Page 112 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Hayatını Yaşa
Konu Koligatif Özellikler
Katı-sıvı çözeltilerin kaynama ve donma noktasının saf suya göre değişimine yöne-
lik araştırma sorusu belirler.
Çözeltilerin kaynama ve donma noktasının değişimine yönelik neden-sonuç ilişki-
lerini belirtir.
Öğrenme Hedefleri
Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere deneyler yaparak elde ettiği verile-
re dayalı önermeler sunar.
Çözeltilerin kaynama noktasının yükselmesi ve donma noktasının düşmesine neden
olan faktörlere yönelik sunduğu önermeleri bilimsel kuramlar ile destekler.
Beherglas 250 veya 400 mL, saf su, şeker, ısıtıcı, kimya termometresi, soğutucu
Materyaller
madde (buz vb.), sacayak, tel kafes
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, iş birlikli öğrenme, deney, özetleme yöntem ve teknikleri
kullanılmıştır.
Soru-Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
bildirimler verilir.
İş Birlikli Öğrenme: Öğrenciler deney sürecine başlamadan önce iki gruba ayrılır.
Gruplar oluşturulurken oyunlaştırmadan faydalanılabilir. Oluşturulan gruplara de-
Etkinlik Açıklaması
ney süreci anlatılır.
Deney: Öğrencilerin soyut kavramları somut bir şekilde görmelerini sağlar. Öğren-
cilere bilimsel yöntemleri uygulama fırsatı sunar. Öğrencilerin deney sonucundaki
verileri kullanarak kendi başlarına problem çözme becerisini geliştirir ve derse ka-
tılımını artırır.
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıyla
en önemli noktaları kısaca ifade eder ve tahtaya yazar.
Öğretmen; “coğrafi konum, yükselti ve dış basınç” kavramlarını üç kategori olacak
şekilde tahtaya yazar. “Coğrafi konum deyince aklınıza neler geliyor?” sorusunu so-
rar. Öğrencilerden gelen cevapları “Coğrafi Konum” başlığı altına yazar. Sırasıyla
diğer kavramlar için de aynı süreç devam eder.
Öğretmen “Saf suyun Antalya ve Ağrı illerinde kaynama ve donma sıcaklığı aynı
mıdır?” sorusunu sorarak öğrencilerin cevaplarını alır. Gelen cevaplara uygun geri
bildirimlerde bulunur (SF1).
Uygulama Süreci
Öğretmen “Coğrafi konum, yükselti ve dış basınç dışında kaynama ve donma sı-
caklığını değiştirebilen farklı etkiler neler olabilir?” diye sorar. Öğrencilerden gelen
yanıtları alarak tahtaya not eder (İF1).
Öğretmen sıcak ve soğuk şeklinde iki grup oluşturulacağını belirtir. Gruplara öğ-
renci seçimi yapılırken öğretmen sıcak dediğinde gönüllü bir öğrenci sıcak grubuna
geçer, öğretmen soğuk dediğinde gönüllü bir öğrenci soğuk grubuna geçer. Bu şe-
kilde tüm öğrenciler gruplara dahil edilir (FÖOD1).
112