Page 3 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 3

SUNUŞ



        Özel gereksinimli bireyler, bir veya birden fazla gelişim alanında akranlarına kıyasla farklı gelişim özellikle-
        ri göstermektedir. Aslında her bireyin gelişim özellikleri ve gelişim hızı birbirinden farklıdır. Özel gereksinimli
        bireylerin gelişim süreçlerinde meydana gelen bu farklılıkları ayrıştırmaya fırsat vermeden eğitim içeriklerini
        zenginleştirerek bu öğrencilerin eğitim fırsatlarından yararlanması sağlanmalıdır.
        Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, her öğrencinin öğrenme fırsatlarından eşit oranda yararlanmasına imkân sağ-
        lamaktadır. Farklılıkları bir zenginlik sayarak her öğrencinin kendi düzeyine göre öğrenebileceği eğitim ortam-
        larının oluşturulmasını hedeflemektedir. Bu model tüm öğrencilerin öğrenme özelliklerini yok sayan tek tip bir
        eğitim yerine, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre eğitimi farklılaştırmaya imkân vermektedir.

        Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilerin büyük çoğunluğu, akranlarıyla genel eğitim sınıflarında birlikte eğitim
        görmektedir. Kaynaştırma ortamlarında bulunan özel gereksinimli öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal
        gelişimlerini en üst düzeye çıkarmaları amaçlanmaktadır. Bu hedef doğrultusunda, özel gereksinimli öğrenci-
        lerle çalışan öğretmenlere gerekli desteğin sağlanması büyük önem taşımaktadır.

        Bakanlığımız ve UNICEF iş birliğiyle hazırlanan “Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler” kitabı, özel gereksinimli
        öğrencilerin eğitim süreçlerini temel düzeyde ve güncel bilgilerle tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu kitap; özel ge-
        reksinimli öğrencilerle çalışacak öğretmen adayları, öğretmenler, uzmanlar ve diğer destek personeline yönelik
        hazırlanmıştır.

        “Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler” kitabından yararlanılarak kaynaştırma ortamlarında bulunan özel ge-
        reksinimli öğrencilerin; akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerinin en üst düzeye çıkarılabileceğini düşünüyo-
        ruz. Bu çalışmadaki her bilginin ve etkinliğin derslerde ve öğrenme ortamlarında kullanılmasını bekliyoruz. Ül-
        kemizin, milletimizin ve geleceğimizin teminatı olan gençlerimiz; eğitim görevlilerimizin değerli çalışmalarıyla
        hedeflerine doğru emin adımlarla ilerleyecektir. Öğrencilerimizin özel eğitim gereksinimlerini karşılayabilmek
        amacıyla hazırlanan bu çalışmanın faydalı olması dileğiyle…






                                                                              Yusuf TEKİN

                                                                           Millî Eğitim Bakanı
   1   2   3   4   5   6   7   8