Page 50 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen, görseli yaygın adları yazılmış hâlde yansıtabilir. Günlük hayattaki
kullanımını gösteren video izletebilir.
SF2: Araştırma yapacakları materyalde konuya ilişkin önemli bilgilerin altı çizi-
lerek, renkli kalemlerle işaretlenerek verilebilir. ‘Bakacağım Yerler Listesi’ ihtiyaç
Süreç duyan öğrencilere verilebilir. Sayfa numarası, kaçıncı paragraf olduğu vb. bilgiler
verilebilir.
SF3: Öğretmen öğrencileri yönlendirmek ve ihtiyaç duyan öğrenciler için ek açıkla-
malar yapmak amacıyla istasyonlara liderlik edebilir. Öğrencilerin soruları cevap-
layabilmeleri için onlara çeşitli ipuçları verebilir.
ÜF1: Öğrenciler araştırma sonuçlarından elde ettikleri bilgileri etkileşimli tahtada
görsel olarak veya sözel olarak, not kâğıtları yoluyla paylaşabilirler.
ÜF2: İstasyonlarda istenen görevleri yerine getirirken ihtiyaç duyan öğrenciye öğ-
retmen rehberlik edebilir. Akran desteği sağlanabilir. İhtiyaç duyan öğrenciler or-
Ürün taya çıkan bilgileri kısaca defterine not edebilir.
ÜF3: Öğretmen tarafından çalışma kâğıtları toplanarak öğrenme eksiklikleri belir-
lenebilir. Desteklenmesi gereken öğrenciye öğretmen yardım edebilir.
ÜF4: Desteklenmesi gereken öğrencilere yapbozun birleştirilmiş hâli çıktı olarak
verilebilir. Akran desteği sağlanabilir.
FÖOD1: Öğrenciler dörderli gruplara ayrılabilir. Bireysel araştırma yapmak iste-
yen öğrenciler için uygun ortam sağlanabilir.
FÖOD2: Sınıf üç gruba ayrılarak istasyonları temsil edecek üç köşe oluşturulurken
Fiziksel Öğrenme bedensel yetersizliği olan öğrencilerin rahatça hareket edebilecekleri ve etkinliğe
Ortamı Düzenlemeleri
kolayca katılabilecekleri bir şekilde düzenlenebilir.
FÖOD3: İkili gruplar için uygun oturma düzeni oluşturulabilir. Bireysel çalışmak is-
teyen öğrencilere fırsat verilebilir.
50