Page 161 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 26
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.12.1.7. Elektroliz olayında madde-elektrik akımı miktarı ilişkisini açıklayabil-
Dönüştürülecek mek için kanıt kullanabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Elektroliz olayının gözlemlenebilir ve ölçülebilir niteliklerini belirlemek için ölçüt-
ler (katot ve anotta oluşan madde miktarı, akım miktarı ve elektroliz süresi) belirler.
b) Elektroliz olayı ile ilgili gözlem veya hazır nicel veri setinden seçtiği verileri örüntü
ve değişkenleri arasındaki ilişkileri belirleyecek şekilde düzenler.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri c) Elektroliz olayında madde-elektrik akımı miktarı ilişkisine (devreden geçen
elektrik akım miktarı ve elektroliz süresi ile elektrotlarda açığa çıkan madde mikta-
rı) yönelik iddialarını verilere dayalı açıklar.
ç) Açıklamalarını desteklemek için Faraday’ın elektroliz yasasına ilişkin bilimsel
bilgiyi kullanır.
7.Sınıf 7. Ünite
F.7.7.1.5. Bir devre elemanının uçları arasındaki gerilim ile üzerinden geçen akımı
ilişkilendirir.
a. Gerilim kavramı piller üzerinden açıklanır.
10. Sınıf 1. Tema
Ön Koşul Beceriler/ KİM.10.1.3. Kimyasal tepkime türlerinin oluşum sürecine ilişkin bilimsel gözlem
Temel Kabuller yapabilme
12. Sınıf 1. Tema
KİM.12.1.1. İndirgenme-yükseltgenme (redoks) tepkime sürecine ilişkin bilimsel
gözlem yapabilme
KİM.12.1.6. Elektrolitik bir hücrenin özelliklerini bilimsel gözlemlere dayalı tahmin
edebilme
Elektroliz olayının gözlemlenebilir ve ölçülebilir niteliklerinin neler olabileceğini
bilmeyebilir.
Tema Bazlı Öğrenci Elektroliz olayındaki değişkenler arasındaki ilişkiyi kurmakta sıkıntı yaşayabilir.
İhtiyaçları Elektroliz olayında verileri ve madde – elektrik ilişkisini verilere dayalı açıklamada
sınırlılıklar yaşayabilir.
Faraday yasalarını bilimsel açıdan yorumlamada sınırlılıklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilere maden cevherinden bir metalin saflaştırılmasını anla-
tan video izletebilir.
İçerik İF2: Öğretmen öğrencilere verilecek veri kartlarında görsel kullanabilir. İhti-
yaç duyan öğrenciler için kartlardaki yazıların puntoları ve kartların boyutları
büyütülebilir.
161