Page 21 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 1
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe 9.1.1. Kimya biliminin günlük hayata katkısına ilişkin çıkarım yapabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
b) Gözlem yapacağı kimyasal ürünlerin niteliklerindeki farklılıkları ortaya çıkarır.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri ç) Topladığı veri ya da verileri yorumlayarak kimya biliminin günlük hayata katkısı-
na ilişkin değerlendirme yapar.
7. Sınıf 4. Ünite
Ön Koşul Beceriler/ F.7.4.2.1. Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir.
Temel Kabuller 8. Sınıf 4. Ünite
F.8.4.6.1. Geçmişten günümüze Türkiye’deki kimya endüstrisinin gelişimini araştırır.
Öğrenciler, günlük hayatta gözlem yaparken karşılaştıkları veya karşılaşabilecek-
leri kimyasal maddelerin nitelik farklılıklarını ortaya çıkarmada ve bu maddeleri
Tema Bazlı Öğrenci kimya bilimi ile ilişkilendirmede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler, topladığı veriler çerçevesinde kimya biliminin günlük hayata ne gibi
katkılarının olduğunu değerlendirmede sınırlılıklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkinliğin amacı, öğrencilerle sürecin başında yazılı olarak paylaşılabilir. Bu-
rada okumada güçlük çeken öğrenciler için etkinliği tamamlamaları amacıyla
etkinlik yönergesinde yer alan ifadelerin harfleri büyütülebilir, renkli puntolarla
belirtilebilir.
İF2: Öğretmen, görsellerin büyüklük ve kontrast ayarlamalarını yapabilir. Görme-
İçerik de güçlük çeken öğrenciler için hangi konuda araştırma yapacağını bireysel olarak
sözel yolla ifade edebilir.
İF3: Yönerge kartı etkileşimli tahta üzerinden uygun yazı büyüklüğünde sunulabilir.
Öğrenmede güçlük çeken öğrenciler için örnek bir poster gösterebilir. Posteri hazır-
larken dikkat etmeleri gereken noktaları sözlü olarak ifade edebilir. Poster yöner-
gesindeki maddelerin içeriği öğrenciye göre artırılıp azaltılabilir.
SF1: Kimyasal ürünlerin günlük hayatta kullanıldığı yerlerle ilgili sunu, video öğren-
cilere izletilebilir. Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için kullanılacak sunum
veya videonun dinleyici notları veya infografikleri hazırlanabilir.
SF2: Kimyasal ürünlerin günlük hayatta en çok kullanıldığı yerlerin (hastane, okul,
kantin, mutfak vb.) görselleri etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere gösterilebilir.
Görmede güçlük çeken öğrenciler için yazı tipi büyütülebilir, fotoğrafların büyüklük
Süreç ve kontrast düzenlemesi yapılabilir veya dijital kaynaklardan yararlanılabilir.
SF3: Öğretmen, grupları bilgi düzeyi bakımından heterojen oluşturabileceği gibi
öğrencilerin, istedikleri grupta yer almalarına da imkân verebilir.
SF4: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için masaların üzerinde bulunan
kaynaklarda nerelere bakacağına ilişkin sayfa numaraları, adresler vb. ipuçları
verilebilir.
21