Page 167 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Hibritleşme ve Molekül Geometrisi
         Konu                  Hibritleşme ve Molekül Geometrisi
                               Hibrit orbitallerinin oluşumuna ilişkin ölçütler (karbon bağ sayıları, atom orbitalle-
                               rinin bağıl enerjileri ve valans orbitalleri) belirler.
                               Hibrit orbitallerinin bağıl enerji diyagramları ve orbital şekillerini, belirlediği ölçüt-
                               lerle ilişkilendirerek hibrit orbitallerinin oluşumuna ilişkin örüntü belirler.
         Öğrenme Hedefleri     Hibrit orbitallerinin uzaydaki yönelimlerine göre oluşan molekül geometrisine iliş-
                               kin örüntü belirler.
                               Belirlediği molekül geometrilerini bilimsel molekül geometrileri ile karşılaştırır.
                               Önermelerini  VSEPR  [Valans  (Değerlik)  Kabuğu  Çifti  İtmesi]  kuramı  üzerinden
                               değerlendirir.
                               Etkileşimli tahta ve projeksiyon cihazı, interaktif kimya yazılımları, molekül model
                               setleri (molekül yapılarını üç boyutlu olarak modellemek için), boş çalışma kâğıtla-
                               rı ve hesap makineleri, renkli kalemler ve kâğıtlar, kimya laboratuvarı ekipmanları
                               (pipetler, beherler, erlenler, vb.), internet bağlantısı olan bilgisayarlar veya tablet-
         Materyaller
                               ler, video dersler ve eğitim portalları (EBA, OGM vb.), öğretmen tarafından hazır-
                               lanmış sunumlar ve çalışma kâğıtları, öğrenci çalışma rehberleri ve ders kitapları,
                               grafik kâğıtları ve cetveller (grafiksel analiz için), deney malzemeleri (belirli kimya-
                               sal maddeler ve çözeltiler)
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, soru-cevap, karşılaştırma, çalışma grupları yön-
                               tem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen moleküllerin orbital örtüşmesi şemasından sigma
                               ve pi bağlarının oluşumu ile ilgili açıklamalar yapar. Sigma ve pi bağlarının oluşum
                               şekillerini öğrencilere anlatır.

                               Soru- Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
                               Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
         Etkinlik Açıklaması
                               bildirimler verilir.
                               Karşılaştırma: İki veya daha fazla nesne, kişi, olay ya da kavramın benzerlikleri-
                               ni  ve  farklılıklarını  belirlemek  amacıyla  yapılan  bir  analiz  sürecidir.  Öğrencilerin
                               moleküllerin geometrilerini kendi aralarında karşılaştırarak örüntü oluşturmaları
                               beklenir.
                               Çalışma Grupları:  Öğretmen  farklı  moleküllerin  orbital  enerji  düzeyleri  üzerinde
                               öğrencilerin birlikte çalışabilecekleri gruplar oluşturur.
                               Öğretmen, “Hibritleşme ve Molekül Geometrisi” konusunu işleyeceklerini söyleye-
                               rek derse giriş yapar. Ardından öğrencilerden 10 tane kırmızı, 5 tane mavi boncuk
         Uygulama Süreci       kullanarak CH , C H  ve C H  moleküllerini modellemelerini ister (ÜF1). Öğrenci-
                                                  4
                                                       2
                                                         2
                                            4
                                               2
                               lerin modellemelerini tamamlamalarının ardından öğretmen doğru modellemeyi
                               gösterir.



                                                                                                         167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172