların anlatımını yaparken piktogramların görsellerini
etkileşimli tahtadan yansıtabilir. Görseller ve açıklamaları çıktı alarak desteklen-
meye ihtiyacı olan öğrencilere verilebilir.
SF5: Öğretmen konuyla ilgili sorular sorarak öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyini
belirleyebilir. Ardından öğrencilere konuyla ilgili bir video gösterebilir.
ÜF1: Öğrenciler notlarını yazılı bir şekilde hatırlatıcı semboller kullanarak sunu ha-
zırlayarak alabilirler. Her grup üyesinin alınan notları çizdiği sembolleri göstererek
sözel olarak ifade etmesi sağlanabilir.
ÜF2: Desteklenmesi gereken öğrencilerden araştırma sonuçları sözel olarak alına-
bilir. Öğretmen ipuçları vererek öğrenciye destek olabilir. Zorluk çeken öğrencilerin
konuyla ilgili araştırma sonuçları semboller çizmeleri istenerek alınabilir. Çıkan so-
nuçları maddelemeleri ve maddeleri ayrı ayrı ifade etmeleri söylenebilir.
ÜF3: Not almakta zorluk çeken öğrencilerin sunduğu çözüm önerileri akra-
Ürün
nı tarafından not edilebilir. Seçilecek öğrenci, desteklenmesi gereken öğren-
ciler arasından seçilebilir. Bu öğrenci bir akranıyla iş birliği yaparak paylaşımı
gerçekleştirebilir.
ÜF4: Boşluk doldururken desteklenmesi gereken öğrenciye akran desteği verilebi-
lir. Öğretmen ipuçları sunabilir.
ÜF5: İşaretleme yapamayan öğrencilere akran yardımı sağlanabilir. Öğretmen
ipuçları sunabilir. Öğrenciden karikatürlerde gösterilen laboratuvar güvenlik ku-
rallarına uyulup uyulmadığını sözlü olarak ifade etmesi istenebilir.
FÖOD1: Araştırma merkezlerinde ortam bedensel yetersizliği olan öğrencilerin ra-
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri hatlıkla hareket edebileceği şekilde düzenlenebilir. Araştırma yaparken görmede
zorluk yaşayan öğrenciler için sınıf uygun şekilde ışıklandırılabilir.
28