Page 114 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 18

        TEMA: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
         Etkinliğe             KİM.10.3.2.  Kimyasal  tepkimeler  sonucunda  atmosferin  doğasındaki  değişimin
         Dönüştürülecek        ekosisteme etkilerine yönelik problem çözebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               10.3.2
                               a) Kimyasal tepkimeler sonucunda atmosferin doğasındaki değişimin ekosisteme
                               etkilerine yönelik problemleri (hava kirliliği, ozon azalımı, asit yağmurları, sera et-
         Basamaklandırılmış    kisi, küresel ısınma vb.) belirler.
         Bilgi Birimleri       b) Belirlediği problemlerin ekosistem (canlı, cansız, sucul sistem, toprak, hava, sağ-
                               lık vb.) üzerindeki etkilerini özetler.
                               ç) Problemin çözümüne yönelik önermeler üzerinden akıl yürütür.

                               d) Problemin çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
                               Öğrenciler,  ilkokul  üçüncü  sınıftan  itibaren  sürdürülebilirlik  teması  ile
                               tanışmaktadır.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        Öğrencilerin bu tema altında çeşitli beceriler ile birlikte ele alınan geri dönüşüm,
                               tasarruf, su ayak izi, karbon ayak izi kavramlarını ve metallerin özelliklerini bildiği
                               kabul edilmektedir.

                               Öğrenciler kimyasal tepkimeler sonucu oluşan maddelerin hangi çevresel etkilere
                               sebep olduğunu fark etmekte zorluklar yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Hava  kirliliği,  ozon  tabakasının  delinmesi,  asit  yağmurları  ve  küresel  ısınma  gibi
         İhtiyaçları           faktörlerin neden kaynaklandığını bilmeyebilir.
                               Kimyasal maddelerin çevre üzerindeki etkilerini test etmede ve oluşturdukları za-
                               rarlı etkilere karşı çözüm üretmede yetersiz kalabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Resimler kabartılarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere verilebilir. Resimlerin
                               içeriği öğretmen tarafından anlatılabilir.

                               İF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için yazıların puntoları büyütülebilir. Form di-
                               jital ortamda verilebilir.

         İçerik                İF3:  Öğrencilere  verilecek  kartlardaki  yazıların  boyutları  büyütülebilir.  Kartlarda
                               yer alan konu başlıkları ilgili görsellerle desteklenebilir. Öğrencinin sınıf ortamında
                               bilgilere ulaşma imkânı yoksa kartlar önceden verilebilir. Öğrenciler, kendi imkân-
                               larıyla karttaki konu başlıklarını araştırarak derse gelebilirler. Öğretmen, ihtiyaç
                               duyan öğrencilere çalışma kartlarını konu başlıklarına göre resimler ve bilgilerle
                               doldurarak verebilir.
                               SF1: Öğretmen, asit yağmurlarının sebep olduğu tahribatları gösteren video, ani-
                               masyon izletebilir. Doğrudan anlatım yapabilir. Öğrencilerden konuyla ilgili haber
                               bulmaları ve sınıfa getirmeleri istenebilir.
         Süreç
                               SF2: Araştırma yapmak konusunda desteklenmesi gereken öğrencilere öğretmen
                               yardım edebilir. Araştırmaları istenen konuyla ilgili bilgi notları görsellerle destek-
                               lenerek öğrencilere verilebilir.


    114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119