Page 32 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 32

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF2: Etkileşimli tahtadan açılan etkinlikler bütün öğrenciler tarafından okunabile-
                               cek şekilde büyütülebilir, renk tonları değiştirilebilir.
                               İF3: Tahtaya yazılacak olan anahtar kelimeler büyük şekilde yazılabilir, buna rağ-
                               men görmekte zorlanan öğrencilere kâğıda basılı hâlde verilebilir.
                               SF1: Beyin fırtınasında sınıf içerisinde cevap vermekte zorlanan öğrenciler için sı-
                               nıfta ikili öğrenci grupları oluşturulabilir. İkili grup hâlinde beyin fırtınası yapmaları
                               istenir. Grup içerisinde tartışmalar bittikten sonra oluşan fikirler grup sözcüsü tara-
         Süreç                 fından sınıf içinde paylaşılabilir.

                               SF2: Gönüllü olmaya çekinen öğrenciler için metnin tamamını okutmak yerine be-
                               lirli bir kısmı okutulabilir.
                               ÜF1:  Dağıtılan  yapılandırılmış  grid  tablolarında  verilen  cümle  sayısı  azaltılabilir.
         Ürün
                               Cümleler kolay ve kısa cümlelerden seçilebilir.
                               FÖOD1: Etkileşimli tahtayı görmekte, duymakta zorlanan öğrenciler uygun yerlere
                               oturtulabilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Etkileşimli tahtanın daha iyi görülebilmesi için ekran parlaklığı ayarlana-
                               bilir, dikkatini toplamakta zorlanan öğrenciler için dış seslerin azaltılması için cam-
                               ların kapanması, yankılanmayı önlemek için sesi emen panolardan yararlanılabilir.


















































    32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37