Page 37 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF3: Hazırlık için gerekli süre, öğrencilerin yeterlilik durumlarına göre artırılıp azal-
                               tılabilir.
                               SF4: Betimleme, karşılaştırma ve benzetme terimleri gereksinim duyan öğrenciler
                               için hatırlatıcı metin şeklinde basılı hâlde dağıtılabilir veya etkileşimli tahtadan açı-
                               larak etkinlik boyunca görünür kılınabilir.

                               ÜF1: Dağıtılan dereceli puanlama anahtarı tablolarında verilen madde sayısı azal-
                               tılabilir. Cümleler kolay anlaşılır ve kısa cümlelerden seçilebilir.

                                ÜF2: Sınıf önüne çıkarak konuşmakta zorlanan öğrencilerin olduğu sınıflarda öğ-
                               renciler  arasında  ayrımcılığa  yol  açmamak  için  tüm  öğrenciler  kendi  sıralarında
         Ürün                  sunumlarını yapabilir.
                               ÜF3: Konuşma sunumlarını yaparken zorlanan öğrencileri konuşmaya teşvik ede-
                               cek sorular sorulabilir. Konuşmasını daha az sayıda cümle ile yapması (örneğin, “3
                               cümle ile bu konuşmayı yapabilir misin?” gibi teşvik edici yönlendirmelerle) sağla-
                               nabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Sınıftaki sıralar, tüm öğrencilerin tahtayı ve arkadaşlarını rahat görebile-
         Ortamı Düzenlemeleri  cekleri şekilde; U düzeninde veya kümeler olacak şekilde düzenlenebilir.




















































                                                                                                         37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42