Page 6 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 6

İÇİNDEKİLER

        OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER ..............................................................................  42

           1. Tanım .........................................................................................................................................................  42

           2. Tanılanma Süreci ......................................................................................................................................  44
              DSM-5 Otizm Spektrum Bozukluğu Kriterleri ......................................................................................  45

           3. OSB’nin Yaygınlığı .....................................................................................................................................  46

           4. OSB’nin Nedenleri ve Türleri ....................................................................................................................  47
              DSM-5’e göre OSB’den Etkilenme Düzeyleri ........................................................................................  49

           5. OSB’li Bireylerin Özellikleri ve Eğitimleri .................................................................................................  50

              Dil ve İletişim Özellikleri  .........................................................................................................................  50
              Sosyal ve Duygusal Özellikler .................................................................................................................  51

              Davranışsal Özellikler .............................................................................................................................  52

              Akademik ve Bilişsel Özellikler ...............................................................................................................  52

              Duyusal Özellikler ...................................................................................................................................  53
              Motor Beceriler ve Oyun .........................................................................................................................  53

              Öğretim Uygulamaları ...........................................................................................................................  53



        DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER .............................................  57

           1. Tanım ve Sınıflama ...................................................................................................................................  57

           2. Tanılanma Süreci ......................................................................................................................................  57
              Dikkat Tanımı ..........................................................................................................................................  58

              Dikkatin Alanları .....................................................................................................................................  59

           3. DEHB Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri ..................................................................................  60



        İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER ...................................................................................................  62

           1. Tanım .........................................................................................................................................................  62
           2. İşitme Yetersizliğinin Görülme Sıklığı ......................................................................................................  62

           3. İşitme Yetersizliğin Nedenleri ve Türleri ..................................................................................................  63

           4. İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri ................................................................  65
              Fiziksel Gelişim ........................................................................................................................................  66

              Motor Gelişim ..........................................................................................................................................  66

              Bilişsel Gelişim .........................................................................................................................................  66
     6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11