Page 162 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Seçilen öğrencinin simülasyondaki işlemleri gerçekleştirebilmesi için öğretmen
rehber olabilir. Öğrencilerin daha önce edindikleri bilgilerle ilgili ipuçları verilebilir.
Süreç SF2: Öğretmen konuyu özetlerken görsel içeriklerle anlatımı somutlaştırılabilir.
Öğrencilere konu özetlerini daha sonra da okuyabilmeleri için yazılı materyal ola-
rak sunabilir.
ÜF1: Öğretmen beyin fırtınası yapmaları için ihtiyaç duyan öğrencilere ek süre ve-
rebilir. Öğretmen öğrencilerden gelen cevapların ardından desteklenmesi gereken
öğrenciye yönlendirici sorular sorarak cevap vermesi için teşvik edilebilir.
ÜF2: Öğrencilerden elektrik yük miktarı ile katot veya anotta açığa çıkan madde
Ürün miktarları arasındaki ilişkiyi çizgi grafiği ile ifade etmeleri istenebilir.
ÜF3: Öğretmen, öğrenciler düşünce deneyi tasarlarken ipuçları verebilir. Tasarım
yaparken ek süreye ihtiyacı olan öğrencilere ek süre verebilir.
ÜF4: Gruplar elektrolizin endüstrideki kullanımı ile ilgili deney haritası oluşturabilirler.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri
ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
162