Page 23 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Kimya Ülkesi
Konu Kimya Bilimi
Gözlem yapacağı kimyasal ürünlerin niteliklerindeki farklılıkları ortaya çıkarır.
Öğrenme Hedefleri Kimya biliminin günlük hayata katkısına ilişkin verileri yorumlayarak değerlendir-
me yapar.
Fon kartonu, mukavva, keçeli ve kurşun kalemler, renkli boyalar, makas, yapıştırı-
Materyaller cı, etiket, bilgisayar, yazıcı, 9. Sınıf Kimya Ders Kitabı, EBA Portalı, OGM Materyal
Web Sitesi.
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte öğrenme merkezi, esnek gruplar, seçim panosu, özetleme yöntem ve
teknikleri kullanılmıştır.
Öğrenme Merkezi: Öğretmen tarafından gruplara ayrılmış sınıftaki kimyasal ürün-
lerin günlük hayatta kullanım alanlarını, türlerini ve günlük hayata katkısını araştır-
ma, modelleme, sunma ve yansıtma merkezleridir.
Esnek Gruplar: Etkinlik boyunca öğrencilerin belirlenen gruplarda bireysel veya
grup çalışmalarına katılabilmesidir. Çocukların ilgi alanları ve yetenekleri doğrul-
tusunda çalışmalara katılımının desteklenmesidir. Öğrenciler, öğrenme merkezle-
Etkinlik Açıklaması rinde ve değerlendirme sürecindeki ürün oluşturma çalışmalarına ilgi ve yetenekleri
doğrultusunda katılabilirler.
Seçim Panosu: Kimyasal ürünlerin günlük hayata katkıları ile ilgili öğrencilerin arzu
ettikleri etkinliği seçerek çalışmalarının sağlanmasıdır. Öğrencilerin, seçim pano-
sunda bilgi kartı oluşturma, haber yazma, şarkı oluşturma ve reklam kampanyası
düzenleme yöntemlerinden birini seçerek etkinliğin tamamlanmasıdır.
Özetleme: Öğretmenin, çocukların süreç boyunca gerçekleştirdikleri etkinliklerden
kimyasal ürünleri ve bu ürünlerin türlerini, günlük hayata katkıları gibi temel bilgile-
ri etkinlik sonunda özetlemesidir.
Öğrencilere bu etkinlikte kimya biliminin günlük hayatla olan ilişkisinin inceleneceği
söylenerek derse giriş yapılır. Dersin amacı tahtaya yazılarak vurgulanır (İF1). Son-
rasında öğrencilere “Kimyasal ürünler günlük hayatta nerelerde kullanılıyor?” soru-
su sorulur (SF1). Öğrencilerin yanıtları alınır (ÜF1). Öğrencilerden gelen yanıtlara
göre en çok tekrarlanan ortamlar (hastane, okul, kantin, mutfak vb.) tahtaya ya-
Uygulama Süreci
zılır (SF2). Ardından öğrencilere bu ortamlarda kullanılan kimyasal ürünlerin neler
olduğunu araştıracakları ve bunun için araştırma merkezleri oluşturacakları söyle-
nir (SF3). Tahtaya yazılan kimyasal ürünlerin kullanıldığı ortamların sayısı kadar,
sınıf gruplara ayrılır. Grupların oluşmasının ardından sınıftaki sıralar küme düzeni
olacak şekilde birleştirilerek araştırma merkezleri oluşturulur (FÖOD1).
23