Page 122 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmenin sorduğu sorulara yanıt bulabilmek için ihtiyacı olan öğrencilere
ipucu kartı verilebilir. Sorular sorulmadan önce sorularla ilgili video izletilebilir.
SF2: Öğrencilerin kartlardaki tepkimeleri incelemelerine destek olmak için konuyla
ilgili görsel materyaller verilebilir ve videolar öğrencilere izletilebilir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için tepkime türlerinin yazılı olduğu uyarlan-
mış not tutma kâğıtları verilebilir.
SF4: Öğretmen, öğrencilere konu başlıklarının araştırılacağı yerleri bilgi notlarında
Süreç işaretleyerek veya bilgilerin altını çizerek verebilir.
SF5: Öğretmen, sınıfa getireceği maddelerde uyarlama yapabilir. Gruplara ayrıl-
ma sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre yönlendirme yapabilir.
SF6: Öğretmen, desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilere tartışma sırasında yönlen-
dirici ipuçları sunabilir.
SF7: Öğretmen öğrencilerden uyguladıkları deneyi analiz etmelerini ve sonuç-
ları üzerine bir rapor hazırlamalarını sağlayacak yapılandırılmış izleme formları
verilebilir.
ÜF1: Öğrencilerden seçtikleri tepkimeyle ilgili slayt hazırlamaları istenebilir. Grup-
lar, seçtikleri tepkimeyi bir “bilim fuarı” formatında diğer sınıflar veya öğretmenlere
sunabilir. Gruplar sunumlarını slaytlarla, posterlerle, dijital sunumlarla veya küçük
ölçekli modellerle destekleyebilir.
ÜF2: Öğrencilere seçtikleri maddelerin enerji potansiyelleri ile ilgili sorular üretir-
ken, ek süreler verilebilir. Öğretmen öğrencilere benzer soru örnekleri verebilir.
Ürün ÜF3: Öğretmen destek ihtiyacı olan öğrencilere vereceği soruların zorluk düzeyle-
rini öğrencilerin seviyelerine göre ayarlayabilir.
ÜF4: Öğretmen öğrencilere yorumlama yapmaları için ek süreler verebilir. Öğren-
cilere yorumlama yapabilmeleri için gerekli ipuçları sunabilir.
ÜF5: Öğrencilerden günlük hayatta yakıt olarak kullanılan maddelerden biri-
ni seçerek yanma sürecini açıklayan sunu, infografik vb. ürünler hazırlamaları
istenebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri ler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir. Sınıf, oluşturulan grupların
rahatça etkileşim kurabileceği şekilde düzenlenir.
122