Page 28 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Öğretmen, öğrencilere kimyasal maddeler ile çalışılırken oluşan kazaları ve
                               bu kazaların sonuçlarını gösteren belgesel veya animasyon izletebilir. İhtiyaç du-
                               yan  öğrencilere  videoyu  daha  kolay  takip  etmelerini  sağlamak  için  bilgi  kartları
                               verilebilir.
                               SF2: Öğretmen soruları yanıtlamakta güçlük çeken öğrencilere sözel ipucu vererek
                               öğrencileri  cesaretlendirebilir.  Öğrencilerin  sorulara  verdiği  cevaplar  uygun  yazı
                               büyüklüğünde tahtaya yazılabilir.

                               SF3: Bireysel araştırma yapmak isteyen öğrencilere fırsat verilebilir. Seçim tablo-
         Süreç                 su yerine öğretmen öğrencileri ayırarak bilgi düzeyi bakımından heterojen gruplar
                               oluşturabilir. Konuyu detaylandırmak isteyen öğrenciler için araştırma materyal-
                               leri çeşitlendirilebilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için, araştırma yapılacak konuların
                               anahtar kelimeleri, araştırılacak materyaller işaretlenerek öğrenciye sunulabilir.

                               SF4:  Öğretmen,  piktogramların  anlatımını  yaparken  piktogramların  görsellerini
                               etkileşimli tahtadan yansıtabilir. Görseller ve açıklamaları çıktı alarak desteklen-
                               meye ihtiyacı olan öğrencilere verilebilir.
                               SF5: Öğretmen konuyla ilgili sorular sorarak öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyini
                               belirleyebilir. Ardından öğrencilere konuyla ilgili bir video gösterebilir.
                               ÜF1: Öğrenciler notlarını yazılı bir şekilde hatırlatıcı semboller kullanarak sunu ha-
                               zırlayarak alabilirler. Her grup üyesinin alınan notları çizdiği sembolleri göstererek
                               sözel olarak ifade etmesi sağlanabilir.

                               ÜF2: Desteklenmesi gereken öğrencilerden araştırma sonuçları sözel olarak alına-
                               bilir. Öğretmen ipuçları vererek öğrenciye destek olabilir. Zorluk çeken öğrencilerin
                               konuyla ilgili araştırma sonuçları semboller çizmeleri istenerek alınabilir. Çıkan so-
                               nuçları maddelemeleri ve maddeleri ayrı ayrı ifade etmeleri söylenebilir.
                               ÜF3:  Not  almakta  zorluk  çeken  öğrencilerin  sunduğu  çözüm  önerileri  akra-
         Ürün
                               nı  tarafından  not  edilebilir.  Seçilecek  öğrenci,  desteklenmesi  gereken  öğren-
                               ciler  arasından  seçilebilir.  Bu  öğrenci  bir  akranıyla  iş  birliği  yaparak  paylaşımı
                               gerçekleştirebilir.
                               ÜF4: Boşluk doldururken desteklenmesi gereken öğrenciye akran desteği verilebi-
                               lir. Öğretmen ipuçları sunabilir.
                               ÜF5:  İşaretleme  yapamayan  öğrencilere  akran  yardımı  sağlanabilir.  Öğretmen
                               ipuçları  sunabilir.  Öğrenciden  karikatürlerde  gösterilen  laboratuvar  güvenlik  ku-
                               rallarına uyulup uyulmadığını sözlü olarak ifade etmesi istenebilir.

                               FÖOD1: Araştırma merkezlerinde ortam bedensel yetersizliği olan öğrencilerin ra-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  hatlıkla hareket edebileceği şekilde düzenlenebilir. Araştırma yaparken görmede
                               zorluk yaşayan öğrenciler için sınıf uygun şekilde ışıklandırılabilir.
















    28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33