Page 114 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 18
TEMA: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Etkinliğe KİM.10.3.2. Kimyasal tepkimeler sonucunda atmosferin doğasındaki değişimin
Dönüştürülecek ekosisteme etkilerine yönelik problem çözebilme
Öğrenme Çıktıları
10.3.2
a) Kimyasal tepkimeler sonucunda atmosferin doğasındaki değişimin ekosisteme
etkilerine yönelik problemleri (hava kirliliği, ozon azalımı, asit yağmurları, sera et-
Basamaklandırılmış kisi, küresel ısınma vb.) belirler.
Bilgi Birimleri b) Belirlediği problemlerin ekosistem (canlı, cansız, sucul sistem, toprak, hava, sağ-
lık vb.) üzerindeki etkilerini özetler.
ç) Problemin çözümüne yönelik önermeler üzerinden akıl yürütür.
d) Problemin çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
Öğrenciler, ilkokul üçüncü sınıftan itibaren sürdürülebilirlik teması ile
tanışmaktadır.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller Öğrencilerin bu tema altında çeşitli beceriler ile birlikte ele alınan geri dönüşüm,
tasarruf, su ayak izi, karbon ayak izi kavramlarını ve metallerin özelliklerini bildiği
kabul edilmektedir.
Öğrenciler kimyasal tepkimeler sonucu oluşan maddelerin hangi çevresel etkilere
sebep olduğunu fark etmekte zorluklar yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Hava kirliliği, ozon tabakasının delinmesi, asit yağmurları ve küresel ısınma gibi
İhtiyaçları faktörlerin neden kaynaklandığını bilmeyebilir.
Kimyasal maddelerin çevre üzerindeki etkilerini test etmede ve oluşturdukları za-
rarlı etkilere karşı çözüm üretmede yetersiz kalabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Resimler kabartılarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere verilebilir. Resimlerin
içeriği öğretmen tarafından anlatılabilir.
İF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için yazıların puntoları büyütülebilir. Form di-
jital ortamda verilebilir.
İçerik İF3: Öğrencilere verilecek kartlardaki yazıların boyutları büyütülebilir. Kartlarda
yer alan konu başlıkları ilgili görsellerle desteklenebilir. Öğrencinin sınıf ortamında
bilgilere ulaşma imkânı yoksa kartlar önceden verilebilir. Öğrenciler, kendi imkân-
larıyla karttaki konu başlıklarını araştırarak derse gelebilirler. Öğretmen, ihtiyaç
duyan öğrencilere çalışma kartlarını konu başlıklarına göre resimler ve bilgilerle
doldurarak verebilir.
SF1: Öğretmen, asit yağmurlarının sebep olduğu tahribatları gösteren video, ani-
masyon izletebilir. Doğrudan anlatım yapabilir. Öğrencilerden konuyla ilgili haber
bulmaları ve sınıfa getirmeleri istenebilir.
Süreç
SF2: Araştırma yapmak konusunda desteklenmesi gereken öğrencilere öğretmen
yardım edebilir. Araştırmaları istenen konuyla ilgili bilgi notları görsellerle destek-
lenerek öğrencilere verilebilir.
114