Page 4 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 4
ÖN SÖZ
Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilerin büyük çoğunluğu, akranlarıyla genel eğitim sınıflarında birlikte eğitim
görmektedir. Bu kaynaştırma ortamlarında bulunan özel gereksinimli öğrencilerin; akademik, sosyal ve duygu-
sal gelişimlerini en üst düzeye çıkarmaları amaçlanmaktadır. Bu hedef doğrultusunda, özel gereksinimli öğren-
cilerle çalışan öğretmenlere, gerekli desteğin sağlanması büyük önem taşıyor.
“Her birey bir değerdir.” söylemi, eğitim sisteminde bireysel farklılıkların, benzerliklerin dikkate alınarak öğre-
timin kişiselleştirilmesine ve eğitimin öğrenciler için daha nitelikli hâle getirilmesine vurgu yapıyor. Bu anlayış;
genel eğitim sürecinin yanı sıra özel destek veya özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin daha iyi bir eğitim
alabilmesi için öğretmenlerin, uzmanların, ebeveynlerin, yetişkinlerin ve akranların bilgi-becerilerle donatılma-
sının, toplumun genelinde nitelikli bir eğitim sürecine katkı sağlayacağını ifade etmektedir.
Hazırlanan bu kitap, özel gereksinimli öğrencileri ve onların eğitim süreçlerini temel düzeyde ve güncel bilgi-
lerle tanıtmayı amaçlamaktadır. Kitap, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle çalışacak öğretmen adayları,
öğretmenler, uzmanlar ve diğer destek personeline yönelik olarak hazırlanmıştır.
Doç. Dr. Ufuk ÖZKUBAT
Koordinatör Akademisyen