Page 48 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               3. grup: Periyodik sistemdeki ilk 20 element içindeki ametallerden seçilmiş element-
                               lerin Lewis nokta yapısını ve yine bu elementler kullanılarak oluşturulacak molekül-
                               lerin formüllerini içeren çalışma kâğıdı ile çalışır (İF3). Çalışma kâğıdındaki mole-
                               küllerin Lewis yapılarını ve üç boyutlu modellerini oluşturmaları istenir(ÜF2).
                               Gruplar  kendi  sözcülerini  belirler.  Sözcüler  grupların  hazırlamış  olduğu  ürünü
                               sunarlar (ÜF3).
                               Tüm gruplar ürünlerini sunduktan sonra öğretmen, 3. grup tarafından oluşturulan
                               moleküller için tahtaya aşağıdaki gibi bir tablo çizer (İF4).

                                             Bağın Polarlığı/Apolarlığı  Molekülün Polarlığı/Apolarlığı
                                 Molekül
                                              Polar          Apolar       Polar         Apolar
                                   N 2
                                  H O
                                    2
                                   CH 4
                                  NH  3
                                   BH
                                     3

                               Öğretmen, öğrencilere tablodaki moleküllerin kendi atomları arasındaki bağları-
                               nın ve molekülün tamamının polar/apolar olma durumunu sorar. Öğrencilerin ver-
                               diği doğru cevaplar tabloya  işlenir. Öğretmen, öğrencilere Phet Colorado sitesin-
                               den molekül modelleme etkinliğini yaptırır (ÜF4).
                               Öğrenciler; derse aktif katılım durumlarına, sunum/rapor hazırlama ve sunma be-
         Değerlendirme         cerilerine göre kontrol listesi verilerek değerlendirilir. Simülasyon ortamında yapı-
                               lan modellemeler değerlendirilir.
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturma

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
         Kullanılan Evrensel     •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
         Tasarım Ögeleri           teşvik etme

                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)






    48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53