Page 160 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ek 2: Değerlendirme Ölçeği
Mükemmel İyi Orta Gelişime Açık
Ölçütler
(4) (3) (2) (1)
Araştırma Sorusu Soru net, spesifik ve Soru açık ve uygun Soru anlaşılır ancak Soru belirsiz veya
Oluşturma araştırma amacına ancak daha spesifik biraz belirsiz. araştırma amacına
uygun. olabilir. uygun değil.
Hipotez Oluşturma Hipotez net, man- Hipotez mantıklı ve Hipotez mantık- Hipotez belirsiz
tıklı ve araştırma araştırma sorusunu lı ancak araştırma veya mantıklı değil.
sorusunu tamamen büyük ölçüde yanıt- sorusunu tam ola-
yanıtlar. lar. rak yanıtlamaz.
Deney Tasarımı Deney tasarımı ay- Deney tasarımı ge- Deney tasarımı uy- Deney tasarımı ye-
rıntılı, mantıklı ve nel hatlarıyla man- gulanabilir ancak tersiz veya mantıklı
uygulanabilir. tıklı ve uygulanabi- bazı eksiklikler var. değil.
lir.
Düşünce Deneyi Veriler net, anlaşılır Veriler genelde an- Veriler anlaşılır an- Veriler anlaşılır de-
Verilerinin Sunumu ve mantıklı bir şekil- laşılır ve mantıklı su- cak sunumda eksik- ğil veya mantıklı bir
de sunulmuş. nulmuş. likler var. şekilde sunulmamış.
Hipotez ve Veriler Hipotez ve veriler Hipotez ve veriler Hipotez ve veriler Hipotez ve veriler
Arasındaki Karşı- arasında net, man- arasında genelde arasında bazı man- arasında mantıklı
laştırma tıklı bir ilişki kurul- mantıklı bir ilişki ku- tıklı ilişkiler kurul- bir ilişki kurulma-
muş. rulmuş. muş. mış.
İndirgenme/Yük- Tepkimeler net, Tepkimeler genelde Tepkimeler doğru Tepkimeler doğru
seltgenme Tepki- doğru ve mantıklı doğru ve mantıklı ancak açıklamalar- değil veya mantıklı
meleri ve Elektron bir şekilde açıklan- bir şekilde açıklan- da eksiklikler var. bir şekilde açıklan-
Verme Eğilimi mış. mış. mamış.
Sonuç ve Değerlen- Sonuçlar net, man- Sonuçlar genelde Sonuçlar mantıklı Sonuçlar mantıklı
dirme tıklı ve verilerle mantıklı ve verilerle ancak verilerle tam değil veya verilerle
uyumlu. Gerekirse uyumlu. Hipotezde uyumlu değil. Hipo- uyumlu değil. Hipo-
hipotezde yapılan yapılan değişiklikler tezde yapılan de- tezde yapılan deği-
değişiklikler man- mantıklı açıklanmış. ğişiklikler yeterince şiklikler açıklanma-
tıklı açıklanmış. açıklanmamış. mış.
Değerlendirme Ölçeği
• 4 - Mükemmel: Görev tüm yönleriyle üstün bir şekilde gerçekleştirilmiş.
• 3 - İyi: Görev büyük ölçüde başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş.
• 2 - Orta: Görev genel hatlarıyla kabul edilebilir düzeyde gerçekleştirilmiş.
• 1 - Gelişime Açık: Görev yetersiz düzeyde gerçekleştirilmiş ve önemli eksiklikler var.
160