Page 49 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 6
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.9.2.6. Bileşikleri adlandırma kurallarına ilişkin tümdengelimsel akıl
Dönüştürülecek yürütebilme
Öğrenme Çıktıları
a) İyonik ve kovalent bağlı bileşikleri oluşturan atom veya iyonları belirler.
b) İyonik ve kovalent bağlı bileşikleri oluşturan atomların veya iyonların adları ile
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri bile şiklerin adları arasında ilişki kurar.
c) İyonik ve kovalent bağlı bileşiklerin adlandırma kurallarına ilişkin genelleme
yapar.
7.Sınıf 4. Ünite
F.7.4.2.1. Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir.
Ön Koşul Beceriler/ F.7.4.2.2. Periyodik sistemdeki ilk 18 elementin ve yaygın elementlerin (altın, gü-
Temel Kabuller müş, bakır, çinko, kurşun, cıva, platin, demir ve iyot) isimlerini, sembollerini ve bazı
kullanım alanlarını ifade eder.
F.7.4.2.3. Yaygın bileşiklerin formüllerini, isimlerini ve bazı kullanım alanlarını ifade
eder.
İyonik ve kovalent bileşikleri oluşturan tanecikleri belirlemede problem
yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci İyonik ve kovalent bileşikleri oluşturan iyon ve atom adlarıyla bileşik adaları arasın-
İhtiyaçları da ilişki kurmakta yetersiz kalabilir.
İyonik ve kovalent bileşiklerin adlandırma kurallarını başka bileşiklere uyarlamada
sıkıntı yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Günlük hayatta kullanılan maddelerin görselleri çıktı alınarak desteklenmesi
gereken öğrencilere verilebilir. Görseller büyütebilir.
İF2: Yönerge kartları puntosu büyütülerek ihtiyaç duyan öğrencilere verilebilir. Yö-
nerge kartları sadece anahtar kelimelerden oluşabileceği gibi daha kapsamlı da
olabilir. Araştırma materyallerinde anahtar kelimeler ihtiyaç duyan öğrenciler için
altı çizilerek, renkli kalemlerle işaretlenerek verilebilir.
İF3: Öğrencilerin formül oluşturmada kullanabilecekleri iyonların sembolleri ve bi-
leşik formüllerinin nasıl oluşturulacağını örnekleyen bilgi notlarının içeriği öğrenci-
İçerik nin ihtiyacına göre ayarlanabilir. Sesli materyal kullanılarak öğrenciye sunulabilir.
İF4: Bilgi notları oluşturulurken yazı puntolarına, cümlelerin anlaşılırlığına dikkat
edilebilir.
İF5: Öğrencilere ders içeriğini, temel kavramları ve önemli bilgileri vurgulayan ça-
lışma kâğıtları ihtiyaca yönelik uygun punto büyüklüğüyle verilebilir. Konu anlatılır-
ken sunulan içerik farklı öğrenme seviyelerine hitap edebilmesi için farklı şekillerde
hazırlanabilir.
İF6: Bileşiklerin formüllerinin bulunduğu çalışma kâğıtları öğrencinin düzeyine uy-
gun hazırlanabilir.
49