Page 112 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Hayatını Yaşa
         Konu                  Koligatif Özellikler
                               Katı-sıvı çözeltilerin kaynama ve donma noktasının saf suya göre değişimine yöne-
                               lik araştırma sorusu belirler.
                               Çözeltilerin kaynama ve donma noktasının değişimine yönelik neden-sonuç ilişki-
                               lerini belirtir.
         Öğrenme Hedefleri
                               Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere deneyler yaparak elde ettiği verile-
                               re dayalı önermeler sunar.
                               Çözeltilerin kaynama noktasının yükselmesi ve donma noktasının düşmesine neden
                               olan faktörlere yönelik sunduğu önermeleri bilimsel kuramlar ile destekler.
                               Beherglas  250  veya  400  mL,  saf  su,  şeker,  ısıtıcı,  kimya  termometresi,  soğutucu
         Materyaller
                               madde (buz vb.), sacayak, tel kafes
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte soru-cevap, iş birlikli öğrenme, deney, özetleme yöntem ve teknikleri
                               kullanılmıştır.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
                               Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
                               bildirimler verilir.

                               İş Birlikli Öğrenme: Öğrenciler deney sürecine başlamadan önce iki gruba ayrılır.
                               Gruplar oluşturulurken oyunlaştırmadan faydalanılabilir. Oluşturulan gruplara de-
         Etkinlik Açıklaması
                               ney süreci anlatılır.
                               Deney: Öğrencilerin soyut kavramları somut bir şekilde görmelerini sağlar. Öğren-
                               cilere bilimsel yöntemleri uygulama fırsatı sunar. Öğrencilerin deney sonucundaki
                               verileri kullanarak kendi başlarına problem çözme becerisini geliştirir ve derse ka-
                               tılımını artırır.
                               Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıyla
                               en önemli noktaları kısaca ifade eder ve tahtaya yazar.
                               Öğretmen; “coğrafi konum, yükselti ve dış basınç” kavramlarını üç kategori olacak
                               şekilde tahtaya yazar. “Coğrafi konum deyince aklınıza neler geliyor?” sorusunu so-
                               rar. Öğrencilerden gelen cevapları “Coğrafi Konum” başlığı altına yazar. Sırasıyla
                               diğer kavramlar için de aynı süreç devam eder.

                               Öğretmen “Saf suyun Antalya ve Ağrı illerinde kaynama ve donma sıcaklığı aynı
                               mıdır?” sorusunu sorarak öğrencilerin cevaplarını alır. Gelen cevaplara uygun geri
                               bildirimlerde bulunur (SF1).
         Uygulama Süreci
                               Öğretmen “Coğrafi konum, yükselti ve dış basınç dışında kaynama ve donma sı-
                               caklığını değiştirebilen farklı etkiler neler olabilir?” diye sorar. Öğrencilerden gelen
                               yanıtları alarak tahtaya not eder (İF1).

                               Öğretmen sıcak ve soğuk şeklinde iki grup oluşturulacağını belirtir. Gruplara öğ-
                               renci seçimi yapılırken öğretmen sıcak dediğinde gönüllü bir öğrenci sıcak grubuna
                               geçer, öğretmen soğuk dediğinde gönüllü bir öğrenci soğuk grubuna geçer. Bu şe-
                               kilde tüm öğrenciler gruplara dahil edilir (FÖOD1).


    112
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117