Page 50 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Öğretmen, görseli yaygın adları yazılmış hâlde yansıtabilir. Günlük hayattaki
                               kullanımını gösteren video izletebilir.
                               SF2:  Araştırma  yapacakları  materyalde  konuya  ilişkin  önemli  bilgilerin  altı  çizi-
                               lerek,  renkli  kalemlerle  işaretlenerek  verilebilir.  ‘Bakacağım  Yerler  Listesi’  ihtiyaç
         Süreç                 duyan öğrencilere verilebilir. Sayfa numarası, kaçıncı paragraf olduğu vb. bilgiler
                               verilebilir.
                               SF3: Öğretmen öğrencileri yönlendirmek ve ihtiyaç duyan öğrenciler için ek açıkla-
                               malar yapmak amacıyla istasyonlara liderlik edebilir. Öğrencilerin soruları cevap-
                               layabilmeleri için onlara çeşitli ipuçları verebilir.

                               ÜF1: Öğrenciler araştırma sonuçlarından elde ettikleri bilgileri etkileşimli tahtada
                               görsel olarak veya sözel olarak, not kâğıtları yoluyla paylaşabilirler.

                               ÜF2: İstasyonlarda istenen görevleri yerine getirirken ihtiyaç duyan öğrenciye öğ-
                               retmen rehberlik edebilir. Akran desteği sağlanabilir. İhtiyaç duyan öğrenciler or-
         Ürün                  taya çıkan bilgileri kısaca defterine not edebilir.
                               ÜF3: Öğretmen tarafından çalışma kâğıtları toplanarak öğrenme eksiklikleri belir-
                               lenebilir. Desteklenmesi gereken öğrenciye öğretmen yardım edebilir.
                               ÜF4:  Desteklenmesi  gereken  öğrencilere  yapbozun  birleştirilmiş  hâli  çıktı  olarak
                               verilebilir. Akran desteği sağlanabilir.
                               FÖOD1: Öğrenciler dörderli gruplara ayrılabilir. Bireysel araştırma yapmak iste-
                               yen öğrenciler için uygun ortam sağlanabilir.
                               FÖOD2: Sınıf üç gruba ayrılarak istasyonları temsil edecek üç köşe oluşturulurken
         Fiziksel Öğrenme      bedensel yetersizliği olan öğrencilerin rahatça hareket edebilecekleri ve etkinliğe
         Ortamı Düzenlemeleri
                               kolayca katılabilecekleri bir şekilde düzenlenebilir.

                               FÖOD3: İkili gruplar için uygun oturma düzeni oluşturulabilir. Bireysel çalışmak is-
                               teyen öğrencilere fırsat verilebilir.



































    50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55