Page 4 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 4

ÖN SÖZ


        Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilerin büyük çoğunluğu, akranlarıyla genel eğitim sınıflarında birlikte eğitim
        görmektedir. Bu kaynaştırma ortamlarında bulunan özel gereksinimli öğrencilerin; akademik, sosyal ve duygu-
        sal gelişimlerini en üst düzeye çıkarmaları amaçlanmaktadır.  Bu hedef doğrultusunda, özel gereksinimli öğren-
        cilerle çalışan öğretmenlere, gerekli desteğin sağlanması büyük önem taşıyor.
        “Her birey bir değerdir.” söylemi, eğitim sisteminde bireysel farklılıkların, benzerliklerin dikkate alınarak öğre-
        timin kişiselleştirilmesine ve eğitimin öğrenciler için daha nitelikli hâle getirilmesine vurgu yapıyor. Bu anlayış;
        genel eğitim sürecinin yanı sıra özel destek veya özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin daha iyi bir eğitim
        alabilmesi için öğretmenlerin, uzmanların, ebeveynlerin, yetişkinlerin ve akranların bilgi-becerilerle donatılma-
        sının, toplumun genelinde nitelikli bir eğitim sürecine katkı sağlayacağını ifade etmektedir.
        Hazırlanan bu kitap, özel gereksinimli öğrencileri ve onların eğitim süreçlerini temel düzeyde ve güncel bilgi-
        lerle tanıtmayı amaçlamaktadır. Kitap, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle çalışacak öğretmen adayları,
        öğretmenler, uzmanlar ve diğer destek personeline yönelik olarak hazırlanmıştır.



                                                                         Doç. Dr. Ufuk ÖZKUBAT

                                                                        Koordinatör Akademisyen
   1   2   3   4   5   6   7   8   9