Page 108 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilere derişik ve seyreltik kavramlarını açıklayarak bu kavramların bağıl kav-
ramlar olduğu anlatılır. Derişimi fazla olan bir çözeltiden derişimi daha az olan
bir çözeltinin nasıl hazırlanabileceği ve çözeltinin seyreltilmesinde çözünen ta-
neciklerin toplam sayısının değişmediği sunuyla desteklenerek anlatılır. Bu süreç
“M V = M V ” matematiksel modeliyle ilişkilendirilir. Aynı süreç bir çözeltinin deri-
2
1
1
2
şiminin artırılmasında da verilerek “M V = M V ” matematiksel modeliyle ilişkilen-
2
1
2
1
dirildiği ifade edilir (SF4).
Deney izleme formu öğrencilere verilir (İF3).
Deney izleme formu Ek 1' de (sayfa 109) verilmiştir.
Değerlendirme
Öğrencilerden bu formu izleyerek evde bulunan malzemelerle farklı derişimlerde
tuzlu su çözeltileri hazırlamaları ve video çekmeleri istenir. Bir sonraki derste bu vi-
deolar izlenerek değerlendirilir (ÜF4).
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
lüğü, şekil zemin vb.) sunma
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
Kullanılan Evrensel • Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Tasarım Ögeleri nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
108