Page 61 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1:  Desteklenmesi  gereken  öğrencilere  öğretmen  konuyu  kısa  ve  sade  şekilde
                               anlatabilir. Konuyla ilgili görsel materyaller kullanılabilir. Duymakta zorluk çeken
                               öğrencilere video içeriği yazılı olarak verilebilir.

                               SF2: Tablo ve grafikleri okumakta güçlük çeken öğrenciler için akran desteği alına-
                               bilir, ihtiyacı olan öğrencilere daha uzun süre verilebilir.

         Süreç                 SF3: Sorular etkileşimli tahtaya yansıtılabilir. Soruların içeriği desteklenmesi ge-
                               reken  öğrenciler  için  sadeleştirilebilir.  Sorular  basılı  materyal  olarak  öğrenciye
                               verilebilir.
                               SF4: İhtiyaç duyan öğrencilere sorular uygun puntolarda basılı olarak verilebilir.

                               SF5:  İhtiyacı  olan  öğrenciler  için  temada  öğrenilen  konunun  önemli  kısımlarını
                               özetleyen bir çalışma kâğıdı hazırlayabilir.
                               ÜF1:  Veriyi  elde  etmekte,  tabloya  işlemekte  zorluk  yaşayan  öğrenciler  için  grup
                               üyeleri birbirleriyle iş birliği yapabilir. Tablo doldurulmuş hâliyle öğrenciye verilerek
                               sade bir anlatım yapılabilir.
                               ÜF2: Tabloya yazmakta zorlanan öğrenciler için akran iş birliği yapılabilir.
                               ÜF3: Grafik çizmekte zorlanan öğrenciler için çizili grafik verilebilir. Eksik verilerin
         Ürün                  akran işbirliği ile tamamlanması istenebilir. Eksik veriler sözel olarak ifade edilebilir.
                               ÜF4: Öğrencilerin cevapları sözel veya yazılı olarak alınabilir.

                               ÜF5: Öğrencilerin bilgi ve hazır bulunuşluk düzeylerine göre tanılayıcı dallanmış
                               ağaçtaki  soruların  zorluk  düzeyleri  ayarlanabilir.  Öğrencilere  sorular  okunabilir,
                               cevabı  sözel  olarak  alınabilir.  Öğrenciye  anında  geri  bildirim  verilerek  tanılayıcı
                               dallanmış ağacın doğru tamamlanmasına yardım edilebilir.

                               FÖOD1: Sıralar tüm öğrencilerin deney alanını rahatça görebileceği şekilde ayar-
         Fiziksel Öğrenme      lanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Oluşturulan tablolar veya tabloya bağlı grafikler sınıf panosuna asılabilir.
                               Yapışkanlı bantlarla sınıf tahtasının üzerine yapıştırabilir.
































                                                                                                         61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66