Page 15 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 15

Türk Dili ve Edebiyatı


                                                              FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI

                              SEN OLSAYDIN (TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI)

        ETKİNLİK ADI
        Sen Olsaydın
        ÖĞRENME HEDEFİ

        Her bireyin gerekli koşullar ve uygun destek sağlandığında başarılı olabileceğini fark eder.
        BİLGİLENDİRME
        Öğretmen “Aşağıdaki görseldeki kişiyi tanıyor musunuz?” diye sorar. Görseli tanıyan öğrenci varsa bildiklerini
        anlatmasını ister.



















        UYGULAMA/CANLANDIRMA
        Öğretmen, öğrencilere ilk olarak aşağıdaki iki uygulamayı yaptırır.
          1. Kısa bir şiir yazınız.

          2. Şiirin devamını gözlerinizi kapatarak yazınız.
        Öğretmen ikinci aşamada görseldeki kişinin “Âşık Veysel Şatıroğlu” olduğunu söyler ve şu bilgileri paylaşır:

          Âşık Veysel Şatıroğlu (1894-1973), Türk halk ozanı ve halk şairidir. 20. yüzyılın önemli halk şairlerinden biri ola-
          rak kabul edilir. Köroğlu, Dadaloğlu, Karacaoğlan gibi geleneksel halk ozanlarının izinden giden Âşık Veysel,
          kendine özgü tarzıyla ve eserleriyle Türk halk müziği ve edebiyatında önemli bir yere sahiptir.

          Âşık Veysel'in gözleri bebeklik döneminde bir çiçek hastalığı sebebiyle görme yetisini kaybetmiştir. Ancak bu
          durum onun müziğe ve şiire olan ilgisini azaltmamıştır. Görme engeline rağmen eline aldığı sazıyla ve şiirle-
          riyle Türk halk müziği ve edebiyatına büyük katkılar sağlamıştır.
          "Uzun İnce Bir Yoldayım", "Kara Toprak", "Güzelliğin On Par’etmez" gibi birçok eseri Türk halk müziği repertu-
          varında yer alır. Sanatı yaşamı boyunca birçok ödül ve takdir almıştır. Âşık Veysel'in eserleri ve yaşamı, Türk
          halk kültürünün önemli bir parçası olarak kabul edilmekte ve günümüzde de geniş bir hayran kitlesi tarafın-
          dan takdir edilmektedir.


        TARTIŞMA
        Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir ve cevaplar üzerine tartışılır.
          •  Siz Âşık Veysel Şatıroğlu’nun yerinde olsaydınız nasıl bir hayatınız olurdu?

          •  Siz Âşık Veysel Şatıroğlu’nun yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
          •  Sizce Âşık Veysel Şatıroğlu’nun ünlü bir halk ozanı olmasının nedenleri neler olabilir?
          •  Siz Âşık Veysel Şatıroğlu olsaydınız nasıl bir destek görmek isterdiniz?

                                                                                                         15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20