Page 124 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124

Kimya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Daha sonra öğrencilere, enerji kaynağı olabilecek yakıtların ve canlıların hayat-
                               larını sürdürebilmeleri için gerekli enerji kaynaklarının neler olabileceği sorusu so-
                               rulur. Öğretmen öğrencilere araştırmalarını yapmaları için çeşitli bilgi notları verir
                               (SF4). Daha sonra öğretmen, öğrencilere enerji kaynağı olabilecek maddelerden
                               (odun, kamp yakıtı, yağ, ceviz, fındık, badem, kayısı çekirdeği, kabuklar, şeker vb.)
                               örnekler verir. Öğrencilerden bu maddelerden birini seçerek grup oluşturmalarını
                               ister (SF5). Seçtikleri maddelerin enerji potansiyelleri ile ilgili sorular yazmalarını
                               ister (ÜF2). Öğretmen, öğrencilerden soruların araştırılabilir olup olmadığını beyin
                               fırtınası yaparak düşünmelerini ister (SF6). Sonra grupların seçtikleri maddelerin
                               enerji potansiyeline ilişkin neden-sonuç ilişkisini ve yapacakları deneyin bağımlı ve
                               bağımsız değişkenlerini belirlemelerini sağlar. Deney basamakları öğrenciye veri-
                               lerek öğrencilerin kendi deneylerini tasarlamalarını ister. Daha sonra gerekli ortam
                               oluşturularak grupların tasarladıkları deneyleri uygulamalarını ister (SF7). Deney
                               sonuçlarını oluşturulan sorular çerçevesinde değerlendirmeleri sağlanarak sonucu
                               özetlemeleri ve deneydeki yanma tepkimesinin denklemini tahtaya yazmaları iste-
                               nir (ÜF3). Öğrencilerin maddelerin enerji potansiyellerini fark etmeleri sağlanarak
                               deney esnasında açığa çıkan maddelerin çevreye ne gibi zararları olabileceği so-
                               rulur. Sonra öğretmen hidrojenin yanma potansiyeli ve tepkimesini örnek vererek
                               grupların hidrojenin mi daha temiz yoksa kendi seçtikleri maddelerin mi daha te-
                               miz yakıt olduğunu yorumlamalarını ister (ÜF4). Bu şekilde öğrencilerin hidrojenin
                               daha temiz bir enerji kaynağı olduğunu fark etmeleri sağlanır.

                               Öğrencilerden günlük hayatta yakıt olarak kullanılan  bir maddeyi seçerek (metan,
         Değerlendirme         bütan, asetilen, kömür vb.) maddenin yanma sürecini açıklayan poster hazırlama-
                               ları istenir (ÜF5).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
         Kullanılan Evrensel     •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
                                   larına uygun hedefler belirleme




















    124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129