Page 115 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF3: Uzman grupların oluşturulması için öğretmen öğrencileri yönlendirebilir. Öğ-
                               rencilere çalışma sürecinde rehberlik edebilir. Öğretmen konuyu öğrenen öğrenci-
                               lerin arkadaşlarına konuyu sunum, poster vb.materyallerle anlatmalarını isteyebi-
                               lir. Öğrencilere konuyu anlatmaları için ek süreler verebilir.
                               ÜF1: Desteklenmesi gereken öğrencilerin konuyla ilgili fikirleri yazılı veya sözel ola-
                               rak alınabilir. Konuya ilişkin fikirlerini resim çizerek ifade etmeleri istenebilir. Öğ-
                               renciye ek süre verilebilir.

                               ÜF2: Yazmada güçlük çeken öğrenciler sorulara sözel yolla cevap verebilir. Akran
                               desteği sağlanabilir.

                               ÜF3:  Desteklenmesi  gereken  öğrenciler  topladıkları  bilgilere  ilişkin  kitaplardan,
                               dergilerden vb. resimler keserek, A4 boyutunda basılı materyal alarak vb. bir kolaj
         Ürün
                               hazırlayabilirler. Sunu hazırlayarak anlatım yapabilirler.
                               ÜF4: Anlatım yapmakta zorlanan öğrenciye öğretmen sorular sorarak destek ola-
                               bilir. Bilgiyi paylaşmaları için ek süre verilebilir.
                               ÜF5: İhtiyaç duyan öğrencilere haber metni ile ilgili içerik ve yönergeler yazılı ola-
                               rak verilebilir. Haber metnini hazırlamaları için desteklenmesi gereken öğrencilere
                               ek süre verilebilir. Haber metni öğretmen tarafından verilerek konu başlıklarıyla il-
                               gili dikkatini çeken noktaları belirtmeleri istenebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri  ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Desteklenmesi gereken öğ-
                               rencilere araştırma yapmaları için dijital materyal verilebilir.










































                                                                                                         115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120