Page 107 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Etkinlik kâğıdı aşağıdaki gibi olabilir:


                                                      ETKİNLİK KÂĞIDI


                                   Mol (n) = 1 mol                    Mol (n) = 2 mol

                                   Hacim (V) = 1 litre                Hacim (V) = 2 litre
                                   Molar Derişim (M) = 1 mol/litre    Molar Derişim (M) = 1 mol/litre




                                   Mol (n) = 3 mol                    Mol (n) = 1 mol
                                   Hacim (V) = 2 litre                Hacim (V) = 2 litre

                                   Molar Derişim (M) = 1,5 mol/litre  Molar Derişim (M) = 0,5 mol/litre


                                  Matematiksel Örüntü:







                               Öğrencilerden etkinlik kâğıdında verilen çözelti örneklerinin molar derişimi, mol sa-
                               yısı ve hacmi arasındaki örüntüyü belirlemeleri ve bu örüntüyü matematiksel olarak
                               modellemeleri istenir. Öğretmen molar derişimin matematiksel modelini söyler ve
                               öğrenciler  kendi  oluşturdukları  matematiksel  örüntü  ile  hesaplamada  kullanılan
                               bilimsel  matematiksel  modeli  karşılaştırırlar  (ÜF1).  Öğrencilerden  oluşturdukları
                               matematiksel modeli kullanarak etkinlik kâğıdına:
                               Mol-hacim değerlerini kullanarak molar derişim,
                               Mol-molar derişim değerlerini kullanarak hacim,
                               Hacim-molar derişim değerlerini kullanarak mol hesaplamaları yapmaları istenir.

                               Sonra etkinlik kâğıdında hesapladıkları molar derişim değerlerini karşılaştırarak
                               hangi çözeltide daha az oranda, hangisinde daha fazla oranda madde çözündü-
                               ğünü belirlemeleri istenir (ÜF2).
                               Öğretmen tarafından yere yan yana üç eşit alan çizilir (FÖOD2). İlk olarak ortada-
                               ki alana gönüllü üç öğrencinin geçmesi istenir.
                               “Sizce belirlenen bu alandaki durum derişik midir, seyreltik midir?” sorusu sorulur.
                               Cevaplar alındıktan sonra birinci alana sadece bir öğrencinin geçmesi istenir. “Şu
                               an bu durumda ortadaki alan derişik midir, seyreltik midir?”, “Derişik ya da seyreltik
                               olmasının gerekçesi nedir?” sorularına cevaplar alınır. Ardından üçüncü alana beş
                               ya da altı öğrencinin geçmesi istenir. “Şu an bu durumda ortadaki alan derişik mi-
                               dir, seyreltik midir?”, “Derişik ya da seyreltik olmasının gerekçesi nedir?” sorularına
                               cevaplar alınır (SF3). “Çözeltilerin seyreltik veya derişik olma durumu nasıl ve neye
                               göre  belirlenir?”  sorusu  sorulur.  Öğrencilerden  soruya  yansıtma  notu  yazmaları
                               istenir (ÜF3).



                                                                                                         107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112