Page 7 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 7

İÇİNDEKİLER


              Dil ve İletişim Gelişimi .............................................................................................................................  66

              Sosyal ve Duygusal Gelişim ....................................................................................................................  67

           5. İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Uyarlamalar .............................................................................  67



        GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER .................................................................................................  71

           1. Tanım ve Sınıflama ...................................................................................................................................  71
           2. Tanılanma Süreci ......................................................................................................................................  72

              Tarama/Risk Durumunu Belirleme ........................................................................................................  72

           3. Görme Yetersizliğin Nedenleri ve Türleri .................................................................................................  74
           4. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri ..............................................................  74

              Braille Yazı Sistemi ..................................................................................................................................  76

              Braille Tablet ve Kalemin Kullanımı .......................................................................................................  76

              Braille Daktilo Kullanımı .........................................................................................................................  76
              Braille Matematik Sembolleri ................................................................................................................  76

              Küptaş Kasa ve Küptaşların Kullanımı ...................................................................................................  76

              Abaküs Kullanımı ....................................................................................................................................  77
              Braille (Kabartma) Geometri Araçları ..................................................................................................  77




        BEDENSEL YETERSİZLİK / SÜREĞEN SAĞLIK SORUNLARI OLAN ÖĞRENCİLER ...................................  79
           1. Tanım ve Sınıflama ...................................................................................................................................  79

           2. Bedensel Yetersizlik / Süreğen Sağlık Sorunları Olan Öğrenciler Nedenleri ve Türleri .......................  80

           3. Bedensel Yetersizlik ve Süreğen Sağlık Sorunlarına Neden Olan Etmenler ve Yaygınlık Düzeyi ........  82



        Kaynaklar  ..........................................................................................................................................................  83



















                                                                                                          7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12