Page 22 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF5: Gruplardan beyin fırtınası yöntemiyle kimyasal ürünlerin ne amaçla kullanıldı-
                               ğını söylemeleri ve bir kişinin cevapları not etmesi istenebilir. Yazılı materyallerden
                               ve internet ortamındaki kaynaklardan yararlanarak kullanım amaçlarını araştır-
                               maları istenebilir.
                               SF6:  Kendi  isteği  doğrultusunda  bireysel  çalışmak  isteyen  öğrencilere  imkân  ve-
                               rebilir. Seçim tablosu yerine bir seçeneği belirleyerek bütün gruplardan aynı yön-
                               temle  çalışması  istenebilir.  Desteklenmeye  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  örnekler
                               gösterilebilir.
                               SF7: Özetleme sırasında öğretmen ses kaydı alarak özetlemede yer alan anahtar
                               kavramları görme sorunu yaşayan öğrenciler için erişilebilir hâle getirebilir. Özeti
                               etkileşimli tahtaya yansıtabilir veya ihtiyaç duyan öğrenciye yazılı olarak punto ve
                               kontrast ayarlamaları ile sunabilir.

                               ÜF1: Öğrencilerin cevapları tercih ettikleri şekilde yazılı, sözlü veya çizim olarak
                               alınabilir.

                               ÜF2: Poster hazırlamakta zorlanan öğrencilere poster örneği veya posterin açıkla-
                               maları (öğrenci adı, danışman öğretmen, grup adı vb.) verilebilir. Gruplardaki öğ-
                               renciler iş bölümü yaparak desteklenmesi gereken öğrencilere ilgi ve yeteneklerine
                               göre postere katkı sunmaları konusunda destek olabilir.

                               ÜF3: Sunum, desteklenmesi gereken bir öğrenci ve akranı ile birlikte yapılabilir. Su-
                               num sırasında öğrencilerin zorluk yaşaması durumunda öğretmen ipuçları vererek
                               yardım edebilir.
         Ürün                  ÜF4: Öğrencilerin kimyasal ürünlerin kullanım alanlarına yönelik tartışma sonuçla-
                               rını, oluşturdukları posterler üzerine çizerek veya etiket yapıştırarak paylaşmaları
                               sağlanabilir. Yazılı paylaşım yapmakta zorlanan öğrenciler için fiziksel yardım, ak-
                               ran desteği ya da dijital olarak paylaşım gerçekleştirilebilir.

                               ÜF5: Seçim panosunda yer alan etkinlikleri seçmekte zorluk yaşayan gruplara öğ-
                               retmen tarafından panoda yer alan seçenekler hakkında bilgi verilip örnekler gös-
                               terilebilir. Akranlarına göre üst düzey bilgiye sahip öğrencilerin seçtikleri alanda
                               daha derin  bilgiler içeren ürün ortaya çıkarması için gerekli yönlendirmeler yapı-
                               larak öğrencinin istemesi hâlinde bireysel çalışmasına imkân verilebilir. Grupların
                               sunumu  ortak  bir  şekilde  yapması,  desteklenmesi  gereken  öğrencilere  uygun  bir
                               görev verilmesi konusunda yönlendirme yapılabilir.

                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmesi için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğren-
         Ortamı Düzenlemeleri  ciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Ayrıca bireysel araştırma
                               yapmak isteyen öğrenciler için uygun ortamlar oluşturabilir.


















    22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27