Page 31 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 3

        2. TEMA: ANLAM ARAYIŞI (OKUMA)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Okuma
         Öğrenme Çıktıları
                               TDE2.1. “Anlam Arayışı” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
                               TDE2.1. Okumayı Yönetebilme
                                 a) TDE2.1.1. İnceler ve görüş oluşturur.

                                 •  Metni okumaya başlamadan önce okuma amacını belirler.
                                 •  Okumadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde bulunur.
                                 b) TDE2.1.2. Seçim yapar.

                                 •  Okuyacağı metin için uygun okuma yöntem ve stratejisi seçer.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri         •  Seçtiği okuma stratejisi ile okumayı sürdürür.
         (Öğrenme Çıktıları Alt   TDE2.2. Anlam Oluşturabilme
         Alanlar)
                                 a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
                                 •  Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
                                 b) TDE2.2.2. Tahmin eder.

                                 •  Okuyacağı  metnin  başlık  ve  görsellerinden  hareketle  metnin  yazılış  amacını
                                   tahmin eder.

                                 •  Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirler.
                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.
                                 •  Sesli, sessiz, tahmin ederek, grup hâlinde, soru sorarak, söz korosu, ezberleye-
                                   rek ve hızlı okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanır.
                                 •  Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
                                 •  Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı gibi hikâye unsur-
         Ön Koşul Beceriler/       ları üzerinde durur.
         Temel Kabuller
                                 •  Metinle ilgili sorulara cevap verir.
                                 •  Metin içi ve dışı anlam ilişkileri kurar.
                                 •  Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
                                 a) Resim ve karikatürleri yorumlayarak görüşlerini bildirmeleri sağlanır.

                                 b) Haberi/bilgiyi görsel yorumcuların nasıl ilettikleri üzerinde durulur.
                                 •  Öğrenci, metindeki ana duygu ve düşünceyi tespit etmekte zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Öğrenci, hikâyenin ana unsurlarını belirlemekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                                 •  Öğrenci, metin ile ilgili sorulan sorulara cevap vermekte zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
         İçerik                İF1: Okumakta, görmekte zorlanan öğrenciler hikâyeyi okumak yerine dinleyebilir.



                                                                                                         31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36