Page 49 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 6

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK
         Etkinliğe             KİM.9.2.6.  Bileşikleri  adlandırma  kurallarına  ilişkin  tümdengelimsel  akıl
         Dönüştürülecek        yürütebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) İyonik ve kovalent bağlı bileşikleri oluşturan atom veya iyonları belirler.
                               b) İyonik ve kovalent bağlı bileşikleri oluşturan atomların veya iyonların adları ile
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       bile şiklerin adları arasında ilişki kurar.
                               c)  İyonik  ve  kovalent  bağlı  bileşiklerin  adlandırma  kurallarına  ilişkin  genelleme
                               yapar.
                               7.Sınıf 4. Ünite
                               F.7.4.2.1. Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir.

         Ön Koşul Beceriler/   F.7.4.2.2. Periyodik sistemdeki ilk 18 elementin ve yaygın elementlerin (altın, gü-
         Temel Kabuller        müş, bakır, çinko, kurşun, cıva, platin, demir ve iyot) isimlerini, sembollerini ve bazı
                               kullanım alanlarını ifade eder.
                               F.7.4.2.3. Yaygın bileşiklerin formüllerini, isimlerini ve bazı kullanım alanlarını ifade
                               eder.
                               İyonik  ve  kovalent  bileşikleri  oluşturan  tanecikleri  belirlemede  problem
                               yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    İyonik ve kovalent bileşikleri oluşturan iyon ve atom adlarıyla bileşik adaları arasın-
         İhtiyaçları           da ilişki kurmakta yetersiz kalabilir.

                               İyonik ve kovalent bileşiklerin adlandırma kurallarını başka bileşiklere uyarlamada
                               sıkıntı yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Günlük hayatta kullanılan maddelerin görselleri çıktı alınarak desteklenmesi
                               gereken öğrencilere verilebilir. Görseller büyütebilir.
                               İF2: Yönerge kartları puntosu büyütülerek ihtiyaç duyan öğrencilere verilebilir. Yö-
                               nerge kartları sadece anahtar kelimelerden oluşabileceği gibi daha kapsamlı da
                               olabilir. Araştırma materyallerinde anahtar kelimeler ihtiyaç duyan öğrenciler için
                               altı çizilerek, renkli kalemlerle işaretlenerek verilebilir.
                               İF3: Öğrencilerin formül oluşturmada kullanabilecekleri iyonların sembolleri ve bi-
                               leşik formüllerinin nasıl oluşturulacağını örnekleyen bilgi notlarının içeriği öğrenci-
         İçerik                nin ihtiyacına göre ayarlanabilir. Sesli materyal kullanılarak öğrenciye sunulabilir.
                               İF4: Bilgi notları oluşturulurken yazı puntolarına, cümlelerin anlaşılırlığına dikkat
                               edilebilir.
                               İF5: Öğrencilere ders içeriğini, temel kavramları ve önemli bilgileri vurgulayan ça-
                               lışma kâğıtları ihtiyaca yönelik uygun punto büyüklüğüyle verilebilir. Konu anlatılır-
                               ken sunulan içerik farklı öğrenme seviyelerine hitap edebilmesi için farklı şekillerde
                               hazırlanabilir.
                               İF6: Bileşiklerin formüllerinin bulunduğu çalışma kâğıtları öğrencinin düzeyine uy-
                               gun hazırlanabilir.

                                                                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54