Page 122 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122

Kimya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Öğretmenin sorduğu sorulara yanıt bulabilmek için ihtiyacı olan öğrencilere
                               ipucu kartı verilebilir. Sorular sorulmadan önce sorularla ilgili video izletilebilir.
                               SF2: Öğrencilerin kartlardaki tepkimeleri incelemelerine destek olmak için konuyla
                               ilgili görsel materyaller verilebilir ve videolar öğrencilere izletilebilir.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için tepkime türlerinin yazılı olduğu uyarlan-
                               mış not tutma kâğıtları verilebilir.
                               SF4: Öğretmen, öğrencilere konu başlıklarının araştırılacağı yerleri bilgi notlarında
         Süreç                 işaretleyerek veya bilgilerin altını çizerek verebilir.
                               SF5: Öğretmen, sınıfa getireceği maddelerde uyarlama yapabilir. Gruplara ayrıl-
                               ma sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre yönlendirme yapabilir.
                               SF6: Öğretmen, desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilere tartışma sırasında yönlen-
                               dirici ipuçları sunabilir.
                               SF7:  Öğretmen  öğrencilerden  uyguladıkları  deneyi  analiz  etmelerini  ve  sonuç-
                               ları  üzerine  bir  rapor  hazırlamalarını  sağlayacak  yapılandırılmış  izleme  formları
                               verilebilir.
                               ÜF1: Öğrencilerden seçtikleri tepkimeyle ilgili slayt hazırlamaları istenebilir. Grup-
                               lar, seçtikleri tepkimeyi bir “bilim fuarı” formatında diğer sınıflar veya öğretmenlere
                               sunabilir. Gruplar sunumlarını slaytlarla, posterlerle, dijital sunumlarla veya küçük
                               ölçekli modellerle destekleyebilir.
                               ÜF2: Öğrencilere seçtikleri maddelerin enerji potansiyelleri ile ilgili sorular üretir-
                               ken, ek süreler verilebilir. Öğretmen öğrencilere benzer soru örnekleri verebilir.
         Ürün                  ÜF3: Öğretmen destek ihtiyacı olan öğrencilere vereceği soruların zorluk düzeyle-
                               rini öğrencilerin seviyelerine göre ayarlayabilir.
                               ÜF4: Öğretmen öğrencilere yorumlama yapmaları için ek süreler verebilir. Öğren-
                               cilere yorumlama yapabilmeleri için gerekli ipuçları sunabilir.
                               ÜF5:  Öğrencilerden  günlük  hayatta  yakıt  olarak  kullanılan  maddelerden  biri-
                               ni  seçerek  yanma  sürecini  açıklayan  sunu,  infografik  vb.  ürünler  hazırlamaları
                               istenebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri  ler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir. Sınıf, oluşturulan grupların
                               rahatça etkileşim kurabileceği şekilde düzenlenir.





















    122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127