Page 161 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 26

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.12.1.7. Elektroliz olayında madde-elektrik akımı miktarı ilişkisini açıklayabil-
         Dönüştürülecek        mek için kanıt kullanabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Elektroliz olayının gözlemlenebilir ve ölçülebilir niteliklerini belirlemek için ölçüt-
                               ler (katot ve anotta oluşan madde miktarı, akım miktarı ve elektroliz süresi) belirler.

                               b) Elektroliz olayı ile ilgili gözlem veya hazır nicel veri setinden seçtiği verileri örüntü
                               ve değişkenleri arasındaki ilişkileri belirleyecek şekilde düzenler.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       c)  Elektroliz  olayında  madde-elektrik  akımı  miktarı  ilişkisine  (devreden  geçen
                               elektrik akım miktarı ve elektroliz süresi ile elektrotlarda açığa çıkan madde mikta-
                               rı) yönelik iddialarını verilere dayalı açıklar.
                               ç)  Açıklamalarını  desteklemek  için  Faraday’ın  elektroliz  yasasına  ilişkin  bilimsel
                               bilgiyi kullanır.
                               7.Sınıf 7. Ünite
                               F.7.7.1.5. Bir devre elemanının uçları arasındaki gerilim ile üzerinden geçen akımı
                               ilişkilendirir.
                               a. Gerilim kavramı piller üzerinden açıklanır.

                               10. Sınıf 1. Tema
         Ön Koşul Beceriler/   KİM.10.1.3.  Kimyasal  tepkime  türlerinin  oluşum  sürecine  ilişkin  bilimsel  gözlem
         Temel Kabuller        yapabilme

                               12. Sınıf 1. Tema
                               KİM.12.1.1.  İndirgenme-yükseltgenme  (redoks)  tepkime  sürecine  ilişkin  bilimsel
                               gözlem yapabilme
                               KİM.12.1.6. Elektrolitik bir hücrenin özelliklerini bilimsel gözlemlere dayalı tahmin
                               edebilme
                               Elektroliz  olayının  gözlemlenebilir  ve  ölçülebilir  niteliklerinin  neler  olabileceğini
                               bilmeyebilir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Elektroliz olayındaki değişkenler arasındaki ilişkiyi kurmakta sıkıntı yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Elektroliz olayında verileri ve  madde – elektrik ilişkisini verilere dayalı açıklamada
                               sınırlılıklar yaşayabilir.
                               Faraday yasalarını bilimsel açıdan yorumlamada sınırlılıklar yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen öğrencilere maden cevherinden bir metalin saflaştırılmasını anla-
                               tan video izletebilir.
         İçerik                İF2:  Öğretmen  öğrencilere  verilecek  veri  kartlarında  görsel  kullanabilir.  İhti-
                               yaç  duyan  öğrenciler  için  kartlardaki  yazıların  puntoları  ve  kartların  boyutları
                               büyütülebilir.





                                                                                                         161
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166