Page 10 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 10
Türk Dili ve Edebiyatı
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Olumlu Sınıf İklimi
Kibar ve dürüst davranırız.
Sınıfımızda Saygılı hareket ederiz.
Birbirimizi dinleriz.
"Lütfen" ve
"Teşekkürler" deriz.
Güvenli bir şekilde
çalışırız ve oynarız.
Sıkı çalışırız ve
elimizden gelenin en
iyisini yaparız.
Kurallar Nasıl Oluşturulmalı?
Sınıf kurallarının okulun değerleriyle uyumlu, açık ve pratik olması önemlidir. Günümüz eğitim anlayışı, ku-
ralların oluşturulmasında öğrencilerin de aktif olarak katılmasını ve fikirlerinin alınmasını teşvik etmektedir.
Öğrencilerle birlikte kuralların belirlenmesi veya onların geri bildirimleriyle kurallarda gerekli düzenlemelerin
yapılması yararlıdır. Kuralların amacı ve önemi öğrencilerle tartışılarak genel bir mutabakat sağlanabilir. Özel
gereksinimli öğrencilerin belirlenen kuralları anlamadıkları durumlarda uyum sağlama zorlukları olabileceği
dikkate alınmalıdır. Eğitim dönemi boyunca işlevsiz hale gelen kurallar kaldırılabilir veya sınıfın değişen ihtiyaç-
larına göre yeni kurallar eklenebilir.
Sınıf Kuralları
Okulun
Öğrencinin Olumlu
Net Görüşleri Anlaşılır Genel İfadeler İşlevsel Uygulanabilir
Olmalı Dahil Olmalı Kültürüne İçermeli Olmalı Olmalı
Edilmeli Uygun
Olmalı
10