Page 41 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 5
3. TEMA:ANLAMIN YAPI TAŞLARI (DİNLEME /İZLEME)
Metin Tahlili
Etkinliğe
Dönüştürülecek Dinleme/İzleme
Öğrenme Çıktıları TDE1.1. “Anlamın Yapı Taşları” temasında ele alınan metinlerde dinleme/izlemeyi
yönetebilme
a) TDE1.1.1. Seçim yapar.
• Metni dinlemeye/izlemeye başlamadan önce dinleme/izleme amacını belirler.
Basamaklandırılmış • Dinleme/izleme yapmadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde
Bilgi Birimleri bulunur.
(Öğrenme Çıktıları Alt • Dinleyeceği/izleyeceği metin için uygun dinleme/izleme yöntem ve stratejisi se-
Alanlar) çer.
b) TDE1.1.2. İlişkiyi sürdürür.
• Dinleme/izleme kurallarını uygulayarak dinlemeyi/izlemeyi sürdürür.
• Öğrencilerin metin kavramı ve metnin yapısıyla ilgili serim, düğüm, çözüm, olay
örgüsü, şahıs kadrosu, zaman, mekân, giriş, gelişme, sonuç gibi bilgilere sahip
olması beklenir.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tah-
minde bulunur.
Ön Koşul Beceriler/ • Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen, bilmediği kelimelerin anlamını tahmin
Temel Kabuller eder.
• Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
• Dinleme stratejilerini uygular.
• Katılımlı, katılımsız, grup hâlinde ve not alarak dinleme gibi yöntem ve teknikle-
ri uygulamaları sağlanır.
• Öğrenci dinleme stratejilerini uygulamakta sorun yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Dinleyeceği/izleyeceği metin için uygun dinleme/izleme yöntem ve stratejisini
seçmekte zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İzlenecek belgesel türü öğrencilerin ilgileri ve istekleri dikkate alınarak seçile-
bilir.
İF2: İzlenecek belgeselin süresi sınıfın durumuna göre artırılabilir veya azaltılabilir;
videonun oynatma hızı artırılabilir/azaltılabilir.
İçerik
İF3: Öğretmen dinleme/izleme stratejilerini sözel olarak hatırlatırken takip etmek-
te ve hatırlamakta zorlanan öğrenciler için maddeler şeklinde yazılarak düzenlen-
miş formunu basılı hâlde öğrencilere dağıtılabilir. Dinleme/izleme stratejileri notla-
rı etkileşimli tahtada, tüm öğrencilerin rahatça görebileceği şekilde tutulabilir.
41