Page 31 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 3
2. TEMA: ANLAM ARAYIŞI (OKUMA)
Metin Tahlili
Etkinliğe
Dönüştürülecek Okuma
Öğrenme Çıktıları
TDE2.1. “Anlam Arayışı” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
TDE2.1. Okumayı Yönetebilme
a) TDE2.1.1. İnceler ve görüş oluşturur.
• Metni okumaya başlamadan önce okuma amacını belirler.
• Okumadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde bulunur.
b) TDE2.1.2. Seçim yapar.
• Okuyacağı metin için uygun okuma yöntem ve stratejisi seçer.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri • Seçtiği okuma stratejisi ile okumayı sürdürür.
(Öğrenme Çıktıları Alt TDE2.2. Anlam Oluşturabilme
Alanlar)
a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
b) TDE2.2.2. Tahmin eder.
• Okuyacağı metnin başlık ve görsellerinden hareketle metnin yazılış amacını
tahmin eder.
• Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirler.
• Okuma stratejilerini kullanır.
• Sesli, sessiz, tahmin ederek, grup hâlinde, soru sorarak, söz korosu, ezberleye-
rek ve hızlı okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanır.
• Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
• Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı gibi hikâye unsur-
Ön Koşul Beceriler/ ları üzerinde durur.
Temel Kabuller
• Metinle ilgili sorulara cevap verir.
• Metin içi ve dışı anlam ilişkileri kurar.
• Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
a) Resim ve karikatürleri yorumlayarak görüşlerini bildirmeleri sağlanır.
b) Haberi/bilgiyi görsel yorumcuların nasıl ilettikleri üzerinde durulur.
• Öğrenci, metindeki ana duygu ve düşünceyi tespit etmekte zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Öğrenci, hikâyenin ana unsurlarını belirlemekte zorlanabilir.
İhtiyaçları
• Öğrenci, metin ile ilgili sorulan sorulara cevap vermekte zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İçerik İF1: Okumakta, görmekte zorlanan öğrenciler hikâyeyi okumak yerine dinleyebilir.
31