Page 60 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 60

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 8

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK
                               KİM.9.2.9.  Sıvıların  buhar  basıncını  etkileyen  faktörlere  ilişkin  hipotez
         Etkinliğe             oluşturabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     KİM.9.2.10.  Sıvıların  kaynama  sıcaklığını  etkileyen  faktörleri  belirlemeye  yönelik
                               kanıt kullanabilme
                               9.2.9
                               c) Belirlediği faktörlerin buhar basıncına etkilerini araştırabilmek için bağımlı-ba-
                               ğımsız değişkenleri ve kontrol değişkenlerini belirler.
                               ç) Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere denemeler yapar.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       9.2.10
                               a)  Sıvıların  kaynama  sıcaklığını  etkileyen  faktörleri  belirlemeye  yönelik  ölçütler
                               (moleküller arası etkileşimin türü, açık hava basıncı) belirler.
                               b) Gözlem veya hazır veri setinden seçtiği verileri değişkenler arası ilişkileri belirle-
                               yecek şekilde düzenler.
                               5. Sınıf 4. Ünite
                               F.5.4.1.1. Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneyler-
                               den elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur.
         Ön Koşul Beceriler/   8. Sınıf 4. Ünite
         Temel Kabuller        F.8.4.5.2. Hâl değiştirmek için gerekli ısının maddenin cinsi ve kütlesiyle ilişkili oldu-
                               ğunu deney yaparak keşfeder.
                               9. Sınıf 2. Tema

                               KİM.9.2.7. Moleküller arası etkileşimleri sınıflandırabilme
                               Öğrenci, öğrendiği buhar basıncı kavramının hangi değişkenlere bağlı olduğunu
                               ve bu değişkenlerin buhar basıncını nasıl etkilediğini kavramada zorluk yaşayabilir.
                               Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere denemeler yaparken farklı sıvıların
                               aynı sıcaklık değerlerinde buhar basınçlarının niçin farklı olduğunu ayırt etmede
         Tema Bazlı Öğrenci    zorluklar yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Sıvıların kaynama sıcaklığını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik ölçütler oluş-
                               tururken moleküller arası etkileşim kuvvetleri ile kaynama noktası arasında ilişki
                               kurmada zorluk yaşayabilir.
                               Gözlem veya hazır veri setlerinden seçtiği verileri değişkenler arası ilişkileri belirle-
                               yecek şekilde grafik ve tabloya dönüştürmede zorluklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Sıcaklık-zaman tablosunu görmede zorluk yaşayan öğrenciler için tablodaki
                               yazıların puntoları büyütülebilir. Tablonun boyutu ayarlanabilir.
         İçerik                İF2: Sıvıların farklı sıcaklıklardaki buhar basınçlarını içeren verileri okumakta zorla-
                               nan öğrenciler için akran işbirliği sağlanabilir. İhtiyacı olan öğrenciler için verilerin
                               puntoları ayarlanabilir.


    60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65