Page 158 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 158

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Örnek videodan sonra öğrenciler 4-6 kişilik gruplara ayrılır. Ardından grupların sı-
                               nıf ortamında çalışacakları alanlar oluşturulur (FÖOD1). Öğretmen “Fiziksel ola-
                               rak  gerçekleştirilmesi  zor  olan  deneyleri  zihinsel  olarak  canlandırmaya  düşünce
                               deneyi denir. Şimdi sizden metallerin aktifliklerinin sıralamasını belirleyeceğiniz de-
                               neyi düşünce deneyi yöntemi ile planlamanızı istiyorum.” şeklinde ifade eder (SF2).
                               Gruplar tasarladıkları  deneyi tüm sınıf ile paylaşır (ÜF2).

                               Öğrenciler  metallerin  aktifliği  ile  ilgili  oluşturduğu  hipotezi  düşünce  deneyinden
                               elde ettikleri veriler ile karşılaştırır. Oluşturdukları hipotez ile düşünce deneyinde
                               vardıkları bulguların arasında tutarsızlıklar varsa gerekçelerini açıklayarak oluş-
                               turdukları hipotezlerde değişiklik yapmaları istenir.
                               Öğretmen öğrencilerin oluşturdukları yeni hipotezdeki metallerin aktiflik sıralama-
                               sını açıklayabilmeleri için gruplara, metallerin elektron verme eğilimi ve iyonlaşma
                               enerjilerinin değerleri bulunan kâğıtlar verir (İF2). Öğrencilerden bu değerler ve
                               deneyler arasındaki etkileşimleri dikkate alarak açıklamalarını, deneylerde gerçek-
                               leşen olaylarla ilgili indirgenme/yükseltgenme yarı tepkimelerini yazmaları istenir
                               (ÜF3). Daha sonra öğrencilerden yaptıkları açıklamaları düşünce deneyinden elde
                               ettikleri veriler ile karşılaştırma yapmaları istenir. Gerekirse öğrencilerden açıkla-
                               malarını yeniden düzenlemeleri istenir. Öğretmen konuyu kısaca özetleyerek dersi
                               bitirir (SF3).
                               Dörtlü  likert  tipi  derecelendirme  ölçeği  ile  öğretmen  tarafından  öğrenciler
         Değerlendirme         değerlendirilir (ÜF4).
                               Değerlendirme ölçeğinin bir örneği Ek 2' de (sayfa 160) verilmiştir.
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme


















    158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163