Page 32 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 32
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF2: Etkileşimli tahtadan açılan etkinlikler bütün öğrenciler tarafından okunabile-
cek şekilde büyütülebilir, renk tonları değiştirilebilir.
İF3: Tahtaya yazılacak olan anahtar kelimeler büyük şekilde yazılabilir, buna rağ-
men görmekte zorlanan öğrencilere kâğıda basılı hâlde verilebilir.
SF1: Beyin fırtınasında sınıf içerisinde cevap vermekte zorlanan öğrenciler için sı-
nıfta ikili öğrenci grupları oluşturulabilir. İkili grup hâlinde beyin fırtınası yapmaları
istenir. Grup içerisinde tartışmalar bittikten sonra oluşan fikirler grup sözcüsü tara-
Süreç fından sınıf içinde paylaşılabilir.
SF2: Gönüllü olmaya çekinen öğrenciler için metnin tamamını okutmak yerine be-
lirli bir kısmı okutulabilir.
ÜF1: Dağıtılan yapılandırılmış grid tablolarında verilen cümle sayısı azaltılabilir.
Ürün
Cümleler kolay ve kısa cümlelerden seçilebilir.
FÖOD1: Etkileşimli tahtayı görmekte, duymakta zorlanan öğrenciler uygun yerlere
oturtulabilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Etkileşimli tahtanın daha iyi görülebilmesi için ekran parlaklığı ayarlana-
bilir, dikkatini toplamakta zorlanan öğrenciler için dış seslerin azaltılması için cam-
ların kapanması, yankılanmayı önlemek için sesi emen panolardan yararlanılabilir.
32