Page 7 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 7
İÇİNDEKİLER
Dil ve İletişim Gelişimi ............................................................................................................................. 66
Sosyal ve Duygusal Gelişim .................................................................................................................... 67
5. İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Uyarlamalar ............................................................................. 67
GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER ................................................................................................. 71
1. Tanım ve Sınıflama ................................................................................................................................... 71
2. Tanılanma Süreci ...................................................................................................................................... 72
Tarama/Risk Durumunu Belirleme ........................................................................................................ 72
3. Görme Yetersizliğin Nedenleri ve Türleri ................................................................................................. 74
4. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri .............................................................. 74
Braille Yazı Sistemi .................................................................................................................................. 76
Braille Tablet ve Kalemin Kullanımı ....................................................................................................... 76
Braille Daktilo Kullanımı ......................................................................................................................... 76
Braille Matematik Sembolleri ................................................................................................................ 76
Küptaş Kasa ve Küptaşların Kullanımı ................................................................................................... 76
Abaküs Kullanımı .................................................................................................................................... 77
Braille (Kabartma) Geometri Araçları .................................................................................................. 77
BEDENSEL YETERSİZLİK / SÜREĞEN SAĞLIK SORUNLARI OLAN ÖĞRENCİLER ................................... 79
1. Tanım ve Sınıflama ................................................................................................................................... 79
2. Bedensel Yetersizlik / Süreğen Sağlık Sorunları Olan Öğrenciler Nedenleri ve Türleri ....................... 80
3. Bedensel Yetersizlik ve Süreğen Sağlık Sorunlarına Neden Olan Etmenler ve Yaygınlık Düzeyi ........ 82
Kaynaklar .......................................................................................................................................................... 83
7