Page 6 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 6
İÇİNDEKİLER
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER .............................................................................. 42
1. Tanım ......................................................................................................................................................... 42
2. Tanılanma Süreci ...................................................................................................................................... 44
DSM-5 Otizm Spektrum Bozukluğu Kriterleri ...................................................................................... 45
3. OSB’nin Yaygınlığı ..................................................................................................................................... 46
4. OSB’nin Nedenleri ve Türleri .................................................................................................................... 47
DSM-5’e göre OSB’den Etkilenme Düzeyleri ........................................................................................ 49
5. OSB’li Bireylerin Özellikleri ve Eğitimleri ................................................................................................. 50
Dil ve İletişim Özellikleri ......................................................................................................................... 50
Sosyal ve Duygusal Özellikler ................................................................................................................. 51
Davranışsal Özellikler ............................................................................................................................. 52
Akademik ve Bilişsel Özellikler ............................................................................................................... 52
Duyusal Özellikler ................................................................................................................................... 53
Motor Beceriler ve Oyun ......................................................................................................................... 53
Öğretim Uygulamaları ........................................................................................................................... 53
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER ............................................. 57
1. Tanım ve Sınıflama ................................................................................................................................... 57
2. Tanılanma Süreci ...................................................................................................................................... 57
Dikkat Tanımı .......................................................................................................................................... 58
Dikkatin Alanları ..................................................................................................................................... 59
3. DEHB Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri .................................................................................. 60
İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER ................................................................................................... 62
1. Tanım ......................................................................................................................................................... 62
2. İşitme Yetersizliğinin Görülme Sıklığı ...................................................................................................... 62
3. İşitme Yetersizliğin Nedenleri ve Türleri .................................................................................................. 63
4. İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimleri ................................................................ 65
Fiziksel Gelişim ........................................................................................................................................ 66
Motor Gelişim .......................................................................................................................................... 66
Bilişsel Gelişim ......................................................................................................................................... 66
6