Page 23 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Kimya Ülkesi
         Konu                  Kimya Bilimi
                               Gözlem yapacağı kimyasal ürünlerin niteliklerindeki farklılıkları ortaya çıkarır.
         Öğrenme Hedefleri     Kimya biliminin günlük hayata katkısına ilişkin verileri yorumlayarak değerlendir-
                               me yapar.
                               Fon kartonu, mukavva, keçeli ve kurşun kalemler, renkli boyalar, makas, yapıştırı-
         Materyaller           cı, etiket, bilgisayar, yazıcı, 9. Sınıf Kimya Ders Kitabı, EBA Portalı, OGM Materyal
                               Web Sitesi.
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte öğrenme merkezi, esnek gruplar, seçim panosu,  özetleme yöntem ve
                               teknikleri kullanılmıştır.
                               Öğrenme Merkezi: Öğretmen tarafından gruplara ayrılmış sınıftaki kimyasal ürün-
                               lerin günlük hayatta kullanım alanlarını, türlerini ve günlük hayata katkısını araştır-
                               ma, modelleme, sunma ve yansıtma merkezleridir.

                               Esnek  Gruplar:  Etkinlik  boyunca  öğrencilerin  belirlenen  gruplarda  bireysel  veya
                               grup çalışmalarına katılabilmesidir. Çocukların ilgi alanları ve yetenekleri doğrul-
                               tusunda çalışmalara katılımının desteklenmesidir. Öğrenciler, öğrenme merkezle-
         Etkinlik Açıklaması   rinde ve değerlendirme sürecindeki ürün oluşturma çalışmalarına ilgi ve yetenekleri
                               doğrultusunda katılabilirler.
                               Seçim Panosu: Kimyasal ürünlerin günlük hayata katkıları ile ilgili öğrencilerin arzu
                               ettikleri etkinliği seçerek çalışmalarının sağlanmasıdır. Öğrencilerin, seçim pano-
                               sunda bilgi kartı oluşturma, haber yazma, şarkı oluşturma ve reklam kampanyası
                               düzenleme yöntemlerinden birini seçerek etkinliğin tamamlanmasıdır.

                               Özetleme: Öğretmenin, çocukların süreç boyunca gerçekleştirdikleri etkinliklerden
                               kimyasal ürünleri ve bu ürünlerin türlerini, günlük hayata katkıları gibi temel bilgile-
                               ri etkinlik sonunda özetlemesidir.
                               Öğrencilere bu etkinlikte kimya biliminin günlük hayatla olan ilişkisinin inceleneceği
                               söylenerek derse giriş yapılır. Dersin amacı tahtaya yazılarak vurgulanır (İF1). Son-
                               rasında öğrencilere “Kimyasal ürünler günlük hayatta nerelerde kullanılıyor?” soru-
                               su sorulur (SF1). Öğrencilerin yanıtları alınır (ÜF1). Öğrencilerden gelen yanıtlara
                               göre en çok tekrarlanan ortamlar (hastane, okul, kantin, mutfak vb.) tahtaya ya-
         Uygulama Süreci
                               zılır (SF2). Ardından öğrencilere bu ortamlarda kullanılan kimyasal ürünlerin neler
                               olduğunu araştıracakları ve bunun için araştırma merkezleri oluşturacakları söyle-
                               nir (SF3). Tahtaya yazılan kimyasal ürünlerin kullanıldığı ortamların sayısı kadar,
                               sınıf gruplara ayrılır. Grupların oluşmasının ardından sınıftaki sıralar küme düzeni
                               olacak şekilde birleştirilerek araştırma merkezleri oluşturulur (FÖOD1).














                                                                                                         23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28