Page 129 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 129

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 21

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.11.1.5.  Kimyasal  tepkimelerin  gerçekleşme  şartlarını  açıklamak  için  kanıt
         Dönüştürülecek        kullanabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Kimyasal tepkimelerin gerçekleşmesi için gerekli şartları belirlemeye yönelik öl-
                               çütler (gerekli enerji ve uygun doğrultuda çarpışma) oluşturur.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       c) Kimyasal tepkimelerin gerçekleşme şartlarına yönelik iddialarını veriye dayalı
                               olarak açıklar.

                               ç) Açıklamalarını desteklemek için çarpışma teorisini ve sembolik modelleri kullanır.
         Ön Koşul Beceriler/   8.Sınıf 4. Ünite
         Temel Kabuller        F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.

                               Öğrenci, kimyasal tepkimelerin gerçekleşmesi için gerekli şartları belirlemede sı-
                               kıntı yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Kimyasal tepkimelerin gerçekleşme şartlarını açıklamada problem yaşayabilir.

                               Öğrendiklerini modellemede sınırlılıklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen öğrencilere kâğıt ve paslı demir görsellerini etkileşimli tahta üzerin-
                               den gösterebilir. Sunulan görselleri sözel olarak ifade edebilir.
                               İF2: Öğretmen hazırladığı yapboz parçalarının boyutlarını ve yazıların puntolarını
         İçerik                ayarlayabilir.
                               İF3: Öğretmen hazırladığı yapbozlardaki girinti ve çıkıntıların zorluk düzeyini öğ-
                               rencilerin  hazırbulunuşluk  düzeyine  göre  düzenleyebilir.  Desteklenmesi  gereken
                               öğrenciler için yapbozlardaki element ve bileşiklerde değişiklik yapabilir.
                               SF1: Öğretmen, yapbozları anlamlandırmada ve birleştirmede zorluk yaşayan öğ-
                               rencilere yardımcı olabilir.

                               SF2: Öğretmen, tepkimelerin gerçekleşme koşullarını slayt, animasyon veya video
                               ile sunabilir. Bununla ilgili oluşturduğu bilgi kartlarını da öğrencilere verebilir.
         Süreç                 SF3:  Öğretmen;  öğrencilere  soruları  cevaplamaları  için  ipuçları  verebilir.  Tepki-
                               menin yazılı olduğu yapboz grubunu etkileşimli tahta üzerinden tüm öğrencilere
                               gösterebilir.
                               SF4: Öğretmen konuyu özetlerken tepkimelerin gerçekleşme şartlarını tahtaya ya-
                               zabilir, slayt veya görsel kullanabilir.
                               ÜF1: Öğrencilerden verdikleri cevapları defterlerine not etmeleri istenebilir. Öğret-
                               men desteklenmesi gereken öğrencilere ipuçları vererek kendilerini ifade etmeleri-
         Ürün                  ne yardımcı olabilir.
                               ÜF2: Öğretmen, öğrencilerin verdiği cevapları kâğıtlara yazmalarını isteyebilir ve
                               verilen cevapları tahtaya yazabilir.






                                                                                                         129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134