Page 25 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örnek Bir Poster Kâğıdı:
……….. ANADOLU LİSESİ
HASTANELERDE BULUNAN KİMYASAL ÜRÜNLER
Grup Adı: Hastanelerdeki Kimyasal Ürünleri Araştırma Grubu
Öğrencilerin Adı Soyadı: Danışman Öğretmen:
Amaç:
Yöntem ve Araştırma Bulguları:
Sonuç ve Değerlendirme:
Öğrencilerin poster tasarımının tamamlanmasıyla öğretmen, tasarlama merkez-
lerinin görevinin bittiğini artık merkezlerin sunum merkezi olduğunu ifade ederek
etkinliğin diğer aşamasına geçer.
c. Kimyasal Ürünlerin Günlük Hayatta Kullanım Yerleri Sunum Merkezi: Öğret-
men gruplardan hazırladıkları posterleri sırayla sunmalarını ister (ÜF3). Öğrenciler
hazırladıkları posterleri tahtaya asarak sunumlarını gerçekleştirirler.
Öğrencilerin poster sunumlarının bitmesinin ardından öğretmen etkinliğin bir diğer
aşamasına geçtiklerini bildirerek öğrencilerden sundukları posterleri düşünerek
yeni bir çalışma yapacaklarını söyler. Her bir gruba beş dakika düşünme süreleri-
nin olduğu, bu sürede sundukları posterlerdeki kimyasal ürünlerin ne amaçla kul-
lanıldığını kendi aralarında tartışmalarını ister (SF5). Öğrencilerin, posterlerindeki
kimyasal ürünlerin ne amaçla kullanıldığını tartışma sonuçlarından yola çıkarak
posterlerin üzerine not etmeleri istenir. Grupların çalışmalarının tamamlanmasıy-
la öğretmen her bir grubun odaklandığı ortamdaki kimyasal ürünlerin kullanım
amaçlarını poster üzerinde sırayla anlatmasını ister (ÜF4).
25