Page 45 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 5

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK
         Etkinliğe             KİM.9.2.4. Moleküllerin Lewis nokta yapısına ilişkin çıkarımda bulunabilme
         Dönüştürülecek        KİM.9.2.5. Molekülleri polar ya da apolar olarak sınıflandırabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               9.2.4
                               b) Lewis nokta yapısını kullanarak moleküllerin yapısına ilişkin örüntüler oluşturur.

         Basamaklandırılmış    d) Önermelerini farklı moleküllerin Lewis nokta yapılarını kullanarak değerlendirir.
         Bilgi Birimleri       9.2.5

                               c) Molekülleri dipol momentine göre gruplandırır.
                               ç) Molekülleri polar ya da apolar olarak adlandırır.

                               7. Sınıf 4. Ünite
                               F.7.4.1.3. Aynı veya farklı atomların bir araya gelerek molekül oluşturacağını ifade
                               eder.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        F.7.4.1.4. Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar.
                               9. Sınıf 1. Tema

                               KİM.9.1.5.  Elektronların  atom  orbitallerine  yerleşimine  ilişkin  tümevarımsal  akıl
                               yürütebilme

                               Öğrenci, elementlerin Lewis nokta yapısını yazmada ve bu yazdığı yapıları kullana-
                               rak moleküllerin yapısına ilişkin örüntüler oluşturmada zorluklar yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenci oluşturduğu element ve molekül Lewis yapılarıyla ilgili önermelerini farklı
         İhtiyaçları           moleküllerin Lewis nokta yapılarını kullanarak değerlendirmede zorluk yaşayabilir.
                               Lewis  nokta  yapısını  kullanarak  oluşturduğu  molekülleri  dipol  momentine  göre
                               gruplandırıp polar ve apolar olarak adlandırmada zorluklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Görmede güçlük çeken öğrenciler için etkileşimli tahtaya yansıtılan kavramlar
                               ve tanımların yazı puntosu büyütülebilir. Desteklenmesi gereken öğrencilere kav-
                               ramlar ve tanımları yazılı olarak verilebilir.
                               İF2: Öğrencilere verilecek kartlarda yer alan ilk 20 elementin içinden seçilen atom
                               numarası ve sembolü, yazılı ifadelerin puntoları görmede zorluk yaşayan öğren-
                               ciler için büyütülebilir. Elementlerin zorluk derecesi öğrencinin bilgi düzeyine göre
                               ayarlanabilir.
         İçerik
                               İF3: Görmede güçlük yaşayan öğrenciler için çalışma kâğıdında yer alan yazılı ifa-
                               deler büyük puntolu olarak verilebilir. Yönergelere uymakta zorluk yaşayan öğren-
                               cilerin akran desteğinden faydalanabilmeleri sağlanabilir.
                               İF4: Tablodaki yazılar görmede zorluk yaşayan öğrenciler için büyütülerek verilebi-
                               lir. Desteklenmesi gereken öğrencilerin tabloyu defterine yazmaları istenebilir. Yaz-
                               mada zorluk çeken öğrencilere akran desteği verilebilir veya tablo işlenmiş şekliyle
                               yazılı olarak öğrenciye verilebilir.



                                                                                                         45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50