Page 24 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               a. Kimyasal Ürünlerin Günlük Hayatta Kullanım Alanları Araştırma Merkezi: Öğ-
                               retmen her bir gruba incelemelerini istediği ortamların yer aldığı (hastane, okul,
                               kantin, mutfak vb.) görselleri bırakır (İF2). Öğrencilerin araştırmada kullanacak-
                               ları dijital (bilgisayar, kaynak portallar vb.) ve fiziki materyalleri (kimya ders kita-
                               bı, dergiler vb. ) öğrencilere verir. Öğrenciler, dâhil oldukları araştırma merkezinde
                               araştırmalarını gerçekleştirir (SF4).
                               Öğrencilerin  araştırmalarının  tamamlanmasının  ardından  öğretmen  araştırma
                               merkezlerinin görevini tamamladığını artık modelleme merkezi olduklarını ve araş-
                               tırmalarından elde ettikleri bilgilerle yeni bir çalışma yapacaklarını söyler.
                               b.  Kimyasal  Ürünlerin  Günlük  Hayattaki  Kullanım  Yerleri  Modelleme  Merkezi:
                               Öğretmen,  modelleme  merkezinde,  öğrencilere  araştırmalarından  elde  ettikleri
                               bilgileri kullanarak hazırlamaları gereken posteri nasıl oluşturacaklarını açıklayan
                               yönerge kartlarını verir (İF3).
                               Örnek Poster Yönerge Kartı


                                Poster Yönergesi
                                  •  Poster 70 – 100 cm boyutunda olmalıdır.
                                  •  Çalışma;  amaç,  yöntem,  araştırma  bulguları  ve  sonuç  kısımlarından
                                    oluşmalıdır.
                                  •  Posterde,  başlık,  öğrencilerin  isimleri,  danışman  öğretmenin  ismi,  grup
                                    adı bulunmalıdır.
                                  •  Posterde, kimyasal maddenin kullanıldığı ortamı ifade eden görseller ve
                                    yazılar bulunmalıdır.

                               Etkinlikte  gruplardan  beklenenler  açıklanarak  etkinlik  başlatılır.  Öğretmen  öğ-
                               rencilere poster oluşturmada kullanacakları malzemeleri (karton, mukavva, renkli
                               kalemler, yapıştırıcı, makas, yazıcı, bilgisayar vb.) verir. Öğrenciler araştırma sü-
                               recinde inceledikleri ortamdaki kimyasal ürünlerin yer aldığı bir poster (Hastane-
                               de Kullanılan Kimyasal Ürünler Posteri, Evde Kullanılan Kimyasal Ürünler Posteri,
                               Okulda Kullanılan Kimyasal Ürünler Posteri vb.) tasarlar (ÜF2).




























    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29