Page 16 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 16

Türk Dili ve Edebiyatı


        ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


        DEĞERLENDİRME
        Öğretmen, “Bazı özel durumları nedeniyle zorluk yaşayan bireylere destek olmak onların potansiyelini orta-
        ya çıkarmaya katkı sağlayabileceği gibi bizim de empati, yardımlaşma, iletişim ve adalet duygularımıza katkı
        sağlar. Ön yargılı davranmaktansa her bireye yönelik olumlu tutum ve inanç geliştirerek yeni Âşık Veysel Şa-
        tıroğlu’ların hayatındaki destekleyicilerden biri olabiliriz.” der.
         “Sizler de yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklere rağmen edebiyat alanında başarılı çalışmalar yapmış olan
        sanatçıları araştırınız.” diyerek öğrencileri araştırmaya yönlendirebilir.
        UYARLAMA

          •  Görmede güçlük yaşayan öğrenci için görsel boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir.
          •  Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için değerlendirme aşamasında grup çalışması tercih edilebilir.
          •  İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için gerekirse öğretmen, okuduğu metnin yazılı halini öğrencilere verebilir.




























































    16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21