Page 27 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 2

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.9.1.2.  Farklı  ortamlarda  kimyasal  maddelerin  kullanımından  kaynaklanan
         Dönüştürülecek        problemleri çözebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               b)  Farklı  ortamlarda  kimyasal  maddelerin  kullanımına  yönelik  yapılandırdığı
                               problem leri özetler.

                               c) Farklı ortamlarda kimyasalların kullanımına yönelik yapılandırdığı problemlerin
         Basamaklandırılmış    çözümünü gözleme/mevcut bilgiye/veriye dayalı tahmin eder.
         Bilgi Birimleri       ç)  Kimyasal  maddelerin  kullanımına  yönelik  yapılandırdığı  problemler  hakkında
                               kimyasal maddelerin kullanımı ve güvenlik konusu temelinde akıl yürütür.
                               d) Kimyasal maddelerin kullanımına yönelik yapılandırdığı problemlerin çözümüne
                               ilişkin değerlendirmede bulunur.
                               7. Sınıf 4. Ünite

                               F.7.4.2.1. Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir.
         Ön Koşul Beceriler/   8. Sınıf 4. Ünite
         Temel Kabuller
                               F.8.4.6.1. Geçmişten günümüze Türkiye’deki kimya endüstrisinin gelişimini araştırır.
                               Öğrenciler, madde ile ilgili konuların günlük hayattaki olaylar ile ilişkisini ve labora-
                               tuvarda kullanılan temel güvenlik uyarı işaretlerini bilmektedir.

                               Öğrenci farklı ortamlarda kullanılan kimyasal maddelerin neler olabileceğini tah-
                               min etmede yetersiz kalabilir.

                               Bu kimyasal maddelerin ne gibi problemlere sebep olabileceğini tahmin etmede
                               sınırlılık yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Problemlerin oluşturduğu sonuçları ve bu sonuçlara karşı çözüm önerileri geliştir-
         İhtiyaçları
                               mede sıkıntı yaşayabilir.

                               Laboratuvar  güvenlik  kuralları  ve  güvenlik  uyarı  işaretlerini  (Risk  piktogramları)
                               hatırlamada sıkıntı yaşayabilir.

                               Çözüm önerilerini değerlendirip ürüne dönüştürmede sıkıntı yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Tahtayı görmekte zorlanan öğrenciler için tablo büyütülebilir. Öğretmen tab-
                               lonun içeriğini anlatabilir, ihtiyaç duyan öğrencilerin daha sonra  tekrar edebilmesi
                               için tablonun çıktısı alınarak öğrenciye verilebilir.

                               İF2: Konuların yer aldığı kartlar, gruba verilebileceği gibi ihtiyaç duyan öğrenciye
         İçerik                uygun yazı büyüklüğü ile ayrı olarak verilebilir. Araştırılması istenen konular öğren-
                               ciye sözel olarak öğretmen veya akranı tarafından okunabilir.
                               İF3: Görseller kabartılarak ya da büyütülerek ihtiyaç duyan öğrenciye sunulabilir.

                               İF4:  Karikatürler  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  kabartılarak  verilebilir.  İhtiyaç  duyan
                               öğrencilere görsellerin içeriği öğretmen veya bir akranı tarafından anlatılabilir.





                                                                                                         27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32