Page 69 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
2. Grup
Öğrencilerle yüzey gerilimi deneyini yapmak için öğretmen eğitim ortamına cam
kap, su, kekik ya da karabiber gibi maddeler ve sıvı deterjan getirir. Öğrencilere
bu maddeler dağıtılır. Kabın içine su eklenir ve suyun üzerine kekik ya da karabiber
dökülür ve gözlemlemeleri istenir. Daha sonra kaba deterjan damlatarak gözlem-
lemeleri istenir. Gözlem sonuçları not edilir (SF3). Bu sonuçları kendi aralarında
tartışarak raporlaştırmaları istenir (ÜF3). Gruptan bir temsilci seçilir ve temsilci
grubun hazırladığı raporu sınıf ile paylaşır (SF4). Daha sonra tüm sınıfa kapiler bir
borudaki iç bükey ve dış bükey sıvı görünümlerini ve kılcallık olayını (kapiler etki)
anlatan video izletilir (İF3). Öğrenciler videoyu izledikten sonra öğretmen konuyu
özetler (SF5). Daha sonra tahtaya yazılan cevaplar ve kendi gözlemleri sonucunda
elde ettikleri bilgileri karşılaştırarak eksik kalan bilgileri tamamlayıp raporlarına
son şeklini vermeleri istenir (ÜF4).
Öğretmen dersin sonunda sıvılarda adezyon ve kohezyon kuvvetleri ile
ilgili önceden hazırladığı tanılayıcı dallanmış ağaç uygulaması çalışma kâğıdını öğ-
rencilere dağıtır ve sonuca ulaşmalarını ister. Daha sonra öğretmen öğrencilerin
vardıkları sonuçlara göre öğrencilere puan verir (ÜF5).
Değerlendirme
Tanılayıcı dallanmış ağaç uygulaması Ek 1' deki (sayfa 70) gibi olabilir.
Grupların hazırlamış olduğu raporlar ve sunumlar kontrol listeleri aracılığıyla
değerlendirilebilir.
• İşitsel bilgilere alternatif olarak video veya animasyon gibi seçenekler sunma
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
• Öğrenme materyallerini öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harf, büyük pun-
tolu yazı veya betimleme ile sunma
Kullanılan Evrensel • İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
Tasarım Ögeleri
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
69