Page 48 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
3. grup: Periyodik sistemdeki ilk 20 element içindeki ametallerden seçilmiş element-
lerin Lewis nokta yapısını ve yine bu elementler kullanılarak oluşturulacak molekül-
lerin formüllerini içeren çalışma kâğıdı ile çalışır (İF3). Çalışma kâğıdındaki mole-
küllerin Lewis yapılarını ve üç boyutlu modellerini oluşturmaları istenir(ÜF2).
Gruplar kendi sözcülerini belirler. Sözcüler grupların hazırlamış olduğu ürünü
sunarlar (ÜF3).
Tüm gruplar ürünlerini sunduktan sonra öğretmen, 3. grup tarafından oluşturulan
moleküller için tahtaya aşağıdaki gibi bir tablo çizer (İF4).
Bağın Polarlığı/Apolarlığı Molekülün Polarlığı/Apolarlığı
Molekül
Polar Apolar Polar Apolar
N 2
H O
2
CH 4
NH 3
BH
3
Öğretmen, öğrencilere tablodaki moleküllerin kendi atomları arasındaki bağları-
nın ve molekülün tamamının polar/apolar olma durumunu sorar. Öğrencilerin ver-
diği doğru cevaplar tabloya işlenir. Öğretmen, öğrencilere Phet Colorado sitesin-
den molekül modelleme etkinliğini yaptırır (ÜF4).
Öğrenciler; derse aktif katılım durumlarına, sunum/rapor hazırlama ve sunma be-
Değerlendirme cerilerine göre kontrol listesi verilerek değerlendirilir. Simülasyon ortamında yapı-
lan modellemeler değerlendirilir.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturma
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
Kullanılan Evrensel • Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
Tasarım Ögeleri teşvik etme
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
48