Page 60 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 60
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 8
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
KİM.9.2.9. Sıvıların buhar basıncını etkileyen faktörlere ilişkin hipotez
Etkinliğe oluşturabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları KİM.9.2.10. Sıvıların kaynama sıcaklığını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik
kanıt kullanabilme
9.2.9
c) Belirlediği faktörlerin buhar basıncına etkilerini araştırabilmek için bağımlı-ba-
ğımsız değişkenleri ve kontrol değişkenlerini belirler.
ç) Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere denemeler yapar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri 9.2.10
a) Sıvıların kaynama sıcaklığını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik ölçütler
(moleküller arası etkileşimin türü, açık hava basıncı) belirler.
b) Gözlem veya hazır veri setinden seçtiği verileri değişkenler arası ilişkileri belirle-
yecek şekilde düzenler.
5. Sınıf 4. Ünite
F.5.4.1.1. Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneyler-
den elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur.
Ön Koşul Beceriler/ 8. Sınıf 4. Ünite
Temel Kabuller F.8.4.5.2. Hâl değiştirmek için gerekli ısının maddenin cinsi ve kütlesiyle ilişkili oldu-
ğunu deney yaparak keşfeder.
9. Sınıf 2. Tema
KİM.9.2.7. Moleküller arası etkileşimleri sınıflandırabilme
Öğrenci, öğrendiği buhar basıncı kavramının hangi değişkenlere bağlı olduğunu
ve bu değişkenlerin buhar basıncını nasıl etkilediğini kavramada zorluk yaşayabilir.
Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere denemeler yaparken farklı sıvıların
aynı sıcaklık değerlerinde buhar basınçlarının niçin farklı olduğunu ayırt etmede
Tema Bazlı Öğrenci zorluklar yaşayabilir.
İhtiyaçları Sıvıların kaynama sıcaklığını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik ölçütler oluş-
tururken moleküller arası etkileşim kuvvetleri ile kaynama noktası arasında ilişki
kurmada zorluk yaşayabilir.
Gözlem veya hazır veri setlerinden seçtiği verileri değişkenler arası ilişkileri belirle-
yecek şekilde grafik ve tabloya dönüştürmede zorluklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Sıcaklık-zaman tablosunu görmede zorluk yaşayan öğrenciler için tablodaki
yazıların puntoları büyütülebilir. Tablonun boyutu ayarlanabilir.
İçerik İF2: Sıvıların farklı sıcaklıklardaki buhar basınçlarını içeren verileri okumakta zorla-
nan öğrenciler için akran işbirliği sağlanabilir. İhtiyacı olan öğrenciler için verilerin
puntoları ayarlanabilir.
60