Page 26 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 2
1. TEMA: SÖZÜN İNCELİĞİ (OKUMA)
Metin Tahlili
Etkinliğe
Dönüştürülecek Okuma
Öğrenme Çıktıları
TDE2.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
a) TDE2.2.1. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerden hareketle edebi-
yatın güzel sanatlarla ve diğer disiplinlerle ilişkisini belirler.
b) TDE2.2.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerdeki açık ve örtük ileti-
Basamaklandırılmış yi belirler.
Bilgi Birimleri c) TDE2.2.3. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinleri taşıdıkları estetik de-
(Öğrenme Çıktıları Alt ğer, dil kullanımı vb. açılardan karşılaştırır.
Alanlar)
ç) TDE2.2.4. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerden hareketle edebi-
yata ilişkin estetik, imge, sembol, hayal gücü, çağrışım vb. kavramları açıklar.
d) TDE2.2.5. Söz sanatlarının metni zenginleştirmek ve etkileyici hâle getirmek
için üstlendiği rolü fark eder.
• Okuma stratejilerini kullanır.
• Sesli, sessiz, tahmin ederek, grup hâlinde, soru sorarak, söz korosu, ezberleye-
rek ve hızlı okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanır.
• Metinle ilgili sorulara cevap verir.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Metin içi ve dışı anlam ilişkileri kurar.
• Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
a) Resim ve karikatürleri yorumlar.
b) Haberi/bilgiyi görsel yorumcuların nasıl ilettiklerini belirler.
• Öğrenciler okuma stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
• Öğrenciler şiiri edebî dilin inceliğine uygun okumakta sorunlar yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Öğrenciler şiirdeki edebî dilin inceliğini yansıtan şiir yazmakta zorlanabilir.
• Öğrenciler edebî dilin inceliğini yansıtan şiirler oluşturmakta sorunlar yaşaya-
bilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Dağıtılacak şiirler, öğrencilerin gereksinimlerine göre büyük puntolu ve okun-
ması kolay olacak şekilde veya ses dosyası hâlinde düzenlenebilir.
İF2: Şiiri anlamakta ve okumakta zorlanan öğrencilerin olduğu gruplara imge ve
soyut kavramların daha az olduğu şiirler dağıtılabilir.
İçerik
İF3: Verilecek olan ödül, sınıftaki öğrencilerin ilgi ve istekleri, ulaşılabilir olup olma-
ması gibi özellikler göz önünde bulundurularak seçilebilir. Yazılan her şiirin en az bir
iyi yönü ön plana çıkarılarak bütün öğrencilerin bir şekilde taltif edilmesi sağlana-
bilir.
26