Page 129 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 129
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 21
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.11.1.5. Kimyasal tepkimelerin gerçekleşme şartlarını açıklamak için kanıt
Dönüştürülecek kullanabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Kimyasal tepkimelerin gerçekleşmesi için gerekli şartları belirlemeye yönelik öl-
çütler (gerekli enerji ve uygun doğrultuda çarpışma) oluşturur.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri c) Kimyasal tepkimelerin gerçekleşme şartlarına yönelik iddialarını veriye dayalı
olarak açıklar.
ç) Açıklamalarını desteklemek için çarpışma teorisini ve sembolik modelleri kullanır.
Ön Koşul Beceriler/ 8.Sınıf 4. Ünite
Temel Kabuller F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.
Öğrenci, kimyasal tepkimelerin gerçekleşmesi için gerekli şartları belirlemede sı-
kıntı yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Kimyasal tepkimelerin gerçekleşme şartlarını açıklamada problem yaşayabilir.
Öğrendiklerini modellemede sınırlılıklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilere kâğıt ve paslı demir görsellerini etkileşimli tahta üzerin-
den gösterebilir. Sunulan görselleri sözel olarak ifade edebilir.
İF2: Öğretmen hazırladığı yapboz parçalarının boyutlarını ve yazıların puntolarını
İçerik ayarlayabilir.
İF3: Öğretmen hazırladığı yapbozlardaki girinti ve çıkıntıların zorluk düzeyini öğ-
rencilerin hazırbulunuşluk düzeyine göre düzenleyebilir. Desteklenmesi gereken
öğrenciler için yapbozlardaki element ve bileşiklerde değişiklik yapabilir.
SF1: Öğretmen, yapbozları anlamlandırmada ve birleştirmede zorluk yaşayan öğ-
rencilere yardımcı olabilir.
SF2: Öğretmen, tepkimelerin gerçekleşme koşullarını slayt, animasyon veya video
ile sunabilir. Bununla ilgili oluşturduğu bilgi kartlarını da öğrencilere verebilir.
Süreç SF3: Öğretmen; öğrencilere soruları cevaplamaları için ipuçları verebilir. Tepki-
menin yazılı olduğu yapboz grubunu etkileşimli tahta üzerinden tüm öğrencilere
gösterebilir.
SF4: Öğretmen konuyu özetlerken tepkimelerin gerçekleşme şartlarını tahtaya ya-
zabilir, slayt veya görsel kullanabilir.
ÜF1: Öğrencilerden verdikleri cevapları defterlerine not etmeleri istenebilir. Öğret-
men desteklenmesi gereken öğrencilere ipuçları vererek kendilerini ifade etmeleri-
Ürün ne yardımcı olabilir.
ÜF2: Öğretmen, öğrencilerin verdiği cevapları kâğıtlara yazmalarını isteyebilir ve
verilen cevapları tahtaya yazabilir.
129