Page 38 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Kahramanın Dilinden
         Konu                  Hikâyede kişi kavramı
                               TDE3.1. Konusunu ana düşünce etrafında detaylandırdığı akıcı bir konuşma süre-
                               cini yönetebilme
                               TDE3.2. Konusunu ana düşünce etrafında detaylandırdığı konuşma içeriğini oluş-
         Öğrenme Hedefleri
                               turabilme
                               TDE3.3. Konusunu ana fikir etrafında detaylandırdığı konuşmasında kural uygu-
                               layabilme
         Materyaller           Yaka kartı, A4 kâğıdı, etkileşimli tahta.
         Süre                  4 ders saati
                               Bu hikâyede okuma alanına yer verilerek rol oynama tekniği, soru-cevap tekniği,
                               dereceli puanlama anahtarı, doğrudan anlatım yöntemi kullanılmıştır.
                               Rol Oynama Tekniği: Öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe
                               girerek ifade etmesini sağlayan, böylece başkalarının duygu, düşünce ve davranış-
                               larını anlama ve değerlendirme imkânı tanıyan bir öğretim yöntemidir. Bu etkinlikte
                               öğretmen öğrencilerden hikâyeden bir karakter seçerek o rolü oynaması istenir.

                               Soru-Cevap Tekniği: Öğrencilere düşündürücü sorular sorulur. Bu etkinlikte sorula-
         Etkinlik Açıklaması   cak sorular tahtaya yazılır veya sınıfa direkt sunulur. Cevaplar için öğrencilere ye-
                               terli zaman ve eşit fırsatlar verilir.
                               Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere
                               göre değerlendirileceğini ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk gele-
                               ceğinin gösteren puanlama araçlarıdır.

                               Doğrudan Anlatım Yöntemi: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanma-
                               sı, öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde yapılır.
                               Öğretmen bu etkinlikte hikâye yapısıyla ilgili doğrudan anlatım yapar.
                               Öğretmen, öğrencilere önceki derste okunan hikâyeden bir karakter seçmesini söy-
                               ler. Öğrenciler seçimlerini yapmadan önce hikâyeyi hatırlamaları için sınıfta sesli
                               olarak tekrar okunur (örneğin EBA platformunda Tarık Buğra’dan “Oğlumuz”  hikâ-
                               yesi) (İF1). Karakter seçerken seçtiği karakterin; iyi-kötü, devingen-durağan, ana
                               karakter, yardımcı karakterlerden biri olup olmadığını göz önünde bulundurmasını
                               ister (SF1).
         Uygulama Aşamaları    Öğrenciler karakterlerini seçtikten sonra öğretmen rol oynama tekniğinin özellikle-
                               rini öğrencilere anlatır ve etkinliği nasıl gerçekleştireceklerini açıklar. Herkes seçtiği
                               karakterin ismini bir kâğıdın üzerine yazarak yakasına takar.

                               Seçtiği karakter ile ilgili yapacağı konuşmayı hazırlar (SF2). Bu konuşmada uygu-
                               layacağı stratejiyi ya da stratejileri belirler. Öğretmen Türk Dili ve Edebiyatı Dersi
                               Öğretim Programı’nda yer alan konuşma stratejilerini ve bu stratejilerin özelliklerini
                               etkileşimli tahtadan açarak öğrencilerin görmesini ve hatırlamasını sağlar (İF2).










    38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43