Page 22 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF5: Gruplardan beyin fırtınası yöntemiyle kimyasal ürünlerin ne amaçla kullanıldı-
ğını söylemeleri ve bir kişinin cevapları not etmesi istenebilir. Yazılı materyallerden
ve internet ortamındaki kaynaklardan yararlanarak kullanım amaçlarını araştır-
maları istenebilir.
SF6: Kendi isteği doğrultusunda bireysel çalışmak isteyen öğrencilere imkân ve-
rebilir. Seçim tablosu yerine bir seçeneği belirleyerek bütün gruplardan aynı yön-
temle çalışması istenebilir. Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için örnekler
gösterilebilir.
SF7: Özetleme sırasında öğretmen ses kaydı alarak özetlemede yer alan anahtar
kavramları görme sorunu yaşayan öğrenciler için erişilebilir hâle getirebilir. Özeti
etkileşimli tahtaya yansıtabilir veya ihtiyaç duyan öğrenciye yazılı olarak punto ve
kontrast ayarlamaları ile sunabilir.
ÜF1: Öğrencilerin cevapları tercih ettikleri şekilde yazılı, sözlü veya çizim olarak
alınabilir.
ÜF2: Poster hazırlamakta zorlanan öğrencilere poster örneği veya posterin açıkla-
maları (öğrenci adı, danışman öğretmen, grup adı vb.) verilebilir. Gruplardaki öğ-
renciler iş bölümü yaparak desteklenmesi gereken öğrencilere ilgi ve yeteneklerine
göre postere katkı sunmaları konusunda destek olabilir.
ÜF3: Sunum, desteklenmesi gereken bir öğrenci ve akranı ile birlikte yapılabilir. Su-
num sırasında öğrencilerin zorluk yaşaması durumunda öğretmen ipuçları vererek
yardım edebilir.
Ürün ÜF4: Öğrencilerin kimyasal ürünlerin kullanım alanlarına yönelik tartışma sonuçla-
rını, oluşturdukları posterler üzerine çizerek veya etiket yapıştırarak paylaşmaları
sağlanabilir. Yazılı paylaşım yapmakta zorlanan öğrenciler için fiziksel yardım, ak-
ran desteği ya da dijital olarak paylaşım gerçekleştirilebilir.
ÜF5: Seçim panosunda yer alan etkinlikleri seçmekte zorluk yaşayan gruplara öğ-
retmen tarafından panoda yer alan seçenekler hakkında bilgi verilip örnekler gös-
terilebilir. Akranlarına göre üst düzey bilgiye sahip öğrencilerin seçtikleri alanda
daha derin bilgiler içeren ürün ortaya çıkarması için gerekli yönlendirmeler yapı-
larak öğrencinin istemesi hâlinde bireysel çalışmasına imkân verilebilir. Grupların
sunumu ortak bir şekilde yapması, desteklenmesi gereken öğrencilere uygun bir
görev verilmesi konusunda yönlendirme yapılabilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmesi için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğren-
Ortamı Düzenlemeleri ciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Ayrıca bireysel araştırma
yapmak isteyen öğrenciler için uygun ortamlar oluşturabilir.
22