Page 61 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Desteklenmesi gereken öğrencilere öğretmen konuyu kısa ve sade şekilde
anlatabilir. Konuyla ilgili görsel materyaller kullanılabilir. Duymakta zorluk çeken
öğrencilere video içeriği yazılı olarak verilebilir.
SF2: Tablo ve grafikleri okumakta güçlük çeken öğrenciler için akran desteği alına-
bilir, ihtiyacı olan öğrencilere daha uzun süre verilebilir.
Süreç SF3: Sorular etkileşimli tahtaya yansıtılabilir. Soruların içeriği desteklenmesi ge-
reken öğrenciler için sadeleştirilebilir. Sorular basılı materyal olarak öğrenciye
verilebilir.
SF4: İhtiyaç duyan öğrencilere sorular uygun puntolarda basılı olarak verilebilir.
SF5: İhtiyacı olan öğrenciler için temada öğrenilen konunun önemli kısımlarını
özetleyen bir çalışma kâğıdı hazırlayabilir.
ÜF1: Veriyi elde etmekte, tabloya işlemekte zorluk yaşayan öğrenciler için grup
üyeleri birbirleriyle iş birliği yapabilir. Tablo doldurulmuş hâliyle öğrenciye verilerek
sade bir anlatım yapılabilir.
ÜF2: Tabloya yazmakta zorlanan öğrenciler için akran iş birliği yapılabilir.
ÜF3: Grafik çizmekte zorlanan öğrenciler için çizili grafik verilebilir. Eksik verilerin
Ürün akran işbirliği ile tamamlanması istenebilir. Eksik veriler sözel olarak ifade edilebilir.
ÜF4: Öğrencilerin cevapları sözel veya yazılı olarak alınabilir.
ÜF5: Öğrencilerin bilgi ve hazır bulunuşluk düzeylerine göre tanılayıcı dallanmış
ağaçtaki soruların zorluk düzeyleri ayarlanabilir. Öğrencilere sorular okunabilir,
cevabı sözel olarak alınabilir. Öğrenciye anında geri bildirim verilerek tanılayıcı
dallanmış ağacın doğru tamamlanmasına yardım edilebilir.
FÖOD1: Sıralar tüm öğrencilerin deney alanını rahatça görebileceği şekilde ayar-
Fiziksel Öğrenme lanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Oluşturulan tablolar veya tabloya bağlı grafikler sınıf panosuna asılabilir.
Yapışkanlı bantlarla sınıf tahtasının üzerine yapıştırabilir.
61