Page 163 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Madde Elektirik İlişkisi
         Konu                  Elektroliz Olayı
                               Elektroliz olayının gözlemlenebilir ve ölçülebilir niteliklerini belirlemek için ölçütler
                               (katot ve anotta oluşan madde miktarı, akım miktarı ve elektroliz süresi) oluşturur.
                               Elektroliz olayı ile ilgili gözlem veya hazır nicel veri setinden seçtiği verileri, örüntü
                               ve değişkenleri arasındaki ilişkileri belirleyecek şekilde düzenler.
         Öğrenme Hedefleri     Elektroliz olayında madde-elektrik akımı miktarı ilişkisine (devreden geçen elektrik
                               akım miktarı ve elektroliz süresi ile elektrotlarda açığa çıkan madde miktarı) yöne-
                               lik iddialarını verilere dayalı açıklar.

                               Açıklamalarını desteklemek için Faraday’ın elektroliz yasasına ilişkin bilimsel bilgiyi
                               kullanır.

         Materyaller           Etkileşimli tahta, görseller, hazır veri kartları, defter, kalem, bilgisayar
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; düşünce deneyi, iş birlikli öğrenme, özetleme, beyin fırtınası, simülas-
                               yon (benzetim) yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Düşünce Deneyi: Karmaşık veya fiziksel olarak yapılamayan deneyleri zihinsel ola-
                               rak simüle ederek, mantık ve analiz yoluyla sonuçlar çıkarmayı amaçlayan bir yön-
                               temdir. Öğrencilere bilimsel yöntemleri uygulama fırsatı sunar. Deney sonucundaki
                               verileri kullanarak, öğrencilerin kendi başlarına problem çözme becerisini geliştire-
                               rek derse katılımını artırır.

                               İş Birlikli Öğrenme: Sınıf mevcudu dikkate alınarak 4-6 kişi olacak şekilde sınıf ça-
                               lışma alanlarına ayrılır. Her gruptan bir grup temsilcisi seçmeleri istenir. Seçilen öğ-
                               rencinin etkileşimli tahtada bir simülasyon kullanacağı, bu simülasyonda yer alan
         Etkinlik Açıklaması   ilişkiye yönelik grupça çıkarımlar yapılacağı söylenir.
                               Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıyla
                               en önemli noktaları kısaca ifade eder.
                               Beyin Fırtınası: Öğretmen maden cevherinden bir metalin nasıl saflaştırılabileceği-
                               ne ilişkin öğrencilerin öncül bilgilerini kullanarak tartışmalarını ve mümkün olan en
                               farklı sayıda bakış açısını ortaya çıkarmalarını sağlar. Bu süreçte her bir öğrencinin
                               katılımı ve eşit söz hakkı alması sağlanır.
                               Simülasyon (Benzetim): Grup temsilcisine elektroliz olayıyla ilgili simülasyon uygu-
                               laması yaptırılır.Bu sayede öğrencilerin elektrik akımı ve elektroliz süresi ile katot ve
                               anotta açığa çıkan madde miktarları arasındaki ilişkiyi somut bir şekilde deneyim-
                               lemeleri sağlanır.
                               Öğretmen öğrencilere maden cevherinden bir metalin (demir, bakır, krom vb.) saf-
                               laştırılma aşamalarını etkileşimli tahta üzerinden görseller sunarak gösterir (İF1).
                               Sonra öğrencilere “Maden cevherinden bir metal nasıl saflaştırılabilir?” sorusunu
                               sorar. Beyin fırtınası yöntemi kullanılarak öğrencilerin cevaplarını alır (ÜF1).
         Uygulama Süreci
                               Ardından sınıf mevcudu dikkate alınarak 4-6 kişi olacak şekilde sınıf çalışma alan-
                               larına ayrılır (FÖOD1). Her gruptan bir grup temsilcisi seçmeleri istenir. Seçilen öğ-
                               rencinin etkileşimli tahtada bir simülasyon kullanacağı, bu simülasyonda yer alan
                               ilişkiye yönelik grupça çıkarımlar yapılacağı söylenir.


                                                                                                         163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168