Page 16 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 16
Türk Dili ve Edebiyatı
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
DEĞERLENDİRME
Öğretmen, “Bazı özel durumları nedeniyle zorluk yaşayan bireylere destek olmak onların potansiyelini orta-
ya çıkarmaya katkı sağlayabileceği gibi bizim de empati, yardımlaşma, iletişim ve adalet duygularımıza katkı
sağlar. Ön yargılı davranmaktansa her bireye yönelik olumlu tutum ve inanç geliştirerek yeni Âşık Veysel Şa-
tıroğlu’ların hayatındaki destekleyicilerden biri olabiliriz.” der.
“Sizler de yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklere rağmen edebiyat alanında başarılı çalışmalar yapmış olan
sanatçıları araştırınız.” diyerek öğrencileri araştırmaya yönlendirebilir.
UYARLAMA
• Görmede güçlük yaşayan öğrenci için görsel boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir.
• Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için değerlendirme aşamasında grup çalışması tercih edilebilir.
• İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için gerekirse öğretmen, okuduğu metnin yazılı halini öğrencilere verebilir.
16