Page 5 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 5
İÇİNDEKİLER
SUNUŞ .............................................................................................................................................................. 3
ÖN SÖZ ............................................................................................................................................................. 4
KAYNAŞTIRMA / BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI ................................................ 8
Ayrıştırmadan Kaynaştırma/Bütünleştirmeye! .......................................................................................... 8
Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Nedir? ........................................................................................................... 10
Bütünleştirme Eğitiminin Temel Özellikleri ................................................................................................. 11
Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sisteminde Bütünleştirme Yoluyla Eğitim ..................................................... 13
Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar ..................................................... 14
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER ................................................................................................. 18
1. Tanım ve Sınıflama ................................................................................................................................... 18
2. Tanılanma Süreci ...................................................................................................................................... 18
3. Öğrenme Güçlüğünün Yaygınlığı ............................................................................................................. 21
4. Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ............................................................................................................ 21
5. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri .............................................................. 22
6. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin İçin Uyarlamalar ........................................................................ 24
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Farklılaştırmayı Destekleyecek Stratejiler .......................... 25
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER .............................................................................................. 27
1. Tanım ve Sınıflama ................................................................................................................................... 27
2. Tanılanma Süreci ...................................................................................................................................... 29
3. Zihinsel Yetersizliğin Nedenleri ................................................................................................................ 31
4. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri ............................................................. 34
Bilişsel ve Öğrenme Özellikleri ............................................................................................................... 34
Sosyal ve Duygusal Gelişim Özellikleri .................................................................................................. 36
Dil ve İletişim Özellikleri .......................................................................................................................... 37
Davranış Özellikleri ................................................................................................................................. 37
Özbakım ve Motor Beceri Özellikleri ..................................................................................................... 38
5. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Uyarlamalar .......................................................................... 38
5