Page 42 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 42
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Tahmin yazmakta zorlanan öğrenciler için kolaylaştırıcı sorular sorulabilir
(Örneğin: “Bu halıların renkleri nelerdir? Mavi renkli motifler hangilerinde var? Daha
önce gördüğünüz halılarda bu desenler kullanılmış mıdır?” vb), etkileşimli tahta üze-
rinden belgeselle ilgili görsel ipuçları açılabilir. Böylece öğrencilerin yeni tahminler
üretmeleri kolaylaştırılabilir.
Süreç
SF2: Tartışmaya katılmaya cesaret edemeyen öğrenciler için etkileşimli tahtadan
görsel destekler açılarak ipucu verilebilir.
SF3: Öğretmen öğrencileri konuşmaya cesaretlendirmek amacıyla tartışma esna-
sında desteğe ihtiyacı olan öğrencilere basit sorular sorabilir.
ÜF1: Kontrol listesi oluştururken hatırlatıcı nitelikte görsel desteklere (örneğin; re-
Ürün
simler, emojiler vb.) yer verilebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Kutu, tüm öğrencilerin kolay erişebileceği bir yerde ve yükseklikte ya da
Ortamı Düzenlemeleri desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yakın bir yerde konumlandırılabilir.
42