Page 117 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Bu tablonun “Ne biliyorum?” ve “Ne öğrenmek istiyorum?” bölümleri dersin başlan-
                               gıcında, “Ne öğrendim?” bölümü ise dersin sonunda doldurulur (ÜF2). Öğrenciler,
                               kimyasal tepkimeler sonucunda atmosferin doğasındaki değişimin ekosisteme et-
                               kilerinin neler olabileceği ile ilgili ne öğrenmek istediklerini sınıfla paylaşırlar.
                               Öğretmen  öğrencilere,  kimyasal  maddelerin  çevreye  etkileri  ile  ilgili  “Neler  Olu-
                               yor Çevremde?” etkinliğini yapacaklarını söyler. Sınıf dörder kişilik gruplara ayrılır
                               (FÖOD1). Gruplara  “Hava Kirliliği, Ozon Tabakasının İncelmesi, Asit Yağmurları,
                               Küresel Isınma” başlıklarının yazılı olduğu çalışma kartı verilir (İF3). Gruptaki her
                               öğrenci bir kart alır. Çalışma kartında yazılı başlıkla ilgili, öğrenciler bilgi toplarlar
                               (SF2). Öğrenciler topladıkları bilgileri çalışma kâğıdına yazarlar (ÜF3).

                               Ardından her gruptan aynı kartları alan öğrenciler, kendi gruplarından ayrılarak
                               bir araya gelir ve uzman gruplar oluşturur. Uzman gruplarda her öğrenci topladığı
                               bilgiyi paylaşır. Böylece diğer öğrencilerin öğrendiği farklı bilgileri de fark eder-
                               ler. Uzman gruplarda bulunan öğrenciler çalışmalarını tamamladıktan sonra asıl
                               gruplarına dönerler (SF3). Süreçte topladıkları bilgileri ve uzman gruptan öğren-
                               dikleri bilgileri kendi gruplarıyla paylaşırlar (ÜF4). Tüm gruplar çalışmalarını ta-
                               mamladıktan sonra grup sözcüsü belirlenir. Sözcü konu başlıklarını içeren bir su-
                               num yapar (ÜF1). Sunumdan sonra tablonun “Ne öğrendim?” bölümü öğrenciler
                               tarafından doldurulur. Gruplar başlangıçta bildiklerini, öğrenmek istediklerini ve
                               öğrendiklerini karşılaştırırlar. Çalışmayı başarılı bir şekilde tamamlayan gruplara
                               çalışmalarından ötürü başarı belgesi verilir.
                               Aşağıdaki konu başlıklarını içeren, görsellerle zenginleştirilmiş ve uzman görüşle-
                               riyle desteklenmiş bir haber metni hazırlayınız.
                                 •  Hava kirliliği
                                 •  Ozon tabakasının incelmesi

                                 •  Asit yağmurları
         Değerlendirme           •  Küresel ısınma

                                 •  Bu sorunlara karşı alınabilecek önlemler
                               Öğretmen; “Haber metni, bilimsel verilerle desteklenmeli ve konunun önemini vur-
                               gulayan çarpıcı bir başlıkla sunulmalıdır. Metnin akıcılığına ve anlaşılırlığına dikkat
                               edilmelidir. Görsellerin metni destekleyici ve açıklayıcı olmasına özen gösterilmeli-
                               dir. Uzman görüşleri, konunun farklı boyutlarını ele almalı ve çözüm önerileri sun-
                               malıdır.” açıklamasını yapar (ÜF5).

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma

         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma





                                                                                                         117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122