Page 21 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 1

        1. TEMA: SÖZÜN İNCELİĞİ (DİNLEME/İZLEME)
                               Metin Tahlili

         Etkinliğe             Dinleme/İzleme
         Dönüştürülecek        TDE1.1. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi yöne-
         Öğrenme Çıktıları     tebilme.

                               TDE1.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme.
                                 a) TDE1.1.1. Edebî söyleyişin inceliğini anlamak için karşılaştırma amacıyla kulla-
                                   nılacak metinleri dinlemeye/izlemeye hazırlık yapar.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri         a) TDE1.2.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerdeki açık ve örtük ileti-
         (Öğrenme Çıktıları Alt    yi belirler.
         Alanlar)
                                 b) TDE1.2.3. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde öznel ve nesnel yar-
                                   gıları ayırt eder.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde  geçen  bilmediği  kelimelerin  anlamını  tahmin
                                   eder.

                                 •  Öğrenciler  kelimelerin  anlamlarına  yönelik  tahminleri  ile  sözlük  anlamlarını
                                   karşılaştırır.

                                 •  Dinlediklerini/izlediklerini özetler.
                                 •  Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
                                 •  Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu tespit eder.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu tespit eder.
         Temel Kabuller
                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde tutarlılığı sorgular.
                                 •  Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini bildirir.

                                 •  Dinledikleri/izledikleri medya metinlerini değerlendirir.
                                 •  Medya metinlerinin amacını ve kaynağını sorgulamaları sağlanır.
                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde başvurulan düşünceyi geliştirme yollarını tespit
                                   eder.
                                 •  Dinleme stratejilerini uygular.
                                 •  Öğrenciler, bir mülakatın dinleme/izleme çalışmalarını yönetmekte güçlük ya-

         Tema Bazlı Öğrenci        şayabilir.
         İhtiyaçları             •  Öğrenciler, mülakatın konusunu ve ana fikrini belirlemekte zorlanabilir.

                                 •  Öğrenciler, mülakatı yorumlamakta zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Etkileşimli tahtadan açılan videonun boyutu görünürlüğü artacak şekilde bü-
                               yütülebilir. Oynatma hızı öğrenciye göre ayarlanabilir.
         İçerik
                               İF2: Doğru cevap vermekte zorlanan öğrencilere öğretmen tarafından sözel ipuç-
                               ları sunularak öğrencinin doğru cevap vermesi sağlanabilir.



                                                                                                         21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26