Page 26 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 2


        1. TEMA: SÖZÜN İNCELİĞİ (OKUMA)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Okuma
         Öğrenme Çıktıları
                               TDE2.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
                                 a) TDE2.2.1. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerden hareketle edebi-
                                   yatın güzel sanatlarla ve diğer disiplinlerle ilişkisini belirler.
                                 b) TDE2.2.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerdeki açık ve örtük ileti-
         Basamaklandırılmış        yi belirler.
         Bilgi Birimleri         c) TDE2.2.3. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinleri taşıdıkları estetik de-
         (Öğrenme Çıktıları Alt    ğer, dil kullanımı vb. açılardan karşılaştırır.
         Alanlar)
                                 ç) TDE2.2.4. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerden hareketle edebi-
                                   yata ilişkin estetik, imge, sembol, hayal gücü, çağrışım vb. kavramları açıklar.
                                 d) TDE2.2.5. Söz sanatlarının metni zenginleştirmek ve etkileyici hâle getirmek
                                   için üstlendiği rolü fark eder.
                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.
                                 •  Sesli, sessiz, tahmin ederek, grup hâlinde, soru sorarak, söz korosu, ezberleye-
                                   rek ve hızlı okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanır.
                                 •  Metinle ilgili sorulara cevap verir.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Metin içi ve dışı anlam ilişkileri kurar.
                                 •  Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
                                 a) Resim ve karikatürleri yorumlar.
                                 b) Haberi/bilgiyi görsel yorumcuların nasıl ilettiklerini belirler.

                                 •  Öğrenciler okuma stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
                                 •  Öğrenciler şiiri edebî dilin inceliğine uygun okumakta sorunlar yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Öğrenciler şiirdeki edebî dilin inceliğini yansıtan şiir yazmakta zorlanabilir.
                                 •  Öğrenciler edebî dilin inceliğini yansıtan şiirler oluşturmakta sorunlar yaşaya-
                                   bilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Dağıtılacak şiirler, öğrencilerin gereksinimlerine göre büyük puntolu ve okun-
                               ması kolay olacak şekilde veya ses dosyası hâlinde düzenlenebilir.
                               İF2: Şiiri anlamakta ve okumakta zorlanan öğrencilerin olduğu gruplara imge ve
                               soyut kavramların daha az olduğu şiirler dağıtılabilir.
         İçerik
                               İF3: Verilecek olan ödül, sınıftaki öğrencilerin ilgi ve istekleri, ulaşılabilir olup olma-
                               ması gibi özellikler göz önünde bulundurularak seçilebilir. Yazılan her şiirin en az bir
                               iyi yönü ön plana çıkarılarak bütün öğrencilerin bir şekilde taltif edilmesi sağlana-
                               bilir.



    26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31