Page 25 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Örnek Bir Poster Kâğıdı:

                                                        ……….. ANADOLU LİSESİ
                                            HASTANELERDE BULUNAN KİMYASAL ÜRÜNLER

                                Grup Adı: Hastanelerdeki Kimyasal Ürünleri Araştırma Grubu
                                Öğrencilerin Adı Soyadı:               Danışman Öğretmen:

                                Amaç:



                                Yöntem ve Araştırma Bulguları:




















                                Sonuç ve Değerlendirme:







                               Öğrencilerin poster tasarımının tamamlanmasıyla öğretmen, tasarlama merkez-
                               lerinin görevinin bittiğini artık merkezlerin sunum merkezi olduğunu ifade ederek
                               etkinliğin diğer aşamasına geçer.

                               c. Kimyasal Ürünlerin Günlük Hayatta Kullanım Yerleri Sunum Merkezi: Öğret-
                               men gruplardan hazırladıkları posterleri sırayla sunmalarını ister (ÜF3). Öğrenciler
                               hazırladıkları posterleri tahtaya asarak sunumlarını gerçekleştirirler.
                               Öğrencilerin poster sunumlarının bitmesinin ardından öğretmen etkinliğin bir diğer
                               aşamasına  geçtiklerini  bildirerek  öğrencilerden  sundukları  posterleri  düşünerek
                               yeni bir çalışma yapacaklarını söyler. Her bir gruba beş dakika düşünme süreleri-
                               nin olduğu, bu sürede sundukları posterlerdeki kimyasal ürünlerin ne amaçla kul-
                               lanıldığını kendi aralarında tartışmalarını ister (SF5). Öğrencilerin, posterlerindeki
                               kimyasal  ürünlerin  ne  amaçla  kullanıldığını  tartışma  sonuçlarından  yola  çıkarak
                               posterlerin üzerine not etmeleri istenir. Grupların çalışmalarının tamamlanmasıy-
                               la  öğretmen  her  bir  grubun  odaklandığı  ortamdaki  kimyasal  ürünlerin  kullanım
                               amaçlarını poster üzerinde sırayla anlatmasını ister (ÜF4).







                                                                                                         25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30