Page 166 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Öğrenciler, hibritleşme ve molekül geometrisi konusuyla ilgili belirli bir araş-
tırma sorusu etrafında çalışabilirler. Örneğin, “Farklı hibritleşme türlerinin kim-
yasal reaksiyon hızlarına etkisi nedir?” gibi bir soruya odaklanarak araştırma
yapabilirler.
SF3: Öğretmen molekülllerin orbital örtüşmesini animasyonun yanı sıra üç bo-
yutlu model kullanarak sigma ve pi bağlarının oluşumu hakkındaki anlatımı
destekleyebilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için molekül modellerinin renk kodla-
rının yer aldığı örüntü kartları verilebilir. Öğrenciler kartın üzerindeki renk koduna
uygun boncukları kullanarak molekül modellemesini doğru olarak yapabilirler.
ÜF2: Öğrencilerden, hibritleşme ve molekül geometrisi ile ilgili belirli bir konuda
detaylı araştırma yapmaları ve bulgularını rapor halinde sunmaları istenebilir.
Örneğin, bir grup öğrenci hibritleşmenin biyolojideki uygulamalarını araştırırken,
başka bir grup endüstriyel uygulamaları inceleyebilir. Öğretmen soruları öğrenci-
lerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre ayarlayabilir. Soruları cevaplamakta zorluk
yaşayan öğrencilere ipuçları verebilir. Akran desteği sunabilir.
Ürün ÜF3: Öğrencilerden, hibritleşme ve molekül geometrisi konusuyla ilgili öğren-
diklerini açıklayan dijital projeler, grafikler, videolar veya sunumlar hazırlamları
istenebilir.
ÜF4: Öğrenciler; aldıkları not ve oluşturdukları modellerin anlatımında drama,
canlandırma vb. gösteri tekniklerinden yararlanabilirler.
ÜF5: Desteklenmesi gereken öğrenciler için yönergelere yer verilmiş not tutma kâ-
ğıtları verilebilir.
ÜF6: Öğrencilerden kovalent bağlı bileşiklerin hibritleşmesi ve molekül geometrisi-
ni gösterecekleri sunu, infografik vb. ürün hazırlamaları da istenebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri
ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
166