Page 27 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 2
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.9.1.2. Farklı ortamlarda kimyasal maddelerin kullanımından kaynaklanan
Dönüştürülecek problemleri çözebilme
Öğrenme Çıktıları
b) Farklı ortamlarda kimyasal maddelerin kullanımına yönelik yapılandırdığı
problem leri özetler.
c) Farklı ortamlarda kimyasalların kullanımına yönelik yapılandırdığı problemlerin
Basamaklandırılmış çözümünü gözleme/mevcut bilgiye/veriye dayalı tahmin eder.
Bilgi Birimleri ç) Kimyasal maddelerin kullanımına yönelik yapılandırdığı problemler hakkında
kimyasal maddelerin kullanımı ve güvenlik konusu temelinde akıl yürütür.
d) Kimyasal maddelerin kullanımına yönelik yapılandırdığı problemlerin çözümüne
ilişkin değerlendirmede bulunur.
7. Sınıf 4. Ünite
F.7.4.2.1. Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir.
Ön Koşul Beceriler/ 8. Sınıf 4. Ünite
Temel Kabuller
F.8.4.6.1. Geçmişten günümüze Türkiye’deki kimya endüstrisinin gelişimini araştırır.
Öğrenciler, madde ile ilgili konuların günlük hayattaki olaylar ile ilişkisini ve labora-
tuvarda kullanılan temel güvenlik uyarı işaretlerini bilmektedir.
Öğrenci farklı ortamlarda kullanılan kimyasal maddelerin neler olabileceğini tah-
min etmede yetersiz kalabilir.
Bu kimyasal maddelerin ne gibi problemlere sebep olabileceğini tahmin etmede
sınırlılık yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Problemlerin oluşturduğu sonuçları ve bu sonuçlara karşı çözüm önerileri geliştir-
İhtiyaçları
mede sıkıntı yaşayabilir.
Laboratuvar güvenlik kuralları ve güvenlik uyarı işaretlerini (Risk piktogramları)
hatırlamada sıkıntı yaşayabilir.
Çözüm önerilerini değerlendirip ürüne dönüştürmede sıkıntı yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Tahtayı görmekte zorlanan öğrenciler için tablo büyütülebilir. Öğretmen tab-
lonun içeriğini anlatabilir, ihtiyaç duyan öğrencilerin daha sonra tekrar edebilmesi
için tablonun çıktısı alınarak öğrenciye verilebilir.
İF2: Konuların yer aldığı kartlar, gruba verilebileceği gibi ihtiyaç duyan öğrenciye
İçerik uygun yazı büyüklüğü ile ayrı olarak verilebilir. Araştırılması istenen konular öğren-
ciye sözel olarak öğretmen veya akranı tarafından okunabilir.
İF3: Görseller kabartılarak ya da büyütülerek ihtiyaç duyan öğrenciye sunulabilir.
İF4: Karikatürler ihtiyaç duyan öğrencilere kabartılarak verilebilir. İhtiyaç duyan
öğrencilere görsellerin içeriği öğretmen veya bir akranı tarafından anlatılabilir.
27