Page 41 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 5

        3. TEMA:ANLAMIN YAPI TAŞLARI (DİNLEME /İZLEME)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Dinleme/İzleme
         Öğrenme Çıktıları     TDE1.1. “Anlamın Yapı Taşları” temasında ele alınan metinlerde dinleme/izlemeyi
                               yönetebilme

                                 a) TDE1.1.1. Seçim yapar.
                                 •  Metni dinlemeye/izlemeye başlamadan önce dinleme/izleme amacını belirler.
         Basamaklandırılmış      •  Dinleme/izleme yapmadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde
         Bilgi Birimleri           bulunur.
         (Öğrenme Çıktıları Alt     •  Dinleyeceği/izleyeceği metin için uygun dinleme/izleme yöntem ve stratejisi se-
         Alanlar)                  çer.

                                 b) TDE1.1.2. İlişkiyi sürdürür.
                                 •  Dinleme/izleme kurallarını uygulayarak dinlemeyi/izlemeyi sürdürür.

                                 •  Öğrencilerin metin kavramı ve metnin yapısıyla ilgili serim, düğüm, çözüm, olay
                                   örgüsü, şahıs kadrosu, zaman, mekân, giriş, gelişme, sonuç gibi bilgilere sahip
                                   olması beklenir.
                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tah-
                                   minde bulunur.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Dinlediklerinde/izlediklerinde  geçen,  bilmediği  kelimelerin  anlamını  tahmin
         Temel Kabuller            eder.

                                 •  Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
                                 •  Dinleme stratejilerini uygular.

                                 •  Katılımlı, katılımsız, grup hâlinde ve not alarak dinleme gibi yöntem ve teknikle-
                                   ri uygulamaları sağlanır.

                                 •  Öğrenci dinleme stratejilerini uygulamakta sorun yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Dinleyeceği/izleyeceği metin için uygun dinleme/izleme yöntem ve stratejisini
                                   seçmekte zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: İzlenecek belgesel türü öğrencilerin ilgileri ve istekleri dikkate alınarak seçile-
                               bilir.
                               İF2: İzlenecek belgeselin süresi sınıfın durumuna göre artırılabilir veya azaltılabilir;
                               videonun oynatma hızı artırılabilir/azaltılabilir.
         İçerik
                               İF3: Öğretmen dinleme/izleme stratejilerini sözel olarak hatırlatırken takip etmek-
                               te ve hatırlamakta zorlanan öğrenciler için maddeler şeklinde yazılarak düzenlen-
                               miş formunu basılı hâlde öğrencilere dağıtılabilir. Dinleme/izleme stratejileri notla-
                               rı etkileşimli tahtada, tüm öğrencilerin rahatça görebileceği şekilde tutulabilir.






                                                                                                         41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46