Page 26 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
d. Kimyasal Ürünlerin Günlük Hayattaki Kullanım Yerleri Yansıtma Merkezi:
Grupların anlatımı bittikten sonra öğretmen sınıfa ‘Bilgi kartı - Haber Yazma- Şar-
kı- Reklam Kampanyası’ seçeneklerinin bulunduğu bir seçim panosu getirir. Grup-
lar panodaki seçeneklerden birini seçer (SF6). Öğrenciler seçim panosunda seç-
tikleri yöntemleri kullanarak kimya biliminin günlük hayata katkısına ilişkin bir ürün
oluştururlar. Örneğin; reklam kampanyasını seçen grup, kimyasal ürünlerin günlük
Değerlendirme hayattaki kullanımıyla ilgili bir reklam hazırlayarak canlandırır. Gruplar seçimleri
doğrultusunda hazırladıkları içerikleri sınıfla paylaşırlar (ÜF5).
Öğrencilerin paylaşımlarının ardından öğretmen etkinlik boyunca çalışılan konu-
ları özetler. Araştırılan kimyasal ürünlerin kullanıldığı ortamları, türleri ve kullanım
amaçlarıyla ilgili anahtar bilgiler üzerinden kimya bilimi, kimya disiplinleri, kimya-
nın başlıca çalışma alanları ve kimya ile ilgili kariyer basamaklarını kısaca anlata-
rak etkinliği sonlandırır (SF7).
• Okuma zorluğu yaşayan öğrenciler için yönergelerin basitleştirilmesi, punto ve
kontrast ayarlamalarında farklılaştırma
• Etkinlik içerisinde kullanılan yönerge ve tüm sunum materyallerinin anlaşılma-
sını kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Etkinliklerin ürün oluşturma veya düşünce ifade etme basamaklarında fiziki
olarak katılım göstermekte zorlanan öğrenciler için erişilebilir teknoloji araçları
(bilgisayar, yazıcı vb.) kullanma
• Sınıf içinde oluşturulan gruplarda öğrencilerin rahat hareket edebilmeleri ve
Kullanılan Evrensel grup etkinliklerine katılabilmeleri için uygun bir düzen oluşturma
Tasarım Ögeleri
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama ( dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturarak ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
26