Page 21 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 1
1. TEMA: SÖZÜN İNCELİĞİ (DİNLEME/İZLEME)
Metin Tahlili
Etkinliğe Dinleme/İzleme
Dönüştürülecek TDE1.1. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi yöne-
Öğrenme Çıktıları tebilme.
TDE1.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme.
a) TDE1.1.1. Edebî söyleyişin inceliğini anlamak için karşılaştırma amacıyla kulla-
nılacak metinleri dinlemeye/izlemeye hazırlık yapar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri a) TDE1.2.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerdeki açık ve örtük ileti-
(Öğrenme Çıktıları Alt yi belirler.
Alanlar)
b) TDE1.2.3. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde öznel ve nesnel yar-
gıları ayırt eder.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamını tahmin
eder.
• Öğrenciler kelimelerin anlamlarına yönelik tahminleri ile sözlük anlamlarını
karşılaştırır.
• Dinlediklerini/izlediklerini özetler.
• Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
• Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu tespit eder.
Ön Koşul Beceriler/ • Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu tespit eder.
Temel Kabuller
• Dinlediklerinde/izlediklerinde tutarlılığı sorgular.
• Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini bildirir.
• Dinledikleri/izledikleri medya metinlerini değerlendirir.
• Medya metinlerinin amacını ve kaynağını sorgulamaları sağlanır.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde başvurulan düşünceyi geliştirme yollarını tespit
eder.
• Dinleme stratejilerini uygular.
• Öğrenciler, bir mülakatın dinleme/izleme çalışmalarını yönetmekte güçlük ya-
Tema Bazlı Öğrenci şayabilir.
İhtiyaçları • Öğrenciler, mülakatın konusunu ve ana fikrini belirlemekte zorlanabilir.
• Öğrenciler, mülakatı yorumlamakta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahtadan açılan videonun boyutu görünürlüğü artacak şekilde bü-
yütülebilir. Oynatma hızı öğrenciye göre ayarlanabilir.
İçerik
İF2: Doğru cevap vermekte zorlanan öğrencilere öğretmen tarafından sözel ipuç-
ları sunularak öğrencinin doğru cevap vermesi sağlanabilir.
21