Page 37 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Hazırlık için gerekli süre, öğrencilerin yeterlilik durumlarına göre artırılıp azal-
tılabilir.
SF4: Betimleme, karşılaştırma ve benzetme terimleri gereksinim duyan öğrenciler
için hatırlatıcı metin şeklinde basılı hâlde dağıtılabilir veya etkileşimli tahtadan açı-
larak etkinlik boyunca görünür kılınabilir.
ÜF1: Dağıtılan dereceli puanlama anahtarı tablolarında verilen madde sayısı azal-
tılabilir. Cümleler kolay anlaşılır ve kısa cümlelerden seçilebilir.
ÜF2: Sınıf önüne çıkarak konuşmakta zorlanan öğrencilerin olduğu sınıflarda öğ-
renciler arasında ayrımcılığa yol açmamak için tüm öğrenciler kendi sıralarında
Ürün sunumlarını yapabilir.
ÜF3: Konuşma sunumlarını yaparken zorlanan öğrencileri konuşmaya teşvik ede-
cek sorular sorulabilir. Konuşmasını daha az sayıda cümle ile yapması (örneğin, “3
cümle ile bu konuşmayı yapabilir misin?” gibi teşvik edici yönlendirmelerle) sağla-
nabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Sınıftaki sıralar, tüm öğrencilerin tahtayı ve arkadaşlarını rahat görebile-
Ortamı Düzenlemeleri cekleri şekilde; U düzeninde veya kümeler olacak şekilde düzenlenebilir.
37