Page 5 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 5

İÇİNDEKİLER




        SUNUŞ  ..............................................................................................................................................................   3
        ÖN SÖZ  .............................................................................................................................................................   4
        KAYNAŞTIRMA / BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI ................................................   8

           Ayrıştırmadan Kaynaştırma/Bütünleştirmeye! ..........................................................................................   8

           Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Nedir? ...........................................................................................................  10
           Bütünleştirme Eğitiminin Temel Özellikleri .................................................................................................  11

           Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sisteminde Bütünleştirme Yoluyla Eğitim .....................................................  13

           Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar .....................................................  14



        ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER .................................................................................................  18

           1. Tanım ve Sınıflama ...................................................................................................................................  18

           2. Tanılanma Süreci ......................................................................................................................................  18
           3. Öğrenme Güçlüğünün Yaygınlığı .............................................................................................................  21

           4. Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ............................................................................................................  21

           5. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri ..............................................................  22
           6. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin İçin Uyarlamalar ........................................................................  24

              Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Farklılaştırmayı Destekleyecek Stratejiler ..........................  25



        ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER ..............................................................................................  27

           1. Tanım ve Sınıflama ...................................................................................................................................  27

           2. Tanılanma Süreci ......................................................................................................................................  29
           3. Zihinsel Yetersizliğin Nedenleri ................................................................................................................  31

           4. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri .............................................................  34

              Bilişsel ve Öğrenme Özellikleri ...............................................................................................................  34
              Sosyal ve Duygusal Gelişim Özellikleri ..................................................................................................  36

              Dil ve İletişim Özellikleri ..........................................................................................................................  37

              Davranış Özellikleri .................................................................................................................................  37
              Özbakım ve Motor Beceri Özellikleri .....................................................................................................  38

           5. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Uyarlamalar ..........................................................................  38





                                                                                                          5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10