Page 160 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Ek 2: Değerlendirme Ölçeği


                                Mükemmel               İyi               Orta            Gelişime Açık
         Ölçütler
                                    (4)                (3)                (2)                (1)
         Araştırma  Sorusu  Soru net, spesifik ve  Soru  açık  ve  uygun  Soru anlaşılır ancak  Soru  belirsiz  veya
         Oluşturma          araştırma  amacına  ancak daha spesifik  biraz belirsiz.  araştırma  amacına
                            uygun.             olabilir.                              uygun değil.
         Hipotez Oluşturma  Hipotez  net,  man- Hipotez  mantıklı  ve  Hipotez   mantık- Hipotez   belirsiz
                            tıklı  ve  araştırma  araştırma  sorusunu  lı  ancak  araştırma  veya mantıklı değil.
                            sorusunu  tamamen  büyük ölçüde yanıt- sorusunu  tam  ola-
                            yanıtlar.          lar.                rak yanıtlamaz.
         Deney Tasarımı     Deney  tasarımı  ay- Deney  tasarımı  ge- Deney  tasarımı  uy- Deney  tasarımı  ye-
                            rıntılı,  mantıklı  ve  nel  hatlarıyla  man- gulanabilir   ancak  tersiz  veya  mantıklı
                            uygulanabilir.     tıklı  ve  uygulanabi- bazı eksiklikler var.  değil.
                                               lir.
         Düşünce    Deneyi  Veriler  net,  anlaşılır  Veriler  genelde  an- Veriler  anlaşılır  an- Veriler  anlaşılır  de-
         Verilerinin Sunumu  ve mantıklı bir şekil- laşılır ve mantıklı su- cak sunumda eksik- ğil veya mantıklı bir
                            de sunulmuş.       nulmuş.             likler var.        şekilde sunulmamış.
         Hipotez  ve  Veriler  Hipotez  ve  veriler  Hipotez  ve  veriler  Hipotez  ve  veriler  Hipotez  ve  veriler
         Arasındaki  Karşı- arasında  net,  man- arasında   genelde  arasında bazı man- arasında   mantıklı
         laştırma           tıklı  bir  ilişki  kurul- mantıklı bir ilişki ku- tıklı  ilişkiler  kurul- bir  ilişki  kurulma-
                            muş.               rulmuş.             muş.               mış.
         İndirgenme/Yük- Tepkimeler        net,  Tepkimeler genelde  Tepkimeler   doğru  Tepkimeler   doğru
         seltgenme   Tepki- doğru  ve  mantıklı  doğru  ve  mantıklı  ancak  açıklamalar- değil  veya  mantıklı
         meleri  ve  Elektron  bir  şekilde  açıklan- bir  şekilde  açıklan- da eksiklikler var.  bir  şekilde  açıklan-
         Verme Eğilimi      mış.               mış.                                   mamış.
         Sonuç ve Değerlen- Sonuçlar  net,  man- Sonuçlar   genelde  Sonuçlar   mantıklı  Sonuçlar   mantıklı
         dirme              tıklı   ve   verilerle  mantıklı  ve  verilerle  ancak  verilerle  tam  değil  veya  verilerle
                            uyumlu.  Gerekirse  uyumlu.  Hipotezde  uyumlu değil. Hipo- uyumlu değil. Hipo-
                            hipotezde  yapılan  yapılan değişiklikler   tezde  yapılan  de- tezde yapılan deği-
                            değişiklikler   man- mantıklı açıklanmış. ğişiklikler  yeterince  şiklikler  açıklanma-
                            tıklı açıklanmış.                      açıklanmamış.      mış.
        Değerlendirme Ölçeği

          •  4 - Mükemmel: Görev tüm yönleriyle üstün bir şekilde gerçekleştirilmiş.
          •  3 - İyi: Görev büyük ölçüde başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş.
          •  2 - Orta: Görev genel hatlarıyla kabul edilebilir düzeyde gerçekleştirilmiş.

          •  1 - Gelişime Açık: Görev yetersiz düzeyde gerçekleştirilmiş ve önemli eksiklikler var.
















    160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165