Page 164 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 164

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Elektroliz  olayıyla  ilgili  simülasyon  (elektrik  akımı  ve  elektroliz  süresi  ile  katot  ve
                               anotta açığa çıkan madde miktarları arasındaki ilişkiyi gösteren bir simülasyon)
                               uygulaması yaptırılır (SF1).

                               Daha sonra öğretmen üzerinde elektrik akımı, elektroliz süresi, katot veya anotta
                               açığa çıkan madde miktarlarının yazılı olduğu hazır veri kartlarını gruplara verir
                               (İF2). Öğretmen, öğrencilerden bu veriler ve simülasyon sonucunda ulaştıkları çı-
                               karımlardan  yola  çıkarak  elektroliz  olayındaki  bağımlı  ve  bağımsız  değişkenleri
                               belirleyerek not almalarını ister.
                               Bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki nicelikleri kullanarak elektrik yük mik-
                               tarı ile katot veya anotta açığa çıkan madde miktarları arasındaki ilişkiyi not al-
                               malarını ister. Öğrenciler aldıkları notları sınıfla paylaşır (ÜF2). Öğretmen notlara
                               uygun geri bildirim verir. Daha sonra öğretmen gruplara metallerin maden cevher-
                               lerinden saflaştırılması ile ilgili düşünce deneyi yapacaklarını söyler.
                               Öğretmen öğrencilere “Siz birer kimyagersiniz ve ekibinizle bir fabrikada cevher
                               zenginleştirme işlemi yapıyorsunuz. Yeni bir maden yatağı keşfedilmiş. Bu maden
                               yatağı iridyumca (Ir) zengin bir yatak. Sizden çıkarılan maden cevherinden irid-
                               yumu saf bir şekilde ayırmanız bekleniyor. Bu ayırmayı yapabilmek için bir deney
                               yapmalısınız. Bu deneyi tasarlayın ve deney sürecini sunu olarak hazırlayın. Sunu-
                               larınızda  iridyum  elementinin  maden  cevherinden  ayrıştırılması  basamaklarının
                               iridyum  elementinin  teknolojik  ve  endüstriyel  uygulamalarıyla  ilgili  bilgilerin  yer
                               almasına dikkat ediniz. Bunun yanında elektroliz olayının endüstrideki ve günlük
                               hayattaki uygulamalarına ilişkin bilgiler de ekleyiniz.” der (ÜF3). Gruplar sunumla-
                               rını sırayla gerçekleştirirler. Gruplar sunumlarını gerçekleştirdikten sonra diğer öğ-
                               renciler sunum yapan gruba sorular sorarak konuyu tartışırlar. Sunumlar bittikten
                               sonra öğretmen konuyu sınıfa özetler (SF2).

                               Gruplardan elektrolizin endüstrideki kullanım alanları ile ilgili bir poster hazırlaya-
         Değerlendirme
                               rak sunmaları istenir (ÜF4).
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme


    164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169