Page 21 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 1

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             9.1.1. Kimya biliminin günlük hayata katkısına ilişkin çıkarım yapabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               b) Gözlem yapacağı kimyasal ürünlerin niteliklerindeki farklılıkları ortaya çıkarır.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       ç) Topladığı veri ya da verileri yorumlayarak kimya biliminin günlük hayata katkısı-
                               na ilişkin değerlendirme yapar.
                               7. Sınıf 4. Ünite

         Ön Koşul Beceriler/   F.7.4.2.1. Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir.
         Temel Kabuller        8. Sınıf 4. Ünite

                               F.8.4.6.1. Geçmişten günümüze Türkiye’deki kimya endüstrisinin gelişimini araştırır.
                               Öğrenciler, günlük hayatta gözlem yaparken karşılaştıkları veya karşılaşabilecek-
                               leri kimyasal maddelerin nitelik farklılıklarını ortaya çıkarmada ve bu maddeleri
         Tema Bazlı Öğrenci    kimya bilimi ile ilişkilendirmede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Öğrenciler,  topladığı  veriler  çerçevesinde  kimya  biliminin  günlük  hayata  ne  gibi
                               katkılarının olduğunu değerlendirmede sınırlılıklar yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Etkinliğin amacı, öğrencilerle sürecin başında yazılı olarak paylaşılabilir. Bu-
                               rada  okumada  güçlük  çeken  öğrenciler  için  etkinliği  tamamlamaları  amacıyla
                               etkinlik  yönergesinde  yer  alan  ifadelerin  harfleri  büyütülebilir,  renkli  puntolarla
                               belirtilebilir.
                               İF2: Öğretmen, görsellerin büyüklük ve kontrast ayarlamalarını yapabilir. Görme-
         İçerik                de güçlük çeken öğrenciler için hangi konuda araştırma yapacağını bireysel olarak
                               sözel yolla ifade edebilir.

                               İF3: Yönerge kartı etkileşimli tahta üzerinden uygun yazı büyüklüğünde sunulabilir.
                               Öğrenmede güçlük çeken öğrenciler için örnek bir poster gösterebilir. Posteri hazır-
                               larken dikkat etmeleri gereken noktaları sözlü olarak ifade edebilir. Poster yöner-
                               gesindeki maddelerin içeriği öğrenciye göre artırılıp azaltılabilir.
                               SF1: Kimyasal ürünlerin günlük hayatta kullanıldığı yerlerle ilgili sunu, video öğren-
                               cilere  izletilebilir.  Desteklenmeye  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  kullanılacak  sunum
                               veya videonun dinleyici notları veya infografikleri hazırlanabilir.

                               SF2: Kimyasal ürünlerin günlük hayatta en çok kullanıldığı yerlerin  (hastane, okul,
                               kantin, mutfak vb.) görselleri etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere gösterilebilir.
                               Görmede güçlük çeken öğrenciler için yazı tipi büyütülebilir, fotoğrafların büyüklük
         Süreç                 ve kontrast düzenlemesi yapılabilir veya dijital kaynaklardan yararlanılabilir.

                               SF3: Öğretmen, grupları bilgi düzeyi bakımından heterojen oluşturabileceği gibi
                               öğrencilerin, istedikleri grupta yer almalarına da imkân verebilir.

                               SF4:  Desteklenmeye  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  masaların  üzerinde  bulunan
                               kaynaklarda  nerelere  bakacağına  ilişkin  sayfa  numaraları,  adresler  vb.  ipuçları
                               verilebilir.


                                                                                                         21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26