Page 24 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
a. Kimyasal Ürünlerin Günlük Hayatta Kullanım Alanları Araştırma Merkezi: Öğ-
retmen her bir gruba incelemelerini istediği ortamların yer aldığı (hastane, okul,
kantin, mutfak vb.) görselleri bırakır (İF2). Öğrencilerin araştırmada kullanacak-
ları dijital (bilgisayar, kaynak portallar vb.) ve fiziki materyalleri (kimya ders kita-
bı, dergiler vb. ) öğrencilere verir. Öğrenciler, dâhil oldukları araştırma merkezinde
araştırmalarını gerçekleştirir (SF4).
Öğrencilerin araştırmalarının tamamlanmasının ardından öğretmen araştırma
merkezlerinin görevini tamamladığını artık modelleme merkezi olduklarını ve araş-
tırmalarından elde ettikleri bilgilerle yeni bir çalışma yapacaklarını söyler.
b. Kimyasal Ürünlerin Günlük Hayattaki Kullanım Yerleri Modelleme Merkezi:
Öğretmen, modelleme merkezinde, öğrencilere araştırmalarından elde ettikleri
bilgileri kullanarak hazırlamaları gereken posteri nasıl oluşturacaklarını açıklayan
yönerge kartlarını verir (İF3).
Örnek Poster Yönerge Kartı
Poster Yönergesi
• Poster 70 – 100 cm boyutunda olmalıdır.
• Çalışma; amaç, yöntem, araştırma bulguları ve sonuç kısımlarından
oluşmalıdır.
• Posterde, başlık, öğrencilerin isimleri, danışman öğretmenin ismi, grup
adı bulunmalıdır.
• Posterde, kimyasal maddenin kullanıldığı ortamı ifade eden görseller ve
yazılar bulunmalıdır.
Etkinlikte gruplardan beklenenler açıklanarak etkinlik başlatılır. Öğretmen öğ-
rencilere poster oluşturmada kullanacakları malzemeleri (karton, mukavva, renkli
kalemler, yapıştırıcı, makas, yazıcı, bilgisayar vb.) verir. Öğrenciler araştırma sü-
recinde inceledikleri ortamdaki kimyasal ürünlerin yer aldığı bir poster (Hastane-
de Kullanılan Kimyasal Ürünler Posteri, Evde Kullanılan Kimyasal Ürünler Posteri,
Okulda Kullanılan Kimyasal Ürünler Posteri vb.) tasarlar (ÜF2).
24