Page 166 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF2: Öğrenciler, hibritleşme ve molekül geometrisi konusuyla ilgili belirli bir araş-
                               tırma  sorusu  etrafında  çalışabilirler.  Örneğin,  “Farklı  hibritleşme  türlerinin  kim-
                               yasal  reaksiyon  hızlarına  etkisi  nedir?”  gibi  bir  soruya  odaklanarak  araştırma
                               yapabilirler.
                               SF3:  Öğretmen  molekülllerin  orbital  örtüşmesini  animasyonun  yanı  sıra  üç  bo-
                               yutlu  model  kullanarak  sigma  ve  pi  bağlarının  oluşumu  hakkındaki  anlatımı
                               destekleyebilir.

                               ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için molekül modellerinin renk kodla-
                               rının  yer aldığı örüntü kartları verilebilir. Öğrenciler kartın üzerindeki renk koduna
                               uygun boncukları kullanarak molekül modellemesini doğru olarak yapabilirler.
                               ÜF2: Öğrencilerden, hibritleşme ve molekül geometrisi ile ilgili belirli bir konuda
                               detaylı  araştırma  yapmaları  ve  bulgularını  rapor  halinde  sunmaları  istenebilir.
                               Örneğin, bir grup öğrenci hibritleşmenin biyolojideki uygulamalarını araştırırken,
                               başka bir grup endüstriyel uygulamaları inceleyebilir. Öğretmen soruları öğrenci-
                               lerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre ayarlayabilir. Soruları cevaplamakta zorluk
                               yaşayan öğrencilere ipuçları verebilir. Akran desteği sunabilir.
         Ürün                  ÜF3:  Öğrencilerden,  hibritleşme  ve  molekül  geometrisi  konusuyla  ilgili  öğren-
                               diklerini  açıklayan  dijital  projeler,  grafikler,  videolar  veya  sunumlar  hazırlamları
                               istenebilir.
                               ÜF4:  Öğrenciler;  aldıkları  not  ve  oluşturdukları  modellerin  anlatımında  drama,
                               canlandırma vb. gösteri tekniklerinden yararlanabilirler.
                               ÜF5: Desteklenmesi gereken öğrenciler için yönergelere yer verilmiş not tutma kâ-
                               ğıtları verilebilir.
                               ÜF6: Öğrencilerden kovalent bağlı bileşiklerin hibritleşmesi ve molekül geometrisi-
                               ni gösterecekleri sunu, infografik vb. ürün hazırlamaları da istenebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.






























    166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171