Page 108 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilere derişik ve seyreltik kavramlarını açıklayarak bu kavramların bağıl kav-
                               ramlar  olduğu  anlatılır.  Derişimi  fazla  olan  bir  çözeltiden  derişimi  daha  az  olan
                               bir  çözeltinin  nasıl  hazırlanabileceği  ve  çözeltinin  seyreltilmesinde  çözünen  ta-
                               neciklerin toplam sayısının değişmediği sunuyla desteklenerek anlatılır. Bu süreç
                               “M V  = M V ” matematiksel modeliyle ilişkilendirilir. Aynı süreç bir çözeltinin deri-
                                         2
                                    1
                                  1
                                           2
                               şiminin artırılmasında da verilerek “M V  = M V ” matematiksel modeliyle ilişkilen-
                                                                         2
                                                                1
                                                                       2
                                                                  1
                               dirildiği ifade edilir (SF4).
                               Deney izleme formu öğrencilere verilir (İF3).
                               Deney izleme formu Ek 1' de (sayfa 109) verilmiştir.
         Değerlendirme
                               Öğrencilerden bu formu izleyerek evde bulunan malzemelerle farklı derişimlerde
                               tuzlu su çözeltileri hazırlamaları ve video çekmeleri istenir. Bir sonraki derste bu vi-
                               deolar izlenerek değerlendirilir (ÜF4).
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
                                 •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
                                   lüğü, şekil zemin vb.) sunma
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Tasarım Ögeleri           nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme




















    108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113