Page 44 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Aynı grupta ve aynı periyotta elektronegatiflik ile hazır veri olarak verilen atom ya-
                               rıçapı arasında ilişki kurmalarını ister (ÜF1).
                               Gruptan  hazır  verilerdeki  değerlerden  yola  çıkarak  elektronegatifliğin  periyodik
                               sistemdeki değişimini, değişimin nedenlerini kendilerine göre not almalarını ister
                               (SF4). Sonra bu verileri kullanarak bir periyodik tablo üzerinden değişim yönlerini
                               oklarla gösterir. Daha sonra grup, periyodik sistemde elektronegatiflik değerlerini
                               gösteren bir tablo oluşturur.

                               Oluşturulacak tabloda öğrenciler:
                                 •  Elektronegatifliğin genel eğilimlerini (soldan sağa ve yukarıdan aşağıya) gös-
                                   teren oklar ve renk kodları kullanır.
                                 •  Öğrenciler, tabloda istisnaları ve ilginç bulguları belirtir ve açıklar.
                               Gruplar çalışmalarını bitirdikten sonra öğrenciler sırayla tahtaya çıkarlar. Sunum
                               yapılırken gruptaki her öğrencinin anlatımına yer verilir (ÜF4). Sunumlar sırasında
                               diğer gruplardaki öğrenciler sunum yapan arkadaşlarının sunumlarını dinleyerek
                               not alırlar ve sunum yapan arkadaşlarına konu ile ilgili soru sorarlar (SF5). Öğret-
                               men;  sunumlar  bittikten  sonra  periyodik  özelliklerin  elementlerin  kimyasal  dav-
                               ranışlarını nasıl etkilediği, bu özellikler arasındaki ilişkinin nasıl olduğu ve istisnai
                               durumların  neden  kaynaklandığı  gibi  konuları  öğrencilerden  tartışmalarını  ister
                               (SF6). Daha sonra öğretmen, öğrencilerin verdikleri cevaplara geri bildirimler ve-
                               rerek konuyu özetler (SF7).

                               Öğretmen dersin sonunda daha önceden hazırlamış olduğu çalışma kâğıtlarını öğ-
                               rencilere dağıtır. Öğrencilerden çalışma kâğıdında yer alan elementlerin; atom ya-
         Değerlendirme         rıçaplarını, iyonlaşma enerjilerini, elektronegatifliklerini sıralamalarını ister. Daha
                               sonra öğrencilerin çalışma kâğıtlarındaki cevaplarını kontrol ederek puanlar. Öğ-
                               rencilerin yanlış cevaplarına geri bildirimler verir (ÜF5).

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma

         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme





    44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49