Page 26 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               d.  Kimyasal  Ürünlerin  Günlük  Hayattaki  Kullanım  Yerleri  Yansıtma  Merkezi:
                               Grupların anlatımı bittikten sonra öğretmen sınıfa ‘Bilgi kartı -  Haber Yazma- Şar-
                               kı- Reklam Kampanyası’ seçeneklerinin bulunduğu bir seçim panosu getirir. Grup-
                               lar panodaki seçeneklerden birini seçer (SF6). Öğrenciler seçim panosunda seç-
                               tikleri yöntemleri kullanarak kimya biliminin günlük hayata katkısına ilişkin bir ürün
                               oluştururlar. Örneğin; reklam kampanyasını seçen grup, kimyasal ürünlerin günlük
         Değerlendirme         hayattaki kullanımıyla ilgili bir reklam hazırlayarak canlandırır. Gruplar seçimleri
                               doğrultusunda hazırladıkları içerikleri sınıfla paylaşırlar (ÜF5).

                               Öğrencilerin paylaşımlarının ardından öğretmen etkinlik boyunca çalışılan konu-
                               ları özetler. Araştırılan kimyasal ürünlerin kullanıldığı ortamları, türleri ve kullanım
                               amaçlarıyla ilgili anahtar bilgiler üzerinden kimya bilimi, kimya disiplinleri, kimya-
                               nın başlıca çalışma alanları ve kimya ile ilgili kariyer basamaklarını kısaca anlata-
                               rak etkinliği sonlandırır (SF7).
                                 •  Okuma zorluğu yaşayan öğrenciler için yönergelerin basitleştirilmesi, punto ve
                                   kontrast ayarlamalarında farklılaştırma
                                 •  Etkinlik içerisinde kullanılan yönerge ve tüm sunum materyallerinin anlaşılma-
                                   sını kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Etkinliklerin  ürün  oluşturma  veya  düşünce  ifade  etme  basamaklarında  fiziki
                                   olarak katılım göstermekte zorlanan öğrenciler için erişilebilir teknoloji araçları
                                   (bilgisayar, yazıcı vb.) kullanma
                                 •  Sınıf içinde oluşturulan gruplarda öğrencilerin rahat hareket edebilmeleri ve
         Kullanılan Evrensel       grup etkinliklerine katılabilmeleri için uygun bir düzen oluşturma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama ( dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturarak ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme



























    26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31