Page 69 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               2. Grup
                               Öğrencilerle yüzey gerilimi deneyini yapmak için öğretmen eğitim ortamına cam
                               kap, su, kekik ya da karabiber gibi maddeler ve sıvı deterjan getirir. Öğrencilere
                               bu maddeler dağıtılır. Kabın içine su eklenir ve suyun üzerine kekik ya da karabiber
                               dökülür ve gözlemlemeleri istenir. Daha sonra kaba deterjan damlatarak gözlem-
                               lemeleri  istenir.  Gözlem  sonuçları  not  edilir  (SF3).  Bu  sonuçları  kendi  aralarında
                               tartışarak  raporlaştırmaları  istenir  (ÜF3).  Gruptan  bir  temsilci  seçilir  ve  temsilci
                               grubun hazırladığı raporu sınıf ile paylaşır (SF4). Daha sonra tüm sınıfa kapiler bir
                               borudaki iç bükey ve dış bükey sıvı görünümlerini ve kılcallık olayını (kapiler etki)
                               anlatan video izletilir (İF3). Öğrenciler videoyu izledikten sonra öğretmen konuyu
                               özetler (SF5). Daha sonra tahtaya yazılan cevaplar ve kendi gözlemleri sonucunda
                               elde ettikleri bilgileri karşılaştırarak eksik kalan bilgileri tamamlayıp raporlarına
                               son şeklini vermeleri istenir (ÜF4).
                               Öğretmen  dersin  sonunda  sıvılarda  adezyon  ve  kohezyon  kuvvetleri  ile
                               ilgili önceden hazırladığı tanılayıcı dallanmış ağaç uygulaması çalışma kâğıdını öğ-
                               rencilere dağıtır ve sonuca ulaşmalarını ister. Daha sonra öğretmen öğrencilerin
                               vardıkları sonuçlara göre öğrencilere puan verir (ÜF5).
         Değerlendirme
                               Tanılayıcı dallanmış ağaç uygulaması Ek 1' deki (sayfa 70) gibi olabilir.
                               Grupların  hazırlamış  olduğu  raporlar  ve  sunumlar  kontrol  listeleri  aracılığıyla
                               değerlendirilebilir.

                                 •  İşitsel bilgilere alternatif olarak video veya animasyon gibi seçenekler sunma
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma

                                 •  Öğrenme materyallerini öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harf, büyük pun-
                                   tolu yazı veya betimleme ile sunma

         Kullanılan Evrensel     •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma




















                                                                                                         69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74