Page 42 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 42

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1:  Tahmin  yazmakta  zorlanan  öğrenciler  için  kolaylaştırıcı  sorular  sorulabilir
                               (Örneğin: “Bu halıların renkleri nelerdir? Mavi renkli motifler hangilerinde var? Daha
                               önce gördüğünüz halılarda bu desenler kullanılmış mıdır?” vb), etkileşimli tahta üze-
                               rinden belgeselle ilgili görsel ipuçları açılabilir. Böylece öğrencilerin yeni tahminler
                               üretmeleri kolaylaştırılabilir.
         Süreç
                               SF2: Tartışmaya katılmaya cesaret edemeyen öğrenciler için etkileşimli tahtadan
                               görsel destekler açılarak ipucu verilebilir.

                               SF3: Öğretmen öğrencileri konuşmaya cesaretlendirmek amacıyla tartışma esna-
                               sında desteğe ihtiyacı olan öğrencilere basit sorular sorabilir.

                               ÜF1: Kontrol listesi oluştururken hatırlatıcı nitelikte görsel desteklere (örneğin; re-
         Ürün
                               simler, emojiler vb.) yer verilebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Kutu, tüm öğrencilerin kolay erişebileceği bir yerde ve yükseklikte ya da
         Ortamı Düzenlemeleri  desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yakın bir yerde konumlandırılabilir.


























































    42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47