Page 115 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Uzman grupların oluşturulması için öğretmen öğrencileri yönlendirebilir. Öğ-
rencilere çalışma sürecinde rehberlik edebilir. Öğretmen konuyu öğrenen öğrenci-
lerin arkadaşlarına konuyu sunum, poster vb.materyallerle anlatmalarını isteyebi-
lir. Öğrencilere konuyu anlatmaları için ek süreler verebilir.
ÜF1: Desteklenmesi gereken öğrencilerin konuyla ilgili fikirleri yazılı veya sözel ola-
rak alınabilir. Konuya ilişkin fikirlerini resim çizerek ifade etmeleri istenebilir. Öğ-
renciye ek süre verilebilir.
ÜF2: Yazmada güçlük çeken öğrenciler sorulara sözel yolla cevap verebilir. Akran
desteği sağlanabilir.
ÜF3: Desteklenmesi gereken öğrenciler topladıkları bilgilere ilişkin kitaplardan,
dergilerden vb. resimler keserek, A4 boyutunda basılı materyal alarak vb. bir kolaj
Ürün
hazırlayabilirler. Sunu hazırlayarak anlatım yapabilirler.
ÜF4: Anlatım yapmakta zorlanan öğrenciye öğretmen sorular sorarak destek ola-
bilir. Bilgiyi paylaşmaları için ek süre verilebilir.
ÜF5: İhtiyaç duyan öğrencilere haber metni ile ilgili içerik ve yönergeler yazılı ola-
rak verilebilir. Haber metnini hazırlamaları için desteklenmesi gereken öğrencilere
ek süre verilebilir. Haber metni öğretmen tarafından verilerek konu başlıklarıyla il-
gili dikkatini çeken noktaları belirtmeleri istenebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Desteklenmesi gereken öğ-
rencilere araştırma yapmaları için dijital materyal verilebilir.
115